نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

همه چیز در مورد تعمیرات موبایل از زبان امداد موبایل

 با رشد روز افزون تکنولوژی و وابستگی بشر به آن، همه‌ی ما حداقل یک گوشی تلفن همراه هوشمند داریم که طی روز از آن بسیار استفاده می‌کنیم شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گوشی تلفن همراهتان ناخودآگاه به زمین برخورد کند یا در معرض رطوبت و آب قرار گیرد و حتی اینکه مشکلاتی از قبیل هنگ و خاموش شدن گوشی باعث شود تا ساعاتی را نتوانیم از آن استفاده کنیم.

خب طبیعتا در این مواقع شما مجبور به تعمیر موبایل (تلفن همراه) خود می‌شوید، حالا اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد تعمیرگاه‌های گوشی تلفن همراه است، تعمیرگاهی که در اولین فرصت  مشکل تلفن شما را به درستی تشخیص دهدو توانایی و تجهیزات تعمیر موبایل شما را داشته باشد علاوه‌بر آن هزینه کمتری دریافت کند ولی در عین حال با دقت و به درستی کار را انجام دهد.

در زمان بروز مشکل برای تلفن همراه خود بهتر است که بدانید کجا و پیش چه کسی باید برویم تا با آگاهی کامل از مشکل‌تان آن را رفع کنند و به قول معروف خبره این کار باشند.

اکثر مردم به‌دلیل ذخیره اطلاعات شخصی خود در گوشی‌های موبایل خود در زمان بروز مشکل برای گوشی تلفن همراه خود به‌دنبال جایی مطمئن و امن برای تعمیر آن می‌شوند.

 حالا این سوالات برای شما پیش می‌آید که به هنگام بروز این مشکل به کجا بروید؟ شما برای انتخاب یک تعمیرگاه مناسب باید به چه نکاتی توجه کنید؟ چه چیزهایی را برای رفع مشکلات تلفن همراه خود ملاک قرار دهید؟

ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید بهتربن مرکز تعمیرات موبایل – مرکز تعمیرات تخصصی امداد موبایل را برای رفع مشکل تلفن همراهتان پیدا کنید.

باتوجه ‌به مشغله‌های کاری روزمره که ما را درگیر خود کرده است، پیدا کردن یک مکان مناسب و قابل اعتماد  برای تعمیرات  موبایل کاری بس دشوار است.

در گذشته تعمیرات موبایل از چند نظر ساده تر بود، تلفن‌های همراه قدیمی از پیچیدگی بسیار کمتری نسبت به گوشی‌های همراه حال حاضر برخوردار بودند و مردم در هنگام تعمیرات نگران سرقت اطلاعات شخصی خود نبودند.

لحیم کاری بورد موبایل

چالش‌های تعمیرات موبایل

  1. امنیت مراکز تعمیر موبایل

 باتوجه‌به ذخیره تصاویر و اطلاعات شخصی از جمله دسترسی پسورد‌ها در گوشی، حفظ حریم شخصی از مهم‌ترین نکات در انتخاب یک مکان مناسب برای تعمیر موبایل است.

  • انتخاب یک تعمیرگاه موبایل با سابقه بالا 
  • داشتن یک مکان معین و قابل دسترسی
  • داشتن یک برند شناخته شده
  • و....

را می‌توان از موارد مهم آن دانست.

  1. کیفیت سرویس دهی

کیفیت سرویس دهی در تعمیرات موبایل بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد. باید بدانید آیا قطعات اورجینال استفاده می‌کنندیا خیر ! آیا تضمینی برای  استفاده از قطعات اصلی وجود دارد یا نه زیرا قطعات فیک به گوشی شما آسیب زیادی وارد می‌کند.

تشخیص قطعات اورجینال از ‌های‌کپی‌ها

تا به حال برای شما پیش آمده است بعد از تحویل گوشی از تعمیرات موبایل متوجه شوید قطعه‌ای تقلبی را جایگذین قطعات اورجینال گوشی همراهتان کرده‌اند؟

حالا در ادامه این مطالب متوجه می‌شویم که چگونه قطعات اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم!

قطعاتی که از سوی شرکت سازنده گوشی به بازار ارائه می‌شوند با کلمه‌ی OEM که درکنار آن‌ها قرار دارد تایید می‌شوند.

معمولا چین قطعاتی را تولید می‌کند که از سوی شرکت سازنده تایید نمی‌شود.

قطعات اورجینال نسبت به قطعات‌های کپی از کیفیت، قیمت، دوام، کارکرد و عملکرد بالاتری برخوردار هستند.

سؤال دیگری که پیش می‌آید این است که تعمیرات موبایل نسبت به گذشته چه تغییراتی کرده است؟

امروزه باتوجه به اهمیت وقت و سرعت در کار، شیوه ی نوینی برای تعمیرات موبایل در نظر گرفته شده است. در این شیوه مشتری مستقیما به متصدی تعمیرات موبایل مراجعه نمی‌کند بلکه ازطریق خدمات سرویس دهی و پشتیبانی مراکز تعمیر موبایل  توسط پیک‌های مطمئن تلفن همراه شما را تحویل می‌گیرند. پیک مخصوص بعد از تحویل گوشی موظف هستند آن را به مرکز تعمیرات موبایل تحویل دهند و پس از طی روند تعمیرات،گوشی تعمیر شده را دوباره به مشتری بازگرداند و هزینه آن نیز پس از تحویل پرداخت می‌شود.

اما در گذشته مردم مستقیما با متصدی در ارتباط بودند و پس از گذشتن از شلوغی‌ها مدت زیادی از وقت گوشی خود را بدون ضمانت دست متصدی می‌دادند و همین پروسه در هنگام تحویل گوشی تلفن همراه نیز به طول می‌انجامید.

مشکلاتی که شاید طی روز با گوشی تلفن همراهتان ممکن است رو‌به‌رو شوید اعم است از:

داغ کردن گوشی:

داغ کردن گوشی تلفن همراه امری طبیعی است زیرا که گوشی‌های تلفن همراه جزو وسایل الکترونیکی هستند و همان‌طور که میدانید داغ کردن وسایل الکترونیک بسیار رایج است. حالا اگر میزان داغی تلفن‌ها از حدی بالا تر رود این امر دیگر طبیعی نیست و باید چاره ای برای این مشکل اندیشید. در چنین مواقعی ممکن است مشکل از سخت‌افزار یا نرم‌افزار یا دیگر مشکلات گوشی تلفن همراه باشد که بسیار راحت قابل پیگیری است.

خاموش شدن گوشی:

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تلفن همراهتان به یک‌باره خاموش شود و دیگر روشن نشود. در این مواقع چه می‌کنید؟

در این مواقع بهترین راه‌حل این است که تلفن همراهتان را به‌دست تیمی متخصص در خصوص تعمیرات موبایل بسپارید.

تعویض LCD:

گاهی اوقات پیش می‌آید که گوشی تلفن همراهتان به زمین برخورد و منجر به شکستن LCD می‌شود یا در تماس با آب یا ضربه قرار می‌گیرد در این مواقع ما مجبور می‌شویم LCD خود را تعویض کنیم.

بد شارژ شدن یا شارژ نشدن گوشی تلفن همراه:

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که تلفن همراهتان دیر شارژ شود یا اصلا شارژ نشود؟

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی تلفن همراه عدم شارژ شدن است. در این مواقع بعد از بررسی کابل شارژ خود باید آن را از لحاظ کانکتور شارژ و ای سی‌های تغذیه و باتری بررسی کنیم.

از دست دادن اطلاعات گوشی همراه:

مشکلاتی نظیر از دست دادن اطلاعات شخصی یکی از ناراحت کننده ترین مشکلات رایج گوشی تلفن همراه است. اما نباید نگران این موضوع هم باشید، با وجود تیم متخصص امداد موبایل همه ی این نگرانی‌ها قابل حل است.

مشکلات دوربین موبایل:

دوربین گوشی یکی از حساس ترین ابزار در تلفن همراه است که گاهی در مجاورت آب یا ضربه قرار می‌گیرد حتی ممکن است یک مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته باشد که صفحه دوربین را سیاه کند اما اصلا نگران کننده نیس و به‌راحتی این مشکل نیز قابل تعمیر است.

هنگ کردن گوشی:

طی روز بار‌ها پیش آمد است که گوشی تلفن همراهتان هنگ کند این موضوع سبب کلافگی و ناراحتی بسیار می‌شود. شاید یکی از دلایلی که سبب هنگ کردن گوشی تلفن همراه می‌شود پر بودن حافظه دستگاهتان باشد اما خب نباید از مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری غافل بود.

معمول مشکلاتی که ممکن است برای گوشی تلفن همراهتان پیش بیاید را مورد بررسی قرار دادیم اما خب مشکلات دیگری نظیر:

  • مشکلات مربوط‌به قاب و شاسی
  • مشکلات مربوط‌به بلندگو 
  • سوختن آی سی ها  و دیگر قطعات گوشی
  • بالا نیامدن گوشی
  • و...

طبق آمار گرفته شده از مشکلات و خرابی‌های مربوط‌به تلفن همراه جالب است بدانید  بیشترین کسانی که به مراکز تعمیرات موبایل رجوع می‌کنند افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله و همچنین مراجعه اقایون از خانوم‌ها به این مراکز بیشتر است.

علاوه‌بر موضوعات گفته شده آیا می‌دانستید برای تشخیص یک تعمیر موبایل ایده ال بهتر است شناختی راجع به دستگاهای موجود در این صنعت را بشناسید؟

در ادامه به سراغ چندین دستگاه که در هر تعمیر موبایل حرفه‌ای وجود دارد اشنا خواهیم شد.

۱. لوپ

شاید در نگاه اول لوپ همان میکروسکوپ به نظر برسد اما لوپ دستگاهی برای زوم روی قطعات داخلی دستگاه تلفن همراه است. لوپ‌ها به دو دسته ی لوپ‌های معمولی و دیجیتال تقسیم می‌شوند.

۲. هیتر هوای گرم

این دستگاه که توسط یک فن داخلی که در دسته ی دستگاه تعبیه شده است باد سرد را توسط یک المنت به باد گرم تبدیل می‌کند.

این دستگاه کابرد زیادی در تعمیرات موبایل دارد از جمله جدا کردن تاچ ،تعویض سوکت شارژ، انواع کانکتور، آی سی‌ها و قطعات دیگر.

۳. منبع تغذیه DC

خیلی اوقات گوشی‌های تلفن همراه خاموش می‌شوند یا ضربه می‌بینند یا دچار آب خوردگی می‌شوند همین امر باعث می‌شود که متصدی‌های تعمیرات موبایل را به بررسی موبایل شما توسط منبع تغذیه وا دارد که از میزان جریان کشی  گوشی عیب دستگاه را مشخص کنند.

۴. مالتی متر یا اهم متر

حالا بعد از برسی جریان کشی موبایل نوبت می‌رسد به تست قطعات ولتاژ گیری و همینمطور مسیریابی و تست قطعات  موبایل که توسط اهم متر انجام می‌شود.

۵. دستگاه جدا کننده گلس از گوشی (سپراتور)

یکی از اصلی‌ترین ابزار کار در تعمیرات موبایل سپراتور است این ابزار برای باز کردن در پشت گوشی و گلس تلفن را از گوشی جدا می‌کند. باید بگوییم که منظور از گلس، همان گلس‌های معمولی ک روی تلفن‌ها وجود دارد نیست بلکه گلس اصلی پرس شده روی LCD است. کار کرد این دستگاه به این صورت است که یک صفحه فلزی که توسط المنت گرما را به دمای قابل تنظیم میرساند و توسط ان می‌شود برای تعمیرات موبایل استفاده کرد.

 

۶.دستگاه جدا کننده گلس از تاچ و نمایشگر به روش فیریز کردن

این دستگاه با استفاده از پایین اوردن دما تا ۱۸۰ درجه سبب فیریز شدن تاچ ونمایشگر می‌شود در نتیجه این امر سبب جدا شدن آن‌ها از هم می‌شود.

۷.هویه قلمی

هویه‌های قلمی همان هویه هایی هستند که در خانه کاربرد زیادی دارند. در تعمیرگاه‌های تلفن همراه از دو نوع هویه که هویه قلمی و هویه SMD هستند به منظور لحیم کاری روی برد گوشی استفاده می‌شود.

از دیگر دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه‌های التراسونیک، تستر و شوک دهنده باتری، اسپاتول و قاب باز کن، پنس ،تیغ و کاتر، سشوار صنعتی، گیره برد، ذره بین و چراغ، مکنده و وکیوم انبری و...

پیچ گوشتی و آچار روی یک موبایل شکسته با پس زمینه زرد

باتوجه‌به اطلاعات داده شده در این مقاله حالا می‌خواهیم بدانیم که یک تعمیر موبایل ایده‌ال چه ویژگی‌ای دارد!

  • آگاه بودن به مشکل گوشی و تشخیص درست
  • دارای مهارت به جمع کردن گوشی تعمیر شده
  • به کارگیری قطعات مطلوب و اورجینال
  • استرداد سیم‌کارت و حافظه اس‌دی به مشتری
  • آپدیت کردن اطلاعات
  • هزینه قابل قبول برای مشتری
  • دقت بالا در کار
  • تخمین درست زمان تحویل گوشی تعمیر شده به مشتری
  • گارانتی تعمیرات

آیا شما هم این باور را دارید که گوشی‌های تلفن همراه بعد از تعمیر از کیفیتشان کاسته می‌شود؟

اگر شما هم این دیدگاه را دارید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. اگر آن را به‌دست نیرو‌های متخصص بسپارید کیفیت یا عمر گوشی تلفن همراه کاهش پیدا نمی‌کند. تیم متخصص تعمیرات موبایل از قطعات اورجینال برای تعمیر تلفن همراه استفاده می‌کنند همین امر سبب می‌شود طول عمر و کیفیت دستگاه شما کم نشود و با اطمینان خاطر می‌توانید تلفن‌های همراه خود را به این مراکز بسپارید.

حال چنانچه هر یک از این مشکلات گفته شده برای تلفن همراهتان پیش آمد می‌توانید به "امداد موبایل" یکی از بهترین و به روز ترین مراکز تعمیرات موبایل که با تیمی بسیار خبره همکاری می‌کند مراجعه کنید. پیشنهاد بعدی ما به شما ثبت سفارش آنلاین از طریق form وبسایت است. پس از ثبت سفارش شما می توانید گوشی خود را از طریق پست و یا حضوری به نمایدگی های مجاز امداد موبایل تحویل دهید.

این مرکزتعمیرات موبایل که دارای بیش از یک دهه سابقه کار و نیرو‌های متخصص است خدماتی نظیر کیفیت بالا، تحویل ۸ الی ۲۴ ساعته کار، ارسال پیک رایگان، ضمانت یک ماهه کار، تعمیر موبایل در حضور مشتری، به روز بودن اطلاعات و امنیت خاطر، دقت بالا و استفاده از قطعات اورجینال است.

نتیجه‌گیری:

در مطالب بالا به برخی از مشکلات و چالش‌های کاربران برای تعمیرات موبایل و همچنین بررسی ابزارهای تعمیر موبایل پرداختیم. همچنین با تعدادی از این ابزارها آشنا شدیم.

هدف ما ازین مقاله بالا بردن اطلاعات و همچنین معرفی بهترین مرکز تعمیرات موبایل به شما بود.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده