نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

آشنایی با سبک های مختلف بازی های موبایلی از نگاه فروشگاه آسان جم

امروزه بازی‌های موبایلی و ویدئویی طرفداران زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد. هر فردی باتوجه‌به سلیقه و ذوقی که دارد، می‌تواند بازی و سبک مورد علاقه خود را انتخاب کند. ژانر یا سبک اصطلاحاً به معیارهایی گفته می‌شود که بازی‌های مختلف را دسته‌بندی می‌کند.

طبقه‌بندی بازی‌ها باعث می‌شود مصرف‌کنندگان خیلی راحت بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. معمولاً قواعد بازی‌ها ساده هستند و کاربران در یک زمان کوتاه آن را یاد خواهند گرفت. برای آشنایی با سبک های مختلف بازی های موبایلی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با سبک بازی های موبایل

سبک Casual در میان بازی‌های موبایلی طرفداران زیادی دارد. دلیل محبوبیت این سبک ساده و سرگرم کننده بودن بازی، رابطه آسان کاربر با بازی، کوتاه بودن مراحل یا هدف گذاری‌های مختلف برای جذب کاربران است. از محبوب‌ترین بازی‌های سبک Casual در سال ۲۰۲۰ می‌توان به بازی‌های معمایی، دستگاه‌های بازی، اکشن، مسابقه‌ای، استراتژیکی، بازی‌های کارتی، ماجراجویی، اکشن ماجراجویی، بازی با کلمات، ژانر شبیه‌سازی، ژانر نقش آفرینی، بازی‌های چند گزینه‌ای، بازی‌های فکری، آموزشی یا بازی‌های سبک ورزشی اشاره کرد. در ادامه محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک‌های نام برده را بررسی خواهیم کرد.

 

بازی های ژانر معمایی

این سبک از بازی‌ها، معماهای مختلفی را به کاربر نشان می‌دهد که کاربر باید آن‌ها را حل کند. برای ساخت این بازی‌ها از حل متوالی، منطق تکمیل کلمه، تشخیص الگو یا تشخیص مکانی استفاده می‌شود. تمرکز اصلی بازی‌های پازلی روی معماهای مفهومی و چالش‌های منطقی است. براساس آمارهای به‌دست آمده بازی‌های سبک معمایی و پازلی توانسته‌اند حدود ۵۶ درصد از توجه کاربران بازی‌های موبایلی را به خود جلب کنند. بازی Mini Metro و Threes جزء محبوب‌ترین بازی‌های این سبک هستند.

بازی پلی استیشن Horizon Zero Dawn

بازی های سبک آرکید

دستگاه‌های بازی یا سبک آرکید جزء قدیمی‌ترین سبک بازی‌ها هستند. این بازی‌ها طرفداران زیادی در میان کاربران دارند. مهم‌ترین ویژگی بازی‌های سبک آرکید این است که در ابتدا بسیار آسان بوده و به‌تدریج سخت‌تر می‌شود. این بازی‌ها با گذشت زمان در عین لذت بخش بودن باعث اعتیاد کاربران می‌شود. بازی‌های سبک آرکید توانسته‌اند حدود ۵۵ درصد از توجه کاربران بازی‌های موبایلی را به خود جلب کنند. از محبوب‌ترین بازی‌های این سبک می‌توان به بازی PPKP و بازی Duet اشاره کرد.

بازی های سبک مسابقه ای

این سبک از بازی‌ها علاوه‌بر محبوبیت زیاد، تنوع بالایی دارد. گیم‌های سبک مسابقه‌ای به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازیکن باید در آب‌و‌هوا مختلف و وسایل نقلیه متفاوت مسابقه دهد‌. بازیکنان در این سبک باید برای اول شدن در یک مسابقه طراحی شده با سایر بازیکنان رقابت کنند. این رقابت با ابزارهای مخصوص و مهارت‌های مختلفی که در حین بازی به‌دست می‌آید، اتفاق می‌افتد. وسایل این بازی‌ها و شرایط آن‌ها، از واقعیت یا تصورات خیالی بر گرفته می‌شود. بازی‌های سبک مسابقه‌ای توانسته‌اند حدود ۳۰ درصد از توجه کاربران را به خود جلب کنند. بازی Thumd Drift جزء پرطرفدارترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای است.

بازی های سبک ماجراجویی

در این سبک از بازی‌ها، بازیکن باید به‌عنوان شخصیت اصلی بازی، یک خط داستانی مشخص را دنبال کند و در این مسیر با معماها و چالش‌های مختلفی رو‌به‌رو خواهد شد. این سبک از بازی‌ها به‌دلیل بخش‌های مختلف خود می‌توانند از آثار قدرتمند حوزه ادبیات، رسانه، متون ادبی یا کتاب‌های مختلف بهره بگیرند. بازی‌های سبک ماجراجویی معمولاً به‌صورت یک‌نفره و آفلاین انجام می‌شود. در این سبک از بازی‌ها تمرکز روی شخصیت اصلی و خط داستانی است. بازی Another Eden و بازی Days 80 در سال ۲۰۲۰ توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

بازی های اکشن موبایل

بازی های سبک اکشن

در این بازی‌ها هماهنگی چشم، دست و واکنش به‌موقع بازیکن اهمیت زیادی دارد. بازی‌های این سبک به زیر مجموعه‌های مختلفی مانند بازی‌های شوتر یا مبارزه‌ای تقسیم می‌شود. در بازی‌های اکشن بازیکن باید در محیط‌های متفاوت حرکت کند، یک شخصیت مشخص را کنترل کند، از موانع بگذرد، اشیا را جمع کند، از مهارت‌های طبیعی یا ابزارهای مختلف مانند سلاح برای مبارزه با دشمن استفاده کند. یک نمونه از بازی‌های پرطرفدار سبک اکشن «Ailment» است.

خلاصه

در بازی‌های جاوا معمولاً ۵ سبک بازی موبایل وجود داشت در صورتی که امروزه بیشتر از ۲۲ سبک مختلف بازی‌های موبایلی وجود دارد. باتوجه‌به سبک بازی، کاربر متوجه می‌شود که باید چه کاری انجام دهد. تنوع بازی‌های موبایلی به کاربران اجازه می‌دهد متناسب با سلیقه خود یک یا چند سبک بازی را انتخاب کنند.

از مهم‌ترین سبک های مختلف بازی های موبایلی می‌توان به سبک ورزشی، آموزشی، فکری، نقش آفرینی، شبیه‌سازی، ماجراجویی، کلمات، بازی‌های کارتی، استراتژیکی، اکشن، معمایی یا بازی‌های سبک کژوال اشاره کرد.

البته اگر به‌دنبال بازی های بیشتری در خصوص انواع بازی های موبایل در سبک اکشن، مزرعه داری و دعوا هستید، می‌توانید به مقاله " معرفی محبوب‌ترین بازی های موبایل در سبک های مختلف اکشن، مزرعه داری و دعوا "  مراجعه کنید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع آسان جم
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده