نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵

معجزه ای به نام کارت بازرگانی

یکی از مهم‌ترین دستاورهای هر کسب‌و‌کار یا شرکتی، استفاده از فرصت هایی است که در بیرون از مرز ایران فراهم شده است. این فرصت‌ها ممکن است از نوع واردات کالا و مواد اولیه یا صادرات انواع کالا و خدمات یا تولیدات باشد.

بخصوص با ایجاد تفاوت های فاحش در حوزه ارز خارجی، تردیدی نیست که بسیاری از تولید کنندگان زمانی‌که بتوانند محصولات خود را به کشورهای همسایه به فروش برسانند می‌توانند ارزش محصولات خود را ده‌ها برابر افزایش داده و درآمد بسیار بیشتری کسب کنند. این مهم در سایه دریافت یا اخذ کارت بازرگانی امکان‌پذیر است.

نکته بسیار مهمی که برای واردات و صادرات وجود دارد الزام به دریافت کارت بازرگانی است. در اصل معجزه کارت بازرگانی بخصوص در این زمان و با تغییرات اساسی در تفاوت بین ارز داخلی و خارجی خود را نشان می‌دهد.

چگونه کارت بازرگانی دریافت کنیم؟

تفاوتی ندارد که در قالب یک فرد حقیقی یا یک شخصیت حقوقی به‌دنبال استفاده از فرصت های تجاری وارداتی و صادراتی باشید یا حتی برای کسب درآمد و ایجاد یک کسب‌و‌کار جدید به‌دنبال دریافت کارت بازرگانی باشید، مهم این است که دریافت کارت بازرگانی هم در قالب حقیقی و هم در قالب حقوقی امکان‌پذیر است. بنابراین علاقمندان به حوزه واردات و صادرات می‌توانند در هر لباسی به‌عنوان وارد کننده یا صادر کننده ظاهر شوند منوط به اینکه طبق استاندارد‌ها و معیارهای تعریف شده در سازمان گمرکی و قوانین تجاری ایران عمل کنند.

اخذ کارت بازرگانی نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان دیده شده است. درواقع الزام به دریافت کارت بازرگانی برای حمایت از کالا و خدمات داخلی هر کشور است و به این وسیله جلوی قاچاق بسیار از کالاها به داخل یا خارج کشور گرفته می‌شود. کارت بازرگانی دارای اعتبار یک ساله است و هر سال به شرط نداشتن هیچ نوع سو سابقه و سو استفاده، می‌توان به‌راحتی برای تمدید کارت بازرگانی اقدام کرد.

اشخاص حقیقی با ارائه کارت شناسایی، مدرک یا مجوز کسب‌و‌کار خود، عکس و ارائه تقاضا به اتاق بازرگانی می‌توانند برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند. اشخاص حقوقی یا همان شرکت‌ها نیز باید به نام مدیرعامل شرکت برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند و باید مجوز فعالیت، جواز تأسیس و روزنامه های تأسیس و آخرین تغییرات را به همراه دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی ارائه کنند.

صادر شدن کارت بازرگانی زمان زیادی نیاز ندارد اما برای اینکه زودتر به کارت بازرگانی خود برسید می‌توانید از تخصص شرکت‌ها یا موسساتی که در این زمینه به‌صورت تخصصی کار می‌کنند مانند مؤسسه ویونا برای اخذ فوری کارت بازرگانی استفاده کنید.

چه موقع کارت بازرگانی دریافت کنیم؟

همان‌طور که توضیح داده شد در هر زمان می‌توان برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کرد. حتی عده زیادی با تفکر راه اندازی کسب‌و‌کار جدید از حق العمل گمرک یا فعالیت در حوزه واردات و صادرات به‌صورت مستقل اقدام به اخذ کارت بازرگانی می‌کنند. اما بهترین شکل کارت بازرگانی بدون تردید داشتن کارت بازرگانی حقوقی است.

برای دریافت کارت بازرگانی حقوقی باید ابتدا اقدام به ثبت شرکت بکنید. با ثبت شرکت و ارائه مستندات شرکت می‌توانید کارت بازرگانی خود را به‌صورت حقوقی دریافت کنید. اعتبار شرکت‌ها و تکیه بر قدرت و اعتبار شرکت، نام و اعتبار کارت بازرگانی را نیز بسیار تقویت خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که حتی اگر قصد فعالیت و استفاده از کارت بازرگانی را به‌صورت مستقل داشته باشید، ثبت شرکت باعث خواهد شد تا شرکت‌ها و بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی نیز با اعتماد کامل با شما کار کنند.

ثبت بین‌المللی برند

یکی دیگر از معجزات و اعتبارات اساسی کارت بازرگانی برای کسب‌و‌کار یا شرکت ثبت شده شما، امکان ثبت بین‌المللی برند است. برای این کار می‌توانید ابتدا با استفاده از واژه های لاتین و عبارات لاتین یک برند لاتین داشته باشید و سپس این برند را بعد از ثبت برند در ادامه مالکیت معنوی ایران با هزینه ای کم، به‌صورت بین‌المللی نیز ثبت کنید.

ثبت بین‌المللی برند برای افرادی که قصد دارند با استفاده از کارت بازرگانی کار واردات و صادرات انجام دهند و در دیگر کشورها فعالیت کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درواقع ثبت بین‌المللی برند، باعث می‌شود تا از برند شما محافظت شود و اجازه هیچگونه سو استفاده از برند شما را به دیگران ندهد.

به یاد داشته باشید که برای ثبت برند به‌صورت بین‌المللی یا ثبت برند به‌صورت لاتین باید کارت بازرگانی داشته باشید و بدون داشتن کارت بازرگانی استفاده از واژه‌ها و حروف یا علامت های لاتین در برند ممنوع است.

مؤسسه ویونا یکی از برترین موسسات ایران در حوزه های خدمات حقوقی و ثبت شرکت، اخذ کارت بازرگانی یا ثبت داخلی و بین‌المللی برند و انواع مباحث حقوقی شرکت‌های مختلف است. شما می‌توانید با تکیه بر تخصص این مؤسسه ویونا، بهترین اتفاقات را برای کسب‌و‌کار خود رقم بزنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده