نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

چگونه تکنولوژی به شما در درمان سرطان کمک می‌کند

تأثیراتی که تکنولوژی بر زندگی ما دارد بر کسی پوشیده نیست اما زمانی این مسئله جذاب­تر می‌شود که پای تکنولوژی در درمان بیماری­ها به میان می­‌آید. خصوصاً استفاده از تکنولوژی در درمان سرطان.

همان­طور که تلفن همراه هوشمند با اپلیکیشن­های خود ارتباط ما را با هر جای دنیا آسان­تر کرده، ورود تکنولوژی به دنیای پزشکی نیز تغییرات بزرگی را ایجاد کرده است. از روش­های جدید در درمان بیماری­‌ها گرفته تا استفاده از ربات­‌های جراح در جراحی­‌های خاص با نظارت پزشک. خب حالا به چند مورد جالب در خصوص استفاده از تکنولوژی در درمان سرطان می‌­پردازیم:

روش­های درمانی جدید

درمان سرطان از همان ابتدای امر مسئله‌­ای پیچیده بوده است. باید این را در نظر داشت که روش­‌های درمانی برای هر فرد به نسبت پیشرفت سرطان او با فرد دیگر متفاوت است. پزشکان همواره برای درمان بیماری­ها به‌دنبال روش­‌های نوین با کمترین آسیب به بدن بوده‌­اند. یکی از رایج‌­ترین روش­‌ها برای تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان است که در آن با استفاده از آزمایش­‌های ساده­‌ای همانند خون برای پروستات در آقایان می‌­توان سرطان پروستات را تشخیص داد و آن را معالجه کرد یا روش درمانی هــــايپرترمی نــــانو مغناطيســــی که با تمرکز بیشتر گرما بر سلول سرطانی، از تخریب بافت­های اطراف سلول نسبت به روش سنتی بسیار کاسته است.

یکی دیگر از روش­های درمانی نوین ایمونوتراپی است. در این روش با افزایش مقاومت سیستم ایمنی، بدن شما قادر است سلول سرطانی را عامل بیگانه تلقی کند و به آن حمله کند و مانع از رشد سلول سرطانی شود یا براکی تراپی که با قرار دادن منبع رادیواکتیو در بافت سرطانی از تخریب بافت‌­های اطراف آن جلوگیری می‌­کند و فقط بافت سرطانی را تخریب می‌­کند.

طب آنکو تکنولوژی برای در مان سرطان

دستگاه­های مدرن برای درمان سرطان

در گذشته به خاطر محدودیت­‌هایی که وجود داشت دستگاه­‌هایی همانند رادیولوژی و ماموگرافی تنها قادر بودند که عکس­برداری را به‌صورت دو بعدی انجام دهند و این خود باعث می‌­شد که در بعضی از موارد از دقت کافی برخوردار نباشند و تومورهای سرطانی در بدن با وجود نشانه­‌های سرطان مخفی بمانند. امروزه با استفاده از دستگاه‌­های عکس­برداری به‌صورت سه‌بعدی این خطا به حداقل رسیده است. از طرفی با ساختن دستگاه‌­های روباتیک که توسط پزشک و ازطریق ربات انجام می‌شود می‌­توان عمل‌­های سخت و با حساسیت بالا را انجام داد. برای مثال اگر فرد بیمار دارای تومور مغزی باشد و بافت‌­های حساسی اطراف آن را احاطه کرده است ربات­ها بدون هیچ­گونه لرزش و خستگی با استفاده از هدایت کننده انسانی که پزشک است از راه دور عمل را انجام می‌­دهند.

البته ربات‌­ها همیشه در ابعاد بزرگ نیستند. امروزه کپسول­‌هایی وجود دارند که با بلعیدن آن­ها اطلاعات دقیقی از وضعیت روده شما به پزشکان می­‌دهند. این کپسول­‌ها که به‌جای آزمایش کلونوسکپی مورد استفاده قرار می‌­گیرند بدون آسیب زدن به غشای روده آن­ها را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کاملی را به پزشک می­‌دهند. از طرف دیگر بیمار نیازی به بیهوشی ندارد و این کپسول 24 ساعت بعد دفع می‌شود.

راه­های ارتباطی با پزشک

با گسترش فناوری اطلاعات در دنیا و بهبود روابط ارتباطی میان انسان­‌ها می‌­توان به این نکته مهم اشاره کرد که دیگر پیدا کردن پزشک متخصص برای درمان بیماری شما غیر ممکن نیست. شما می‌­توانید با استفاده از اینترنت، آدرس بهترین پزشک شهر خود را پیدا کنید یا در هر جای دنیا با پزشک خود در ارتباط باشید و روند درمانی خود را طی بکنید. امروزه با گسترش استارتاپ‌­ها نیز این امر تسهیل پیدا کرده است. فقط کافی است که متخصص مورد نظر خود را در اینترنت سرچ کنید و نوبت خود را به‌صورت اینترنتی دریافت کنید و همه مراحل درمانی و مشاوره خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. در این بین می­‌توان استارتاپ طب آنکو را معرفی کرد که به‌صورت تخصصی در درمان سرطان فعالیت می‌­کند.

یک گپ دوستانه

با شیوع بیماری‌­هایی همچون کرونا و اعمال قرنطینه، شاید ساده­‌ترین راه برای ارتباط با پزشک استفاده از همین سرویس‌­های آنلاین است. با استفاده از این راه­های ارتباطی هم می­‌توانیم در هزینه و زمان خود صرفه­‌جویی کنیم و هم به طبیعت کمک کنیم. تکنولوژی جدای از کمک به انسان­ها باید بتواند با ارائه راهکارهای ساده­تر به حفظ محیط زیست نیز کمک کند و زمین را پاک و سالم نگه دارد.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده