نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

معجزه ای در یادگیری گرامر و لغات انگلیسی

 اغلب ما زمانی طولانی به‌دنبال راهی برای یادگیری درست و اصولی زبان بوده ایم. اما بعد از بارها و بارها تلاش کردن و به جایی نرسیدن، دلسرد شده ایم چراکه رفتن به آموزشگاه‌های کوچک و بزرگ و نشستن در کلاس زبان موسسات مختلف، به ما نتیجه مطلوبی نداده است هیچ، ما را از زبان انگلیسی و بخصوص گرامر انگلیسی بیزار کرده است.

با وجود تمام این مسائل، ما برایتان خبر خوبی داریم! شما می‌توانید راه‌حل‌های کاربردی این مقاله را انجام بدهید تا معجزه‌ای در یادگیری لغات و گرامر انگلیسی تان به وجود بیاید! پس با آکادمی اکسیر همراه باشید.

معجزه‌ای در یادگیری لغات انگلیسی

اگر می‌خواهید لغات انگلیسی را بیاموزید، باید راه‌های درست تقویت آن را یاد بگیرید. اگر متدهای درست و اصولی را بدانید، می‌توانید از بهم ریخته ترین کتاب‌ها و جزوات درسی هم به درستی استفاده کرده و بهترین بهره را ببرید. اما این نکات و متدها چیستند؟

حتما برای شما هم بارها وبارها پیش آمده است که چندین و چند کلمه انگلیسی را بارها با خودتان مرور کرده باشید اما بعد از گذشت زمانی کوتاه (مثلا سه روز بعد) هیچ چیز از آن‌ها  به یاد نیاورید! این حالت، وضعیت کلافه کننده ایست اما باید بدانید هر اطلاعاتی در حافظه انسان باید با برانگیخته شدن هوش و حواس او ارتباط پیدا کند.

واضح است هر چیزی که برای ما جذاب باشد توجه ما را هم بیشتر به خودش جلب می‌کند. پس راز یادگرفتن واژگان انگلیسی در ذهن انسان، آموختن آن‌ها به همراه کارهای هیجان انگیز و جذاب است. اگر محتوایی که یاد می‌گیریم در خلال یک کار جذاب مثلا دیدن یک فیلم هیجان انگیز باشد، درواقع آن را بهتر و جذاب تر و با عمق بیشتری تجربه کرده ایم. مثلا آموزش تلفظ انگلیسی اگر ازطریق یک فیلم جذاب باشد تاثیر بیشتری دارد تا اینکه صرفا از روی یک کتاب درسی آموخته شود.

شروع یادگیری لغات انگلیسی

حالا حتما برایتان سؤال شده است که از «کجا باید شروع کرد؟» از دید ما مرحله اول پیدا کردن زمینه‌ای است که برایتان بیشتر از باقی زمینه‌ها جذاب است. می‌توانید یادگیری لغت انگلیسی را با دیدن فیلم‌های کمدی شروع کنید! اگر به خواندن تاریخ یا جامعه شناسی علاقمند هستید پس به سراغ محتواهایی با همین مضمون بروید.

مرحله بعدی پیدا کردن محتوا با زمینه‌های مورد علاقه شماست. محتواهایی که برای شما جالب هستند و برایتان جذابیت دارند. این محتوا‌ها در منابع مختلفی اعم از اپلیکیشن ها، کتاب ها، فیلم ها، روزنامه‌ها و مجلات، رادیو و تلویزیون، اینترنت و... به‌راحتی یافت می‌شوند.

 

مرحله بعدی چیست؟

در اینجا می‌خواهیم یک نکته مهم را به شما یادآوری کنیم. یک طیف بین صفر تا صد را درنظر بگیرید، در قسمت صفر ما کاملا منفعل (Passive) و در قسمت صد کاملا فعالیم (Active). مثلا فیلم دیدن بیشتر یک فعالیت منفعل برای ذهن ماست درحالی‌که بازی کردن فکر را بیشتر درگیر می‌کند. بنابراین اطلاعاتی که وارد ذهن می‌شود بهتر و بیشتر ماندگاری پیدا می‌کنند.

چه فعالیت‌هایی انجام بدهیم؟

  • دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید.
  • مطالعه آزاد داشته باشید. (Extensive/Pleasure Reading)
  • با دوستان و اطرافیانی که هدف شما را دارند، به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.
  • سعی کنید ترانه‌های محبوب انگلیسی تان را بلند بخوانید.
  • فیلم‌های زبان اصلی تماشا کنید.
  • بازی‌های کامپیوتری انجام بدهید.
  • با اطرافیانتان به زبان انگلیسی بازی کنید.
  • به زبان انگلیسی نمایش و تئاتر بازی کنید.

چطور می‌توانیم دایره لغات انگلیسی مان را افزایش بدهیم؟

با تمام قوایتان بخوانید!

از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای افزایش دایره لغات انگلیسی انجام داد، مطالعه زیاد است. هر قدر مطالعه بیشتری داشته باشید با کلمات و واژه‌ای بیشتری درگیر می‌شوید. مطالعه و خواندن به‌طور کلی همه ی چیزهایی را که برای یادگیری واژه ‌ها احتیاج دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد.

واژگان را در منابع مختلف ببینید

اگر شما فقط به یک منبع اکتفا کنید، مثلا فقط و فقط کتاب بخوانید، کلمات خیلی ساده از یادتان می‌روند! اما اگر از منابع مختلف مثل فیلم و ترانه و ... استفاده کنید، واژگان انگلیسی را هم بهتر می‌آموزید.

با وجود اینکه مطالعه کردن بسیار اساسی و تاثیر گذار است، اما گوش دادن به اخبار، شنیدن ترانه‌ها و فیلم‌های زبان اصلی و داشتن مکالمات انگلیسی همه و همه برای بهتر شدن دایره واژگان انگلیسی تان و به خاطر سپردن آن‌ها توصیه می‌شوند.

عبارات را حفظ کنید، نه لغت‌ها را 

اگر عادت حفظ کردن از سرتان نمیفتد، به‌جای کلمات جمله‌ها و عبارات را حفظ کنید. مثلا به‌جای اینکه کلمه Water به‌معنی آب را حفظ کنید، جمله ی "She drinks two glasses of water every morning" «او هر روز صبح دو لیوان آب می‌نوشد» را به خاطر بسپارید.

بهره‌گیری از قدرت تخیل تان را فراموش نکنید

هرگز کلمات انگلیسی را به فارسی معنی نکنید! به‌جای این کار واژه‌ها را در ذهن تان مجسم کنید. مثلا به‌جای حفظ کردن کلمه ) Glassلیوان(، یک لیوان را در ذهن تان تجسم کنید. این کار تاثیر بسزایی در دانش واژگان انگلیسی شما دارد و باعث می‌شود آن‌ها را بهتر به خاطر بیاورید.

معجزه‌ای در یادگیری گرامر انگلیسی

اغلب مردم از یادگیری گرامر انگلیسی فراری هستند! گرامر معمولا برای بیشتر مردم خسته کننده و غیرقابل تحمل است!

ما در آکادمی زبان اکسیر معتقدیم گرامر انگلیسی را باید «درست» خواند. اگر گرامر به شکل مفهمومی و درست خوانده و آموخته شود بسیار هم مفید و جالب است! اینکه ساختارهای گرامری را حفظ کنید کار غلطیست که بسیاری از افراد به آن عادت کرده‌اند.

مجموعه‌ای فوق‌العاده برای یادگیری گرامر به اسم  iGram

رویکرد ما در آکادمی زبان اکسیر آموزش گرامر به شکل مفهومی است. به همین علت علاوه‌بر اینکه در کلاس‌های حضوری و غیرحضوری گرامر به شکل مفهومی آموزش داده می‌شود، مجموعه‌ای فوق‌العاده به اسم iGram هم تالیف کرده ایم که با مطلاعه و یادگیری این مجموعه، نه‌تنها به گرامر انگلیسی در سطح زبان عمومی تسلط پیدا می‌کنید، بلکه اگر خودتان را برای هدف آیلتس آماده می‌کنید، می‌توانید به گرامر انگلیسی در سطح آزمون آیلتس هم تسلط کافی پیدا کنید.

از سجاد حسینی و محمود مهرعلیان یاد بگیرید!

بعد از سال‌ها سعی و خطا، سجاد حسینی و محمود مهرعلیان متوجه شدند که گره‌های کار آموزش زبان در ایران کجاست. مسیر بسیار ساده است، به شرط آنکه در روز و با نور کافی طی شود درحالی که اکثر شب و در تاریکی حرکت می‌کنند. پس از نزدیک به دو دهه فعالیت در این حوزه، این دو عزیز چراغ راهی برای مسیر درست یادگیری زبان انگلیسی اند. از آن‌جا که نیت آن‌ها راستی، درستی، کمک رسانی و ایجاد ارزش است، بعد از دهه‌ها آموزش‌های نادرست، هم‌اکنون آموزش اصولی در دسترس شماست. نتیجه تفکرات آرمانی آموزش این دو استاد زبان هم‌اکنون در آکادمی اکسیر در حال اجرا است.

 محمد مهرعلیان و سجاد حسینی

خدمات آموزشی اکسیر هم به‌صورت حضوری، هم به‌صورت دوره‌های آنلاین و هم بسته‌های ویدیویی خودآموز وجود دارد. 

 

آکادمی زبان اکسیر، یک سبک زندگی

با لبخند انتخاب می‌شویم؛ با عشق میزبانتانیم.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده