نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که در سطح بین‌المللی به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته می‌شود.

تحصیل در کانادا به علت کیفیت آموزشی مناسب، امکانات رفاهی و بورسیه‌های تحصیلی متنوع، دانشجویان زیادی را برای تحصیل کارشناسی در کانادا و مقاطع بالاتر راهی این کشور کرده است. بنا بر آمار جدید دپارتمان آموزش بین المللی کانادا، این کشور به دلایل مختلفی از جمله مقرون به صرفه بودن، کیفیت بالای آموزشی، امنیت و فرصت‌های شغلی، ایده‌آل‌ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

 

کانادا از نظر علمی جایگاه خوبی در سطح بین‌المللی دارد. در رتبه‌بندی جهانی، نظام آموزشی کانادا جایگاه دوم جهان را به خود اختصاص داده است و دانشگاه‌های آن رتبه پنجم دانشگاه‌های جهان را دارد. شاخص‌های این رتبه‌بندی، قدرت نظام آموزشی، امکانات، مدیریت و حاکمیت دانشگاه‌ها و زمینه‌های اقتصادی است. از این جهت تحصیلی بویژه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا متقاضیان زیادی از سراسر جهان دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا

تحصیل کارشناسی در کانادا یک دوره سه الی چهار ساله به صورت تمام وقت است. داوطلبان بین‌المللی برای ورود به مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم مرتبط با رشته مورد نظر و مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. نمره آزمون زبان، مهم‌ترین مدرک برای تحصیل کارشناسی کانادا است. اگر شما مدرک معتبر زبان نداشته باشید یا مدرک شما مورد تایید دانشگاه مورد نظرتان نباشد، باید یک دوره 6 ماهه زبان انگلیسی را در مراکز آموزشی کانادا بگذرانید. پس از آن اجازه شروع برنامه تحصیلی در دانشگاه را خواهید داشت.

کیبورد با علامت پرچم کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا بسیار محبوب و پر تقاضا است. این دوره تحصیلی یک تا سه سال به طول می‌انجامد. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا مدرک تافل با حداقل نمره ی 80 برای دانشجویان بین‌المللی لازم است. در تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا MBA گران‌ترین رشته برای دانشجویان بین الملل است و پس از آن رشته‌های دندانپزشکی، مدیریتی، کامپیوتر و ریاضیات عنوان گران‌ترین رشته‌های تحصیلی را به خود اختصاص داده‌اند.

تحصیل در مقطع دکترا کانادا

تحصیل دکترا در کانادا محبوب‌ترین مقطع در بین دانشجویان بین‌الملل است، زیرا کشور کانادا از دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی برخوردار است. مدرک کارشناسی ارشد با نمره بالا، سابقه تحصیلی و توانایی پژوهش و تحصیل و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و مدرک GRE یا GMAT با نمره مناسب از شرایط ورود به مقطع دکترا در کانادا است.

در مقطع دکترا بسیار مهم است که در چه دانشگاهی تحصیل می‌کنید، زیرا سطح علمی دانشگاه محل تحصیل در تعیین جایگاه علمی شما به نسبت سایر فارغ‌التحصیلان بسیار اثرگذار است. تحصیل دکترا در کانادا با آموزش‌های جامع، امکانات پژوهشی بیشتر، دسترسی به اساتید برتر و محیط پژوهشی بزرگ‌تر همراه است. دسترسی به نتایج تحصیلات تعداد بی‌شماری از فارغ‌التحصیلان دکترا از سراسر جهان نیز در دانشگاه‌های کانادا مزیت دیگری است که نمی‌توان از آن چشم پوشید.

تحصیل در کانادا و بورسیه‌های تحصیلی متنوع

برای دانشجویان بین المللی کانادا، تحصیل رایگان به معنی دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی است که هزینه تحصیل و زندگی شما را پوشش دهد. اسکالرشیپ، فلوشیپ، فاند، گراند و وام دانشجویی را می‌توان انواع کمک هزینه تحصیلی در کانادا برشمرد که دولت کانادا، دانشگاه‌های معتبر کانادایی و سازمان‌های خصوصی تامین آن را به عهده دارند. تفاوت کمک‌هزینه‌های تحصیلی در این است که اسکالرشیپ و فلوشیپ کمک هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان برتر هستند اما فاند و گراند کمک هزینه مالی برای دانشجویان است که در آن شرایط علمی دانشجو اهمیت ندارد. دریافت وام دانشجویی نیز برای دانشجویان بین‌الملل با همان شرایط دانشجویان بومی کانادا امکان‌پذیر است.

بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی

دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی محدود و در برخی رشته‌ها ناممکن است. البته برخی دانشگاه‌ها به طور اختصاصی امکاناتی را برای دانشجویان خود درنظر گرفته‌اند. در مقطع کارشناسی ارشد راحت‌تر می‌توان برای آن اقدام کرد. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقاله محور امکان‌پذیر است اما معمولا به دانشجویان پروژه محور ارائه نمی‌شود. در نهایت، تحصیل دکترا در کانادا با انواع بورسیه‌های تحصیلی برای اکثر رشته‌ها همراه است؛ سطح علمی، توانایی دانشجو و موضوع تز دکترا تاثیر زیادی در اختصاص بورسیه تحصیلی خواهد داشت. ارزش مالی بورسیه تحصیلی با توجه به ارزش علمی پروژه، توانمندی دانشجو و میزان بودجه مدنظر دانشگاه متغیر است.

پس از تحصیل در کانادا اقامت بگیرید

پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در کانادا، فارغ‌التحصیلان تا سه ماه فرصت دارند تا به کشور خود بازگردند. اما دولت کانادا یک فرصت شغلی مناسب برای آن‌ها تدارک دیده است. فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی معتبر که دوره تحصیلی آنان تمام وقت بوده است می‌توانند مجوز کار پس از تحصیل دریافت کرده و مشغول به کار شوند. دانشجویان بین‌المللی که مدرک کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای خود دریافت کرده‌اند می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنند. فارغ‌التحصیلان پس از دریافت ویزای کاری، بنا بر مدت اعتبار آن که بین هشت ماه تا سه سال است می‌توانند به کار پاره‌ وقت یا تمام وقت مشغول شوند.

در نهایت با سابقه چند سال زندگی در کانادا به عنوان دانشجو و سپس اشتغال به کار، شرایط مناسبی برای دریافت اقامت کانادا خواهید داشت. از آنجا که دولت کانادا از اقامت فارغ‌التحصیلان و استعدادهای برتر و بکارگیری تخصص آن‌ها در خاک کانادا استقبال می‌کنند، اقامت دائم برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا دور از ذهن نیست.

پرچم کانادا در شهر تورنتو

سخن پایانی

کانادا کشوری محبوب و ایده‌آل برای زندگی، تحصیل و کار است. هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی پایین‌تر است در حالی که سطح امکانات آن در زمینه‌های مختلف با بسیاری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده برابری می‌کند. تحصیل در کانادا نیز از مزایای مختص به خود برخوردار است. سیستم آموزشی این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارد.

به هر حال تحصیل به کشوری با فرهنگ و مقررات متفاوت همیشه با سختی‌هایی همراه است، به علاوه اینکه دریافت ویزای چنین کشورهای مهاجرپذیری کار آسانی نیست. از این رو استفاده از دانش و تجربه موسسات حقوقی و مهاجرتی مانند ویزاپیک می‌تواند سرعت روند پرونده شما را بیشتر کند و با مشکلات کمتری نتیجه مطلوب را کسب کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده