نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

خرید سیم و کابل از سایت کمان کابل

چقدر عجیب است که ما روزانه از وسایل برقی مانند روشنایی، گرمایشی و سرمایشی، کامپیوتر، یخچال گوشی موبایل وغیره استفاده ‌می‌کنیم و لحظه‌ای به این موضوع فکر نمی‌کنیم که تمامی اتصالات برقی از مجموعه‌ای از میلیون‌ها کیلومتر سیم و کابل تشکیل شده‌اند.

پس چه بدانیم، چه ندانیم یا فکر کنیم یا نکنیم سیم و کابل یکی از کاراترین و استراتژیک ترین ابزارهای زندگی مدرن ما است. سیم و کابل‌ها مانند رگ‌های حیاتی در بدن انسان وجود دارند و در صورت عدم وجود آن‌ها سیستم‌ها قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

جالب است بدانید واژه سیم در زبان فارسی نام فلز نقره است که به آسانی به‌صورت مفتول یا سیم‌های نازک در می‌آمده است حتی واژه سیماب (جیوه) در حقیقت از دو واژه سیم و آب شکل گرفته است.

کابل‌ها باتوجه‌به ساختار و مقاومت‌شان با عبور از داخل دیوار،زمین،هوا وحتی زیر آب‌ها، انرژی الکتریکی را به مکان‌های مورد نظر منتقل کنند. به‌دلیل اهمیت بالای آن‌ها، کابل به یکی از شاخه‌های اصلی رشته برق تبدیل شده و تحقیقات گسترده‌ای برای کشف کاربرد‌های بیشتر توسط متخصصان این رشته نیازمند است.

ایجاد کارخانه‌های سیم‌ و کابل سازی در ایران از ۴۰ سال پیش آغاز شده است، هر چند به نظر می‌رسد که سیم‌سازی باید پیشینه بیشتری داشته باشد.

از سویی یکی از نخستین وارد کنندگان سیم‌های رسانا به ایران، شخصی فرانسوی بود که از کارخانه کابل C.E.E.M سیم و کابل وارد می‌ساخت. این نام اختصاری در زبان فرانسه س دوزم خوانده می‌شد ولی در ایران به آسانی تبدیل به سیم شد و باتوجه‌به زمینه پیشین این واژه در ایران (سیم یا نقره) زمینه کاربردش به‌جای مفتول آسانتر و هموارتر گردید و سرانجام جایگاه ویژه‌ای در نام‌گذاری رساناهای برقی یافت.

از سیم و کابل برای انتقال جریان الکتریکی، ایجاد ارتباط بین وسایل الکتریکی، انتقال سیگنال‌های صوتی و تصویری استفاده می‌کنند. سیم شامل دو بخش هادی و عایق است. هادی (معمولا از جنس مس و آلومینیوم و قلع و …) با رسانایی بالا جریان الکتریکی را از خود عبور می‌دهد و عایق از مواد پلاستیکی غیر قابل اشتعال و رطوبت هستند. عایق از هادی محافظت می‌کند و از مانع از عبور جریان برق به‌جای دیگر یا به اصطلاح عایق از نشت برق جلوگیری می‌کند.

شرکت صنایع کابل کمان

قیمت سیم و کابل با هم تفاوت هایی دارند که در این مورد به‌طور مختصر توضیحاتی را ارائه می‌دهیم. تفاوت قیمت سیم‌ها به سطح مقطع هادی و نوع عایق بستگی دارد. همچنین کیفیت تولید و کیفیت و نوع مواد به کار رفته نیز بر قیمت سیم و کابل اثر گذار است. برای اطلاع از آن می‌توانید به کمان کابل مراجعه کنید.

عوامل اثر گذار بر قیمت سیم و  کابل مقدار و نوع سفارش خریدار نیز است. دقت کنید که قبل از خرید قیمت سیم و کابل را استعلام بگیرید و برای خرید سیم و کابل از افراد با تجربه مشورت بگیرید.

نکاتی که هنگام خرید کابل برق باید بدانیم:

  • اگر در زمینه ی خرید کابل برق اطلاعات کافی ندارید حتما با یک متخصص به فروشگاه مراجعه کنید.
  • توجه کنید کابل سنگین لزوما یک کابل با کیفیت نیست. بعضی از تولید کنندگان سود جو با کم کردن حجم هادی و افزایش عایق سعی می‌کنند محصول بی کیفیت را به‌جای محصول استاندارد به فروش رسانند. البته که قطر مناسب عایق می‌تواند از اتصال کابل‌ها جلوگیری کند اما هادی درون آن‌ها باید دارای حجم مناسب باشد و قطرعایق نیز به‌طور استاندارد روی هادی کشیده شده باشد. سعی کنید در این زمینه از یک متخصص در زمینه ی برق کشی کمک بگیرید. 
  • جنس هادی بسیار مهم است. هادی از جنس مس بهترین هادی است و بر آلومینیوم و قلع برتری دارد. 
  • سطح سیم و کابل‌ها باید بدون برجستگی یا فرو رفتگی باشد.
  • در صورت برش در سطح مقطع کابل، هادی باید درست در مرکز عایق باشد.
  • عایق باید به‌طور یک دست و مساوی روی هادی کشیده شده باشد.

سیم یا نقره صنایع کابل کمان

بررسی کیفیت کابل‌های برق

کابل‌های مسی از ابتدا انتخاب مناسبی برای هادی سیم و کابل بوده است اما با محدود شدن منابع معدنی و بالاتر رفتن قیمت کابل مسی، دنبال جایگزین مناسبی برای مس بودند و سر انجام قرعه به نام آلومینیوم افتاد. با یاد آوری این موضوع که مقاومت الکتریکی آلومینیوم بیشتر از مس است اما باید گفت قیمت کابل برق آلومینیومی یک سوم کابل مسی است.

می‌توان گفت ویژگی‌های آلومینیوم منحصر‌به‌فرد است. وزن کمتر این کابل برتری دیگری نسبت به کابل مسی است. نا گفته نماند که در کابل‌های آلومینیومی ممکن است خوردگی فلز نیز اتفاق بیفتد که البته با استفاده از کلمپ بی متال این مشکل قابل حل است. به‌طور کلی کابل‌های آلومینیومی دارای کیفیت قابل قبولی هستند و قیمت کابل‌های برق آلومینیومی نیز به صرفه تر از کابل مسی است.

به‌عنوان نکته پایانی باید به این موضوع اشاره کنیم که از آلومینیوم تنها در کابل‌های قدرت به‌عنوان کابل آلومینیومی زمینی و هوایی به‌صورت خود نگه دار یا فاصله دار می‌توان استفاده کرد، همچنین باید بدانید به علت شکنندگی بالای آلومینیم، امکان استفاده از این  فلز برای کابل‌های افشان آلومینیومی نیست و فقط مناسب برای تولید کابل‌های مفتولی هستند.

سیم و کابل‌های آلومینیومی در مقاطع استاندارد و هم در سطح مقطع‌هایی متناسب با خواسته و نیاز مشتری قابل تولید هستند. کمان کابل ارائه‌دهنده انواع سیم و کابل‌های آلومینیومی است.

سیم‌های آلومینیوم زره دار دسته ای از کابل‌های آلومینیومی هستند که تلفات دی الکتریک پایین اما مقاومت بالایی دارند و در شبکه‌های انتقال برق با تغییرات ناگهانی بار برای کاربری مسکونی یا صنعتی استفاده می‌شود. در کل از کابل‌های آلومینیومی زره دار در مکان‌هایی که امکان صدمه و ضربه فیزیکی وجود دارد به‌صورت دفن در زمین و در خارج تاسیسات استفاده می‌شود.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده