نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

شابش؛ تحلیل معاملات مسکن در آبان ماه سال ۱۳۹۹

طبق گزارش منتشر شده مبنی بر تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس گزارش اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی:

در آبان ماه سال ۱۳۹۹، تعداد آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۴،۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۸،۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹،۹ درصد افزایش نشان می دهد.

در آبان ماه امسال ، متوسط قیمت خرید آپارتمان در تهران از بنگاه های معاملات ملکی ثبت شده ۲۱،۱۹۰،۰۰۰ میلیون تومان بوده است.

حجم معاملات مسکن

برسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آبان ماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که ۴۴۶۶ واحد مسکونی معامله شده است.

گزارش معاملات ثبت شده در مناطق ۲۲ گانه تهران مسکن

توجه (نمودار منتشر شده از گزارش بانک مرکزی است)

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۵ میلیون تومان به منطقه ۱ شهرداری تهران و کمترین آن با ۱۲ میلیون تومان به منطقه ۱۸ شهرداری تهران تعلق دارد. ارقام گزارش شده به نسبت ماه پیش و ماه مشابه در سال گذشته، افزایش قیمت نشان می دهد.همچنین بیشترین تعداد معاملات ثبت شده در شهر تهران حاکی از آن است که خرید خانه در منطقه ۵ بیشترین متقاضی رو داشته و منطقه ۱۹ کمترین را. اگر در جستجوی آگهی های ملکی مناسب و با کیفیت هستید، وب سایت شابش یک گزینه مناسب برای شماست. با وارد شدن به وب سایت و کامل کردن مشخصات ملک مورد نظر می توانید بهترین و با کیفیت ترین آگهی های ملکی رو مشاهده کنید. در ادامه مطلب با منطقه ۵ و محله های پرطرفدار آن آشنا می شوید.

معرفی بهترین محله های منطقه ۵ تهران

منطقه ۵ شهرداری تهران در شمال غربی واقع شده که از سمت شمال به رشته کوه های البرز، از شرق به منطقه ۲۲ شهرداری از جنوب به اتوبان لشکری و میدان آزادی و از شرق به منطقه ۲ شهرداری تهران محدود می شود.

ویژگی های مثبت منطقه ۵ تهران

  • بافت جدید و نوسازی شده
  • ترافیک کم
  • دسترسی محلی بسیار مناسب
  • کوچه و خیابان های پهن
  • آب و هوای مناسب
  • وجود مراکز تجاری و تفریحی متعدد
  • دسترسی راحت و آسان به وسایل حمل و نقل عمومی

 

برخی از مراکز تجاری موجود در منطقه ۵ تهران

  • هایپر استار (اتوبان باکری)
  • مجتمع تجاری کوروش (اتوبان ستاری)
  • مجتمع تجاری سمرقند (جنت آباد)
  • مگامال ( شهرک غرب)
  • مجتمع تجاری بوستان (پونک)

محله پونک

محله پونک در گذشته روستایی بسیار خوش آب و هوا با باغ های سرسبز بوده که امروز تعداد بسیار کمی از باغ های آن باقی مونده. این محله به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و بخاطر وجود فروشگاه شهروند و مجتمع تجاری بوستان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

جنت آباد

محله جنت آباد یکی از پرطرفدارترین محله های غرب تهران است که از ۳ بخش: جنت آباد شمالی، جنت آباد مرکزی و جنت آباد جنوبی تشکیل می شود. آب و هوای مناسب، کوچه و خیابان های پهن از ویژگی های اصلی و مهم این محله است.

محله بلوار فردوس

بلوار فردوس به دو قسمت شمالی و غربی تقسیم می شود. در این محله می توانید خیلی سریع به مراکز تجاری و تفریحی و انواع رستوران ها دسترسی پیدا کنید. بافت این محله نوسازی شده است.

باغ فیض

اگر به دنبال یکی از بهترین محله های منطقه ۵ ، با دسترسی عالی هستید می توانید محله باغ فیض را انتخاب کنید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده