نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

تکنولوژی واقعیت افزوده، پیداکردن خانه را جذاب می‌کند

توسعه تکنولوژی و به کارگیری آن در کسب و کارهای مختلف، امری است که نیاز به سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی، آزمون و خطا و حتی روحیه نیروی انسانی دارد.

این مهم در شرایطی که شرکت‌ها برای ادامه بقا و رسیدن به میزان فروش سابق خود تلاش می‌کنند، دشوار ولی شدنی است. چراکه این توسعه، خودش می‌تواند به‌عنوان امید و روحیه یک سازمان عمل کند و علاوه‌بر خلق ارزش هایی که برای کسب‌و‌کار به همراه می آورد، محیط مجموعه را هم پویاتر کرده و درنهایت، آن کسب‌و‌کار را به شرایط ایده آل خود می‌رساند.

شرایط رکودی برای تمام مشاغل زیان آور و ناراحت کننده است. این مهم دراین بازه زمانی‌که اپیدمی جهانی کرونا و رکود اقتصادی درکشور همزمان بازارهای مختلف و اقتصاد را هدف گرفته، محسوس تر است. منتها همه می‌دانند که پس از هر سختی آسانی است. در نتیجه می‌توان با تمرکز به توسعه بخش‌هایی که پس از گذر از این شرایط، فعالیت شان بیشتر می‌شود و آسیب های وارد شده را جبران می‌کند، از این بازه زمانی بهترین استفاده را کرد.

توسعه در بحران، راهکاری متناقض ولی کاربردی

در این راستا یکی از کسب و کارهایی که در این بازه زمانی آسیب زیادی دیده، بازار مسکن است. چرا که هم در بخش ساخت و ساز و هم سایر حوزه های مرتبط با این بازار کلان اقتصادی، رکود شدیدی حکمفرما شده و تعداد معاملات املاک با کاهش جدی رو‌به‌رو شده است. این مهم می‌تواند در این بازه زمانی با زمان گذاشتن بر آموزش به فعالان بخش‌های مختلف، توسعه تکنولوژی و یادگیری و به کارگیری فناوری‌های نوین در ساخت و فروش، یک مرحله پیشرفت داشته باشد و پس از پایان اپیدمی، سرعت توسعه را چندبرابرکند.

گفتنی است این توسعه تکنولوژی در شرایط فعلی نیز کارساز بوده و در این شرایط رکودی هم شاهد هستیم فعالیت مشاورین املاک ادامه دارد و با فناوری روز دنیا پیش می‌رود. چرا که می‌توان از ابتدا تا انتهای جست‌وجو و خرید، فروش یا اجاره خانه را به‌صورت آنلاین پیش برد. این مهم به‌دلیل وجود سامانه‌های هوشمند مشاورین املاک صورت گرفته و نیاز به حضور فیزیکی را به حداقل رسانده است. همچنین استفاده از این سامانه ها، علاوه‌بر کاهش تردد در سطح شهر، ارزش افزوده های دیگری به همراه داشته که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

کاهش زمان و افزایش کیفیت معاملات املاک

یکی از مهم‌ترین مولفه های ایجاد معاملات ملکی موفق، تسریع در پروسه جست‌وجو تا عقد قرارداد است. این مهم در این بازه زمانی‌که نرخ تورم کشورما به بالاترین حد رسیده، کاملا محسوس است. به زبان ساده متقاضی خرید آپارتمان در محمودیه با تعلل در تصمیم به خرید، هر ماه مجبور به پرداخت حدود ۱۰ درصد هزینه بیشتر می‌شود که در قیمتی نزدیک به 6 میلیارد تومان که هزینه یک واحد 120 متری در این محله است، حدود 600 میلیون تومان می‌شود.

ازاین‌رو سامانه‌های آنلاین مشاورین املاک، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در فعالیت‌های خود، سرعت تصمیم گیری در پیداکردن خانه متناسب با تمام لایق و نیازهای متقاضی را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد تا از این ضرر ناشی از افزایش قیمت مسکن کاسته شود. گفتنی است سامانه ای که می‌توان لقب بروزترین سامانه ملکی را به آن داد، سامانه اینپین است. چرا که این سامانه با هدف حضور در بازارهای بین‌المللی کار خود را آغاز کرد و در طرح‌های توسعه ای خود، رقابت با سامانه‌های سایر کشورهای توسعه یافته را در نظر گرفته و بدین صورت ابزارها و خدمات این سامانه، با بهترین و بروزترین تکنولوژی به مردم و مشاورین املاک خدمت‌رسانی می‌کنند.

سیستم واقعیت افزوده در بازار املاک

درکنار ابزارهای متعدد جست‌وجو، که شامل اعمال فیلتر تا پیدا کردن خانه رویایی با ثبت سلایق و نظرات کاربر می‌شود و همگی سرعت و کیفیت معاملات ملکی را تا حدقابل توجهی بهبود می‌بخشد، یک ابزار کاربردی که برای فعالان و علاقه‌مندان به تکنولوژی جذابیت بسیاری دارد، سیستم واقعیت افزوده یا همان “AR”است. این سیستم نوین و کاربردی که برای نخستین بار توسط سامانه اینپین راه اندازی و به کار گرفته شده، توانسته کمک شایانی به افزایش سرعت و جذابیت فرایند جست‌وجو کرده به بهترین شکل، نظر کاربران را به خود جلب کند.

به این صورت سیستم واقعیت افزوده اینپین، همان‌طور که از نامش پیداست ازطریق دوربین گوشی همراه، خانه هایی که آماده عرضه است را نشان می‌دهد تا علاوه‌بر ایجاد جذابیت در فرایند جست‌وجو، یکی از کاربردی ترین روش‌های جست‌وجو را در اختیار کاربران قرار بدهد. به‌عنوان مثال هنگامی که متقاضی خرید آپارتمان در محمودیه برای بازدید حضوری به این محله می‌رود، می‌تواند مشخصات خانه هایی که در مسیر نظرش را جلب می‌کند را به‌راحتی ازطریق سیستم "AR" در گوشی خود مشاهده کند.

لازم به ذکر است این مشخصات، شامل راه ارتباطی با مشاورین املاک، متراژ خانه و قیمت آن می‌شود و صرفا با ارائه مجوز از سوی مالک، این مشخصات در سامانه اینپین قرار می‌گیرد. گفتنی است این ابزار تمام خانه هایی که تا شعاع 500 متری کاربر قرار گرفته است را نشان می‌دهد. همچنین سادگی استفاده از این ابزار، بر جذابیت و کارایی آن افزوده است. ازاین‌رو با دریافت اپلیکیشن اینپین از بسترهای ارائه برنامه، به‌صورت رایگان سادگی،کارایی و لذت استفاده از این تکنولوژی نوین را لمس کنید. (جهت دریافت اپلیکیشن اینپین عبارت "دانلود اینپین" را در گوگل جست‌وجو کنید).

نقشه محمودیه گوگل تهران

محمودیه، منطقه ای لوکس در عین سادگی؛

هنگامی که صحبت از جستجوی ملکی می‌شود یک عامل مهم می‌تواند کمک شایانی به افزایش قدرت انتخاب مردم کند. این مهم افزایش آگاهی ملکی است که دید کاربران را نسبت به انتخاب باز می‌کند. ازاین‌رو در ادامه، مشخصات محله محمودیه را که یکی از محبوب‌ترین محله های تهرانی ها برای سکونت است را مطالعه می‌کنید تا برای خرید یا اجاره آپارتمان در محمودیه، اطلاعات قیمت و نقاط دسترسی به این محله را بدانید.

محمودیه یکی از محله های مرفه نشین منطقه ۱ تهران است که از شمال به زعفرانیه، از جنوب به بزرگراه چمران و چهارراه پارک وی و از شرق به خیابان ولی‌عصر محدود شده است. گفتنی است محله ای که در ضلع شمالی نمایشگاه بین الملی تهران قرار دارد، محمودیه است. نکته قابل‌توجه در این محله سادگی خانه های آن، نسبت به سایر محله های مجاورش است که دلیل آن، سکونت افراد ثروتمند قدیمی در این محله است. گفتنی است تردد با خودروی شخصی به محمودیه، نسبت به محله های مجاورش آسان تر است و این مهم به واسطه وجود اتوبان چمران در نزدیکی این منطقه است.

شهر تهران جستجوی خانه در ایران

محمودیه، جزو گران‌ترین محله های منطقه 1 تهران است

متقاضیان ورود به این محله، باید آگاه باشند که یکی از گران‌ترین خانه ها در این منطقه قرار دارد؛ به طوری که میانگین قیمت خرید آپارتمان در محمودیه بیشترین نرخ را در میان محله های منطقه ۱ تهران به خود اختصاص داده است. گفتنی است محمودیه، از ۵ سال گذشته تاکنون ۵۳۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و از 8 میلیون تومان در سال ۹۴ به ۵۲ میلیون تومان در سال ۹۹ رسیده است.

لازم به ذکر است این قیمت یک واحد مسکونی با متراژ حدود ۱۲۰ متر و ۱۲ سال ساخت است که در محدوده میانی محمودیه قرار دارد. در این راستا برای محاسبه اجاره آپارتمان در محمودیه با شرایط فوق، باید یک ششم مبلغ خرید را به‌عنوان رهن کامل در نظر گرفت. به این صورت به‌صورت تقریبی این ملک ۶ میلیارد و ۲۰۰  میلیون تومان ارزش دارد که مبلغ رهن کامل آن ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان می‌شود. حال می‌توان با استفاده از ابزار تبدیل رهن به اجاره اینپین، میزان اجاره و پیش پرداخت متناسب با بودجه کاربر را محاسبه کرد.

به این صورت می‌توان گفت اجاره آپارتمان در محمودیه نیز هزینه زیادی دارد و صرفا اقشار پردرآمد جامعه می‌توانند از عهده آن بربیایند. گفتنی است این شرایط قیمتی باعث شده تعداد معاملات این مناطق، به شکل قابل توجهی کاهش یابد و معدود معاملاتی که روی می‌دهد، به واسطه فعالیت مشاورین املاک در سامانه‌های آنلاین و بهره‌گیری از ابزارهای آن‌ها است. در نتیجه سایر بخشهای اقتصادی نیز همچون بازار املاک، می‌توانند با اتخاذ سیاست‌های توسعه ای و به‌روزرسانی نوع فعالیت خود، در همین شرایط رکودی بازار، روحیه را به نیروی انسانی و محیط کار افزود و رونق را به کسب و کارها بازگرداند.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده