نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

راهنمای خرید سرور اچ پی از مستر شبکه

سرور، کامپیوتری همیشه روشن و قدرتمند است که کاربران در زمان‌های متفاوت، از آن انتظار پاسخ به درخواست‌های خود را دارند.

سرورها در انواع مختلف و توسط شرکت‌های مختلفی همچون Dell، سیسکو و HP تولید شده که در این بین سرورهای HP به‌عنوان پرفروش‌ترین سرورها در دنیا به شمار می‌روند.

به‌طور کلی می‌توان گفت سرورهای ساخت شرکت HP به‌عنوان پر طرفدارترین سرور جهت استفاده در دیتا سنترها به شمار می‌روند. شاید دلیل این محبوبیت این است که این سرورها چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک می‌توانند بیشترنیازهای کاربران را برآورده سازند. شما با انتخاب درست مدل سرور و خرید سرور HP مورد نیاز خود می‌توانید به سطح عملکرد بالا، افزایش میزان دسترسی، قابلیت توسعه و مدیریت دست یابید.

این شرکت دارای محصولاتی نظیر سرور، سوئیچ شبکه، روتر، رک و استوریج است. اما همواره سرورهای HP جزء پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است. این سرورها به همراه مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت، ذخیره‌سازی اطلاعات و تجهیزات جانبی، قابلیت ارائه سرویس‌های مورد نیاز برای سازمان‌ها و محیط‌های کاری را با کیفیت بالا دارا هستند.

 

سرورهای hp در مستر شبکه

موارد که هنگام خرید سرور HP:

اگر در حال خرید یک سرور اچ‌پی جدید برای دیتا سنتر خود هستید، ابتدا می بایست نیازهای خود را بررسی کنید تا کاملا مطمئن شوید سرور خریداری شده می‌تواند نیازهای سازمان یا شرکت شما را برآورده سازد یا خیر؟

سرور‌ها در کل جزء تجهیزات رده بالای قیمتی در شبکه محسوب می‌شوند که در این بین شرکت HP از لحاظ قیمت نسبت به سایر برندها مقرون‌به‌صرفه تر هستند، به همین دلیل اگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به آن نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که باید خریدی انجام دهیم که پاسخگوی کلیه نیازهای ما باشد. از جمله موارد که باید به آن‌ها دقت کرد شامل:

1ـ درایورها

یکی از اولین مواردی که قبل از تصمیم گیری در مورد خرید باید در نظر بگیرید این است که آیا سرور مورد نیاز شما پشتیبانی درایور لازم را ارائه می‌دهد. حتما این عامل را در نظر داشته باشید و بدون درنظرگرفتن آن اقدام به خرید نکیند.

2ـ قابلیت انعطاف پذیری

اگر سروری که خریداری می کنید برای یک قسمت مهم است حتماً این نکته را در نظر بگیرید که بتوانید به آن قطعاتی را اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید از عملکرد سیستم در آینده اطمینان حاصل کنید.

3ـ  اندازه سرور

اگر می خواهید پس از خرید سرور اچ‌پی آن را درون رک قرار دهید، هنگام خرید اندازه سرور و رک را در نظر بگیرید زیرا هنگام قرار گرفتن آن در رک باید از فضای کافی جهت تبادل جریان هوا، برخوردار باشد.

4ـ پردازنده سرور

در این مرحله می بایست معماری CPU را در نظر بگیرید. امروزه بسیاری از سرورهای موجود در بازار دارای چندین سوکت جهت پشتیبانی از انواع مختلف پردازنده هستند. معمولا مدیران شبکه هنگام خرید سرور، نیاز فعلی خود را در نظر می‌گیرند. اما چقدر خوب است که نیاز آینده خود را پیش‌بینی کرده و بر طبق آن CPU و سرور مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به‌عنوان مثال، ممکن است در حال حاضر CPU‌های هشت هسته‌ای نیاز شما را برآورده کرده اما در آینده  به CPU‌های شانزده هسته‌ای یا بیست هسته‌ای نیاز پیدا کنید. به همین ترتیب، ممکن است در ابتدا تنها یک سوکت را به سرور متصل کرده، اما در صورت لزوم یک CPU دیگر اضافه کنید.

5ـ ظرفیت حافظه

اگر قصد دارید از سرور جدید خود به‌عنوان میزبان مجازی سازی استفاده کنید، حافظه سرور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حافظه مهم‌ترین منبع در یک محیط سرور مجازی است، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که سرور شامل حافظه کافی برای پشتیبانی از تمام سیستم‌عامل‌های مهمان بدون آنکه کمبودی در حافظه احساس شود را دارد.

6ـ خرید از جای مطمئن:

به‌طور کلی همان‌طور که گفته شد تجهیزات شبکه مانند سرور‌ها از قیمت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل حتما باید توجه داشت که این تجهیزات از شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری شوند. زیرا علاوه‌بر کیفیت می‌توان از قیمت آن نیز اطمینان داشت.

7ـ ارتقاء سرور:

همان‌طور که گفته شد ممکن است پس از خرید سرور HP با گذشت زمان جهت ارتقای سرور، به خرید رم سرور، هارد، CPU، پاور و سایر تجهیزات جانبی سرور احتیاج داشته باشید پس می باید در زمان خرید قابل ارتقا بودن سرور را جزو یکی از موارد مهم قرار دهید..

8ـ خدمات پس ازفروش:

به‌دلیل عدم وجود نمایندگی رسمی شرکت HP در ایران این تجهیزات نیز از گارانتی اصلی شرکت HP برخوردار نمی باشند. حال دراین‌میان برخی شرکت‌ها معتبر در زمینه فروش تجهیزات HP خود اقدام به گارانتی کردن برخی محصولات کرده و مشتریان عزیز می‌توانند با اطمینان خاطر محصولات مورد نیاز خود را از آن‌ها تهیه کنند. یکی از گارانتی‌ها معتبر در زمینه سرورهای HP گارانتی مسترشبکه است. در این شرکت علاوه‌بر سرور کلیه تجهیزات شبکه نیز قابل تهیه هستند و دارای گارانتی معتبر مسترشبکه هستند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده