نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

معرفی مجموعه اتاق فرار وست روم

وست روم یکی از چندین اتاق فرار تهران است که در حال حاضر 3 بازی با تم و ژانرهای ترسناک و دلهره آور دارد.

اتاق فرار چیست؟

باتوجه‌به اینکه مدت زمانی زیادی از راه اندازی اسکیپ روم ها در شهرهای مختلف کشورمان نمی‌گذرد، هنوز این سؤال برای بسیاری از افراد وجود دارد که اتاق فرار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ اتاق فرار یا اسکیپ روم به پیاده‌سازی بازی های کامپیوتری و مجازی در دنیای واقعی گفته می‌شود که اغلب آن‌ها دارای ژانرهای ترسناک هستند. این بازی‌ها همگی گروهی بوده و هدف در آن‌ها حل معماهای متعدد و چالش برانگیز با پیدا کردن سرنخ های موجود در محیط است تا درنهایت افراد گروه  مراحل بازی را پشت سرگذاشته و رمز فرار از چنین شرایط دلهره آوری را به‌دست آورند. ایده اصلی برای راه اندازی این نوع بازی برای اولین‌بار در سال 2007 توسط شرکت SCARP مطرح شد. بنیان گذار اصلی این بازی فردی به نام تاکائو کاتو از کیوتو ژاپن بود و باتوجه‌به هیجان بسیار زیاد این بازی‌ها، در مدت زمان بسیار کوتاه این ایده در سایر کشورهای آسیایی و به مرور در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز اجرا شد.

اتاق فرار وست روم

بعد از اینکه ایده راه اندازی اسکیپ روم ها توسط تاکائو کاتو مطرح شد، سایر کشورها نیز از آن استقبال کردند و برای اولین‌بار حدودا در سال ۱۳۹۴ اولین اتاق فرار در ایران نیز پیاده‌سازی شد. باتوجه‌به استقبال زیاد از این بازی گروهی مهیج، در چند سال اخیر اسکیپ روم های متعددی در تهران شروع به فعالیت کرده‌اند که هر یک دارای سناریوهای منحصربه‌فردی بوده و شرایط بازی در آن‌ها با هم متفاوت است. به‌عنوان مثال، اتاق فرار وست روم از جمله مجموعه‌هایی است که با پیاده‌سازی سه اتاق فرار با ژانرهای ترسناک و دلهره آور در دو لوکیشن متفاوت شرایطی را برای تجربه شور و هیجان و ترس فراهم کرده است.

این اسکیپ روم ابتدا فعالیت خود در زمستان ۱۳۹۷ با راه اندازی دو اتاق فرار قربانی و سوئینی تاد را با ژانرهای ترسناک و دلهره آور آغاز کرده و در مدت زمان کوتاه با استقبال زیادی مواجه شد. به همین دلیل به مرور در لوکیشن دوم خود اتاق فرار انتقام دیویدف (مافیاباز) را راه اندازی کرده است. در ادامه ویژگی‌های هر یک از این سه اسکیپ روم ها از قبیل مدت زمان بازی، تعداد نفرات در هر گروه و ژانر و درجه سختی معماها را شرح خواهیم داد.

اتاق فرار انتقام دیویدف (مافیاباز)

این اتاق فرار برای افرادی طراحی و پیاده‌سازی شده است که عاشق بازی مافیا هستند. ایده اصلی راه اندازی این اتاق فرار از زندگی دیمیتری دیویدف گرفته شده است. دیمیتری دیویدف یکی از روانشناسان نام آشنای روس بود که در مسکو زندگی می‌کرد. بعد از اینکه این فرد تمام زندگی و ثروت خود را در سال 1985 در شرط بندی از دست می‌دهد، تصمیم به راه اندازی بازی مافیا می‌گیرد و زمان زیادی نمی گذرد که این ایده با استقبال بسیار زیادی مواجه می‌شود. در اتاق فرار انتقام دیویدف (مافیاباز) شما از طرف این روانشناس برای تجربه لحظاتی دلهره آور و مهیج دعوت شده اید و با قدم گذاشتن در آن با اتفاقات پیش‌بینی نشده ای رو‌به‌رو خواهید شد.

مانند سایر اتاق فرارها این بازی گروهی بوده و تعداد نفرات آن چهار تا هشت نفر هستند و باید خودتان را برای بازی نسبتا سخت با ژانر ترسناک و درام آماده کنید. شرکت کنندگان این بازی از لحظه ورود ۶۰ دقیقه زمان در اختیار دارند تا بتوانند به هدف اصلی از بازی دست پیدا کنند.

اتاق فرار مافیا باز

اتاق فرار سوئینی تاد

از دیگر اتاق فرارهای طراحی شده توسط وست روم می‌توان به اتاق فرار سوئینی تاد اشاره کرد که سناریو آن براساس زندگی آرایشگری به همین نام در لندن پیاده‌سازی شده است. سوئینی تاد که نام واقعی آن بنجامین بارکر است، آرایشگری در شهر لندن بوده که علاقه زیادی به خانواده خود داشته است. پس از شکل گرفتن پرونده‌های جعلی برای این فرد توسط قاضی ستمگر آن دوران، او به استرالیا تبعید شده و همسر و دخترش نیز در اختیار قاضی قرار گرفتند. بنجامین بارکر پس از اتمام دوران تبعید با نام سوئینی تاد به محل زندگی خود برمیگردد و با کمک یکی از دوستانش آرایشگاهی را راه اندازی می‌کند. هدف سوئینی تاد از راه اندازی این آرایشگاه بریدن سر مشتریان خود است و درنهایت با گوشت قربانیان شیرینی میپزد تا با این کار انتقام بگیرد.

شرکت کنندگان در این بازی درواقع همان مشتریان آرایشگاه سوئینی تاد هستند که یک ساعت زمان در اختیار دارند تا بتوانند با پیدا کردن سرنخ ها و حل معما از این آرایشگاه نجات پیدا کنند. این بازی در گروه اتاق فرارهای بسیار ترسناک قرار گرفته و معماهای آن در سطح متوسط پیاده‌سازی شده‌اند. لازم به ذکر است که گروه های شرکت کننده در اتاق فرار سوئینی تاد چهار  تا هفت نفر هستند.

اتاق فرار سویینی تاد

اتاق فرار قربانی

سناریو و داستان های پیاده‌سازی شده برای هر یک از اتاق فرارها از قبل مشخص بوده و افراد گروه از آنچه برای آن‌ها قرار است اتفاق بیوفتد کاملا مطلع هستند. اسکیپ روم وست روم به منظور افزایش سطح هیجان شرکت کنندگان اتاق فرار قربانی، سناریوی از قبل مشخص شده را ارائه نمی دهند. به عبارت دیگر، شرکت کنندگان در این اتاق فرار از آنچه باید پشت سر بگذارند اطلاع نداشته و تمام اتفاقات در لحظه رخ می‌دهد. اتاق فرار قربانی  برای افرادی مناسب است که علاقه زیادی به تجربه اتفاقات پیش‌بینی نشده دارند.

گروه های شرکت کننده در اتاق فرار قربانی باید چهار تا هشت نفر باشند و خودشان را برای بازی با ژانر ترسناک و معماهای سخت آماده کنند. این اتاق فرار مانند سایر مواردی که به آن‌ها اشاره شد، ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

شرط موفقیت در تمام اتاق فرارهای فوق در مرحله اول داشتن تیم کاملا منسجم با روحیه انجام کارهای گروهی است. علاوه براین، برای اینکه بتوانید معماهای متعدد و چالش برانگیز آن را حل کنید، لازم است ابتدا سرگروه انتخاب کرده و با ساده فکر کردن و کنترل هیجان و استرس، سرنخ ها را پیدا کرده و درکنار هم قرار دهید و با همفکری درنهایت به پاسخ مناسب آن دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که در تمام اتاق فرارها زمان محدود بوده و به همین دلیل باید بتوانید برنامه‌ریزی و مدیریت زمان مناسبی داشته باشید.

لوکیشن اتاق فرارهای وست روم

لازم به ذکر است که سه اتاق فرار ارائه شده توسط وست روم در دو لوکیشن مجزا پیاده‌سازی شده‌اند که عبارت‌اند از:

آدرس شعبه یک: تهران، صادقیه، بلوار فردوس شرق، حد فاصل خیابان ابراهیمی و علی حسینی، پلاک ۳۶۸ (در این لوکیشن اتاق فرار سوئینی تاد و قربانی ارائه می‌شود)

شماره تماس: 09019883531

آدرس شعبه دو: تهران، فردوس غرب (ناصر حجازی)، باکری شمالی، ابتدای حکیم شرق، جنب املاک بارمان، پلاک ۱۰ (در این لوکیشن اتاق فرار انتقام دیویدف (مافیاباز) ارائه می‌شود)

شماره تماس: 09126442573

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده