تاثیر کرونا بر فضای کسب و کار از زبان سید محمدهادی طلوعی
سید محمدهادی طلوعی دکترای عالی کسبوکار و مدیرعامل شرکت تصویر پردازان فرتاکپایتخت (سهامی خاص-۵۶۳۸۹۱) از تاثیر کرونا بر فضای کسبوکار و افزایش اهمیت کسب و کارهای آنلاین میگوید: «در اثر بروز و شیوع ویروس کرونا میلیونها نفر در دنیا شغلشان را از دست دادند، کسب و کارهای زیادی موقتا و حتی متاسفانه بهصورت دائمی تعطیل شدند، تولیداتشان کاهش پیدا کرد، افراد زیادی با مشکلات اقتصادی روبهرو شدند، تاثیر منفی شدیدی بر بازار سهام و حتی در بخش بازار سرمایه با افت شدید شاخص مواجه بودیم.»
اما در این بین کسبوکارهایی که زودتر خدمات آنلاین خود را به کار انداختند یا آن را Develop یا گسترش دادند، توانستند تا حدودی اثرات منفی این بحران را کاهش دهند و در برخی موارد حتی تاثیرات آن را از میان بردارند.
کسبوکارهایی هم که از قبل به فکر این موضوع بودند، این بحران باعث شد از این فرصت استفاده کنند و بخش آنلاین کسبوکار خودشان را جدیتر بگیرند و به ارتقای آن فکر کنند.
اگر بخواهیم کمی جزیی تر و از منظر بالاتر به این موضوع نگاه کنیم، افرادی که شغلهای کوچک و معمولی داشتند نیز روی میزان درآمدشان تاثیرات منفی گذاشته شد.
بسیاری از فروشگاهها، رستورانهای زنجیرهای، پاساژها و مجمعها، باشگاههای ورزشی و … در اقصی نقاط دنیا تعطیل شدهاند و تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد جهانی و کسبوکارها فراتر از حد تصورات ما است.
همچنین سیدمحمدهادی طلوعی دکترای عالی بازاریابی و فروش افزود: «اگر کسبوکار شما اینترنتی نباشد، در نتیجه شما مالک یک کسبوکار تاریخ مصرف گذشته و رو به زوال هستید.»
دکتر سیدمحمدهادی طلوعی خاطرنشان کرد: «کرونا باشد یا نباشد خوب است از امروز به فکر این باشید که حضور آنلاین خود را تقویت کنید.»
کارهای زیادی میتوانید در فضای آنلاین انجام دهید، از ایجاد فروشگاه اینترنتی برای ارائه محصولات فیزیکی خود، تا ایجاد آموزشگاه آنلاین، راه اندازی پیج اینستاگرام که طبیعتا اگر درکنار یک وبسایت باشد بازدهی و ماندگاری بیشتری دارد؛ و بسیاری از کارهای دیگر … مشروط بر آنکه کسبوکار آنلاین را جدی بگیرید.
پایان رپورتاژ آگهی/.
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.