نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

آموزش تصویری سنتور، دف و تئوری موسیقی

در این مطلب می‌توانید درباره آموزش تصویری سنتور، آموزش تصویری دف و آموزش تصویری تئوری موسیقی اطلاعات ارزشمندی را پیدا کنید.

موسیقی اصیل ایرانی ژرف، عمیق و روح فزاست بی جهت نیست که لحظاتی را رقم می زند که به‌راحتی خاطرات کهنه را می‌توان به دیار فراموشی سپرد و چشم به طلوع دوباره دوخت. این آواهای مخملین هدایای تکرار نشدنی هستند که بسیاری را واداشته اند که با وجود دغدغه های تمام نشدنی زندگی به‌دنبال راهی باشند تا بیاموزند چگونه عواطف و احساسات خود را از این طریق به تصویر بکشند.

خنیاگر از آموزشگاه های مجازی موسیقی است که فرصتی بی نظیر فراهم کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند در گذران رقص ثانیه ها بدون چالش نواختن حرفه‌ای ساز را بیاموزند بدون آن که شاهد پژمردگی ذوق و توانمندی خود باشند.

برای آموختن حرفه‌ای موسیقی چه باید کرد؟

برای اینکه بتوان حرفه‌ای نواخت نیاز نیست که حتما استعدادی شگرف داشت. فرد اگر علاقمند باشد می‌تواند از جوار هنرمندان بسیار این مرز و بوم به‌راحتی الفبا را بیاموزد.

آموزش چهره به چهره در سالیان گذشته به‌شدت مرسوم بود اما حال آموزش آنلاین توانسته در تمامی مهارت ها ورود پیدا کند.

تا قبل از این بسیار بوده‌اند علاقمندانی که در آرزوی رسیدن به سطح حرفه‌ای نواختن اسیر سراب های غیر اصولی شده‌اند و ناگزیر این مسیر را ترک کرده‌اند.

تفاوت آموزش آنلاین موسیقی با روش یادگیری حضوری

برای آموختن الفبا و مفاهیم اولیه موسیقی تا پیشرفت در سطح حرفه‌ای، سبک های آموزشی متفاوتی پیش روی افراد است.

برخی مایلند در آموزشگاه ها از تجربیات اساتید بهره بگیرند و گروهی آموزش خصوصی را ترجیح می‌دهند اما بستر اینترنت و تکنولوژی رویکردی متفاوت و جذاب فراهم کرده است تا تمامی علاقمندان بتوانند علاوه‌بر آسودگی خیال، استاندارد بیاموزند.

یادگیری راحت و بدون چالش

استفاده از آموزش های استاندارد موسیقی علاوه‌بر اینکه شان و اصالت این هنر ایرانی را به درستی می آموزد کمک می‌کند افراد با رغبت و انگیزه تمرین ها را انجام دهند.

در سبک آموزش حضوری علاوه‌بر مشغله های همیشگی افراد ممکن است استرس و اضطراب دو چندانی را احساس کنند و نتوانند نوایی دلنشین را بنوازند.

در روش آنلاین برای تجربه آموزی و کسب مهارت نیاز به ابزاری خاصی نیست گوشی هوشمند و کامپیوتر وسایل الکترونیکی در دسترسی هستند.

استفاده از محضر اساتید شاخص

اصالت موسیقی ایرانی با توانمندی و ذوق نوازندگان آن گره خورده است تمامی هنرجویان نیز در آرزوی آن هستند که مفاهیم و تکنیک ها را از اساتید چیره دست بیاموزند اما چنین امری ممکن نیست مگر با آموزش آنلاین که رنج و سختی را از بین برده است.

کیفیت بالای آموزش

در سبک یادگیری آنلاین هنرجو می‌تواند علاوه‌بر اینکه فیلم های آموزشی را مکث کند چندین بار به تماشای آن بنشیند تا به خوبی بر تمامی نکات مسلط شود سپس به پیگیری دیگر جلسات مشغول شود. بی جهت نیست که مسیر آموزش سریع‌تر طی می‌شود.

آزادی انتخاب در سبک موسیقی

اگر انتخاب سبک مورد علاقه موسیقی به درستی صورت نگیرد فرد فقط تقلایی بیهوده داشته است بدون آن که بتواند بهره ای را شاهد باشد. اما در سبک یادگیری آنلاین می‌توان از بین انبوه سبک های مختلف موسیقایی بهترین را انتخاب کرد و پیش رفت.

خنیاگر کیست و چه می‌کند؟

خنیاگر از برترین آموزشگاه های مجازی موسیقی است که با همراهی برترین اساتید محتواهای آموزشی استانداردی را تهیه کرده است تا علاقمندان به‌جای تکیه کردن بر آموزش های بی اساس که فقط ذهن آن‌ها را پر می‌کند و جیبشان را خالی، بتوانند روح و زندگی موسیقی را به درستی بیاموزند.

خدمات این مجموعه در جهت آماده‌سازی علاقمندان برای نواختن حرفه‌ای سازهای اصیل موسیقی و خواندن بدون چالش است.

اساتید خنیاگر

  • استاد مسعود حبیبی در زمینه آموزش ساز دف
  • استاد سعید ثابت در زمینه آموزش ساز سنتور
  • استاد نادر مشایخی در زمینه آموزش هارمونی
  • استاد علی پژوهشگر در زمینه آموزش ساز عود (بربت)
  • استاد علی (همایون) رحیمیان در زمینه آموزش ساز ویلون
  • استاد سام اصفهانی در زمینه آموزش ساز پیانو
  • دکتر امیر حسین رمضانی در زمینه آموزش تئوری موسیقی
  • استاد کیوان میر هادی در زمینه آموزش ساز گیتار
  • استاد محمد مهدی بابایی در زمینه آموزش متد میوزماسل
  • استاد آزاد میرزا پور در زمینه آموزش ساز تار
  • استاد طینوش بهرامی در زمینه آموزش ساز سه تار
  • استاد شاهو عندلیبی در زمینه آموزش ساز نی
  • استاد منصور پاک نژاد در زمینه آموزش ساز هارمونیکا (ساز دهنی)
  • همراهی گروه فیلم‌برداری توانمند

کیفیت محتواهای آموزشی با مهارت گروه فیلم‌برداری ارتباط مستقیمی دارد. گروه فیلم‌برداری توانمندی مجموعه های آموزشی را تهیه کرده‌اند تا علاقمندان بتوانند به‌راحتی با تدریس اساتید ارتباط برقرار کنند. بی جهت نیست که این محتواهای آموزشی را جلوه ای از هنر، علم و تخصص می‌دانند.

آموزش مطابق با استانداردهای روز دنیا

نورپردازی، صداپردازی و تدوین بسیار حرفه‌ای رعایت شده‌اند تا این سبک آموزشی هیچ‌گونه چالشی را برای علاقمندان ایجاد نکند بی جهت نیست که تمامی افراد با هر سطح از استعداد بازدهی بالایی را شاهد خواهند بود.

برخورداری از سیستم پشتیبانی حرفه‌ای، ضمانت برگشت وجه و ارائه بسته آموزشی به روز

علاقمندان در صورت مواجه با چالش و مشکلات یادگیری می‌توانند آن را ازطریق وبسایت مطرح کنند تا علاوه‌بر سیستم پشتیبانی اساتید نیز پاسخگو باشند.

اما در صورتی که هنرجویان از کیفیت فیلم های آموزشی رضایت چندانی نداشته باشند می‌توانند از خدمت ویژه‌ای به نام گارانتی برگشت وجه استفاده کنند.

آموزش سنتور مقدماتی

سعید ثابت

علاقمندان به یادگیری سنتور این ساز پرطنین و مسحور کننده می‌توانند نخستین گام های آموزشی را در محضر استاد سعید ثابت بپیمایند.

این مجموعه در 19 قسمت که معادل 40 هفته آموزش حضوری است تهیه شده است. تدریس متناسب با نکات و تمارین کتاب درسی سنتور صورت می‌گیرد.

فضای آموزشی پر طراوتی که استاد با نگاه ژرف و عمیق خود به مفاهیم و نکات ترسیم می‌کنند کمک می‌کند علاقمندان تنها با چهار تا شش ماه تمرین بتوانند هنرنمایی در حد متوسط با نوازندگی سنتور داشته باشند.

درباره مدرس

استاد سعید ثابت تنها به‌عنوان نوازنده ای ماهر شناخته شده نیستند بلکه سابقه طولانی تدریس ایشان سبب شده که به‌عنوان هنرمندی نام آشنا یاد شوند.

استاد فرامرز پایور، ارفع اترایی و اسماعیل تهرانی از اساتیدی هستند که ایشان از محضرشان کسب تجربه کرده‌اند.

برخی از فعالیت‌های هنری

استاد سعید ثابت علاوه‌بر سرپرستی گروه پایور حضور موفقی از سال 1350 تا هم‌اکنون در ارکستر ژونس موزیکال نیز داشتند.

حضور در ارکستر ملی ایران علاوه‌بر مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران از دیگر افتخارات استاد هستند همچنین هنرجویان بسیاری در دانشگاه علمی و کاربردی توانسته اند مفاهیم و نکات را از استاد بیاموزند.

آموزش دف مقدماتی

مسعود حبیبی

استاد حبیبی نوازنده چیره دست دف در جلسات آموزشی برای علاقمندان گام های نخست را با تشریح تکنیک هایی همچون اشاره چپ، دو دستی، افت عمودی و ... آغاز کرده‌اند.

هنرجویان همگام با آموزش ها پیش می‌روند تا دانش خود را درباره ریتم های ۴/۴، 4/3 و 8/6، میزان های ترکیبی و ضد ضربه نیز گسترش دهند.

همچنین استاد تمامی تمارین تأثیرگذار را بیان کرده‌اند تا علاقمندان بتوانند به شیوه ای خودآموز اجراهای گوش نوازی را داشته باشند.

آموزش دف متوسطه (متد اختصاصی)- مسعود حبیبی

استاد حبیبی برای افرادی که به‌دنبال کسب تجربه و ارتقای توانمندی دف نوازی خود هستند کلیه آموزشات را متناسب با کتاب آموزش ریتم و دف 2 تالیف خود بیان کرده‌اند.

تدوین اصولی فیلم های آموزش کمک کرده است علاقمندان پله به پله پیشرفت بکنند و از نمایش ذوق و توانمندی خود لذت ببرند.

درباره مدرس

استاد مسعود حبیبی علاوه‌بر تبحر در نوازندگی دف سال هاست به‌عنوان مدرس این ساز نیز فعالیت دارند. علاقه بیشمار ایشان به موسیقی سبب شد که تنها خود را به دف نوازی محدود نکنند و آموزش پیانو را نیز پیگیر باشند و در آن به استادی تمام بنوازند.

برخی از فعالیت‌های هنری

گروه دالاهو، گروه صبا، بیدل، نوا و.. بخشی از گروه هایی هستند که استاد با دف در آن‌ها هنرنمایی کرده است.

ایشان همچنین در سریال های ولایت عشق، تنهاترین سردار، امام علی نیز اجراهای بی نظیری را به گوش هنردوستان هدیه کرده‌اند.

از دیگر فعالیت‌های شاخص ایشان می‌توان به کنسرت تخت جمشید در سال 1391 با بیژن کامکار، رونمایی از ساز دف به شیوه ای جدید و نگارش کتابی چهار جلدی با عنوان شیوه نوین دف نوازی اشاره کرد.

آموزش تئوری موسیقی

دکتر امیر حسین رمضانی

موسیقی همچون اقیانوسی بی انتها است که شناخت تئوری آن نه‌تنها به گسترش سواد موسیقیایی افراد می انجامد بلکه برای نوازندگان و آهنگسازان نیز مزایای شگرفی به همراه دارد دکتر امیرحسین رمضانی مجموعه آموزشی را تهیه کرده‌اند تا علاقمندان نه‌تنها قواعد و اصطلاحات مرتبط با اجرا را خوب بیاموزند بلکه به اعتماد به نفس بالایی نیز دست یابند و قدم به قدم در این مسیر پیشرفت پلکانی داشته باشند.

مفاهیمی همچون خطوط حامل، کلید ها، نت ها و محل قرار گیری آن‌ها روی خطوط حامل، هارمونی ساخت ملودی و ارکستر در جلسات با نگاه عمیق و کلام شیوا استاد بیان شده‌اند.

برای اینکه بتوان سازی را ماهرانه آموخت نیاز است که اطلاعی درباره جغرافیای سازها داشت این شاهکار آموزشی می‌تواند همان نقشه ی راه اصولی باشد.

درباره مدرس

دکتر امیرحسین رمضانی هنرمندی جوان و چیره دست هستند ایشان علاوه‌بر آهنگسازی، نوازندگی پیانو را نیز به خوبی مسلط هستند.

شهره قاجار، تامارا دولیدزه، دلبر حکیم آوا، کمال پور تراب، تقی ضرابی، مسعود ابراهیمی، محمدرضا تفضلی و شاهین فرهت از اساتید شاخصی هستند که دکتر امیرحسین رمضانی از محضر ایشان تجربه آموزی کرده‌اند.

در دیگر سوابق تحصیلی ایشان باید فارغ التحصیلی از دانشگاه عالی موسیقی در رشته ی نوازندگی پیانو و کسب مدرک دکترای تخصصی در رشته پژوهش و هنر گرایش موسیقی را نیز افزود.

برخی از فعالیت‌های هنری

ایشان تکنیک های دروس آهنگسازی پیانو، هارمونی، فرم موسیقی جهان، تاریخ موسیقی و سلفژ را به هنرجویان بسیاری در مقطع متوسطه پسران آموخته اند علاوه‌بر اینکه مباحثی مانند مفاهیم دروس هارمونی، هارمونی پراتیک، پیانو، سلفژ و دشیفراژ تدریس کرده‌اند.

از دیگر سوابق کاری ایشان می‌توان تدوین سرفصل های درس های رشته آهنگسازی مقطع هنرستان عالی موسیقی اشاره کرد. علاوه‌بر تمامی اینها اجرا به‌عنوان پیانیست ارکستر سمفونیک و گروه تالار وحدت در کارنامه کاری ایشان می درخشد.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده