نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

پروژه آماده افتر افکت با تایم کد

نیاز به منبع جامعی برای تهیه این دست پروژه‌ها باعث شد وب سایت تایم کد به‌عنوان مرجع پارسی زبان گرافیک کامپیوتری در سال ۱۳۹۳ تأسیس شود تا روند دسترسی و دانلود این فایل‌ها را تسهیل کند.

در جهان امروز که تکنولوژی جای تجهیزات و فنون قدیمی را پر کرده است یکی از شاخه‌هایی که بسیار تحت تاثیر تحولات دنیای دیجیتال شده است صنعت و هنر سینما است. با ظهور کامپیوتر رفته رفته میز‌های تدوین آنالوگ جای خود را به کامپیوترهای پیشرفته داد. همچنین دوربین‌های فیلم‌برداری ۳۵ میلیمتری به دوربین‌های دیجیتال با رزولوشن و کیفیت‌های استثنایی تبدیل شد که کار را برای نرم‌افزار‌های تدوین راحت‌تر می‌کرد.

درکنار نرم‌افزار‌های حرفه‌ای ویرایش فیلم مانند ادوب پریمیر، نرم‌افزار‌های جلوه‌های ویژه نیز وارد بازار شد. افتر افکت یکی از اولین و حرفه‌ای ترین این نرم‌افزارها بود که رفته رفته با آپدیت‌های منظم شرکت ادوب دارای امکانات خیره کننده ای در زمینه ساخت و طراحی جلوه‌های ویژه، تولید تیزر‌های تبلیغاتی و ویدیو کلیپ‌ها شد. اینجا بود که کم کم نام پروژه آماده افتر افکت به زبان‌ها افتاد.

پروژه آماده افتر افکت چیست؟

تدوین گران و انیماتور‌ها غالبا زمان زبادی را برای طراحی و ساخت یک تیزر موشن گرافیک صرف می‌کنند. نگارش فیلم نامه یا سیناپس – طراحی استوری بود – ساخت بک گراند و کاراکتر‌های موشن گرافیک – ریگ بندی کاراکتر‌ها – تدوین و درنهایت صداگذاری از مراحل ساخت این دست تیزر‌ها به حساب می‌آید.

ناگفته پیداست طی کردن مراحل یادشده هم زمان بر است و هم نیاز به چندین نیروی انسانی متخصص دارد. به همین دلیل هر سازمان و نهادی قادر به پرداخت هزینه ساخت یک تیزر موشن گرافیک نمی‌شود.

از آن سوی با گسترش روزبه‌روز دیجیتال مارکتینگ و پیدایش کسب‌و‌کار‌های نو پای اینترنتی

نیاز به تبلیغات و معرفی محصول امری غیر قابل انکار است. پس باید چه کار کرد؟ آیا راهی است که هزینه ساخت تیزر را پایین‌تر آورد تا همه بتوانند برای کسب‌و‌کار خود سفارش ساخت آن را بدهند؟ با پیدایش پروژه‌های آماده افتر افکت جواب بله است.

Time Code

پروژه آماده افتر افکت فایل‌هایی هستند که از پیش توسط اساتید افتر افکت به‌صورت خاص و با قابلیت انعطاف پذیری بالا طراحی شده‌اند. در داخل این پروژه‌ها جای عکس و فیلم و متن مشخص است. شما کافی است عکس و فیلم دلخواه خود را وارد پروژه کرده و سپس خروجی بگیرید. به همین راحتی! شاید با صرف مدت نیم ساعت شما به کلیپی می‌رسید که اگر قرار بود از ابتدا طراحی آن را به عهده داشتید باید ساعت‌ها زمان و وقت برای آن صرف کنید.

تیزر تبلیغاتی که می‌توانست چندین نفر را درگیر پروسه تولید خود کند، حال تنها با یک نفر قابل انجام است.

تنها مشکلی که در دانلود پروژه آماده افتر افکت وجود دارد این است که وب سایت مرجعی که تنوع بالایی در ارائه این محصولات داشته باشد کم است. اکثر سایت‌ها انگلیسی زبان هستند و هزینه خرید محصول نیز در آن‌ها سرسام آور است. تازه اگر مشکل تهیه حساب و کارت بانکی بین‌المللی را کنار بگذاریم. وب سایت تایم کد به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین مرجع گرافیک کامپیوتری پارسی زبان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است. شما با خرید یک اشتراک ارزان‌قیمت می‌توانید به منبع بزرگی از فوتیج و پروژه‌های آماده دسترسی داشته باشید. اگر هنوز قانع به تهیه اشتراک در تایم کد نشده اید لطفا ادامه مطلب را بخوانید.

پروژه آماده پریمیر

نام ادوب پریمیر به‌عنوان یک نرم‌افزار حرفه‌ای تدوین فیلم برای همه فیلم سازان نامی آشنا است. نرم‌افزاری که درکنار فاینال کات پرو به تدریج جای میز‌های تدوین آنالوگ را گرفتند و کاربران خود را وارد دنیای دیجیتال کردند.

همان‌طور که گفته شد افتر افکت نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت تیزر و جلوه‌های ویژه است. به همین خاطر یادگیری آن زمان و تخصص می‌طلب. اما پریمیر نرم‌افزار ساده تری است و به همین سبب کاربرهای بیشتری نیز دارد. اما این سادگی باعث نشده که کاربران آن توانایی ساخت تیزر یا اسلایدشو‌های حرفه‌ای را با این نرم‌افزار نداشته باشند.

بسیاری از اینترو‌ها و میان برنامه‌های تلویزیونی مستقیما در پریمیر ساخته می‌شود. تدوین‌گران تلویزیونی حتما با ترافیک بالای کاری برای ساخت کلیپ‌های کوتاه جهت پخش در میان برنامه‌ها مواجه شده‌اند. کلیپ‌هایی که به لحاظ مالی اجازه استخدام چند نفر را نمی‌دهد. از طرفی حجم بالایی از وقت تدوین گر را می‌گیرد. همانند افتر افکت اینجا نیز پروژه آماده پریمیر به کمک می‌آید.

پروژه‌های آماده پریمیر فایل‌های آماده ای هستند که تدوین گران کار بلد آن را ساخته اند. تنها باید آن‌ها را از تایم کد دانلود کنید. باز کنید و عکس و فیلم‌های خود را در محل‌های مشخص جایگزین کرده و سپس خروجی نهایی را بکشید. خواهید دید در یک روز می‌توانید چندین اسلایدشو را بسازید و خروجی نهایی را تحویل تهیه کننده دهید.

اگر به‌دنبال این هستید که به بهترین و جدیدترین پروژه آماده پریمیر دسترسی داشته باشید تایم کد را انتخاب کنید. ما در دسته‌بندی‌های متنوع نظیر اسلایدشو – تیزر مذهبی – کلیپ عروسی – میان برنامه و اینترو – آلبوم عکس – تیتراژ و ... این فایل‌ها را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار داده ایم.

فوتیج آماده تایم کد

فوتیج آماده

از دیگر راه‌هایی که می‌توان هزینه تولید یک فیلم را کاهش داد استفاده از فوتیج آماده است. حتما در انجام پروژه‌های خود پیش آماده که ناگهان متوجه شده اید که کارگردان نمای مهمی را فراموش کرده است. برای مثال نیاز به یک پلان تایم لپس اتوبان دارید. تصور اینکه مجدد یک تیم تصویر برداری آفیش کنید و یک روز کامل را تنها اختصاص به یک پلان دهیم برای تهیه کننده احتمالا کابوس بار خواهد بود! در اینجا می‌توان به‌راحتی فوتیج آماده را در تایم کد جست‌وجو کنید.

فوتیج آماده تصاویر در دسته‌بندی و موضوعات متنوع هستند که از قبل فیلم‌برداری شده است و شما فقط با یک کلیک می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

مشغول تدوین یک فیلم مستند هستید و نیاز به پرواز یک عقاب دارید. خوب می‌دانید گرفتن چنین نمایی اگر در برخی شرایط نگوییم غیر ممکن، چقدر می‌تواند زمان بر باشد! اما در سایت تایم کد می‌توانید انواع پرواز پرندگان را بیابید.

فوتیج‌ها در دسته‌بندی‌های متنوعی از قبیل حمل‌و‌نقل – کسب‌و‌کار – تایم لپس – طبیعت – حیوانات و ... قابل مشاهده هستند. فکر کنیم دیگر وقت آن رسیده وارد سایت تایم کد شوید و با خرید اشتراک به هزاران متریال گرافیکی دسترسی داشته باشید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده