نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

سفر به ناشناخته‌ های بهشت ایران شهر شیراز از نگاه گت بیلیت

شیراز یکی از قطب مهم گردشگری کشور است که با جاذبه‌های فراوان گردشگری که دارد هر ساله میزبان گردشگران فراوان داخلی و خارجی است. در این مقاله شما را با جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ی این شهر آشنا می‌کنیم.

قبرستان دارالسلام شیراز

یکی از کهن‌ترین قبرستان‌های ایران، قبرستان دار‌السلام شیراز است که آرامگاه اندیشمندان فراوانی از قرون اولیه اسلام تا کنون می‌باشد. قبور بزرگانی چون شهدای قیام ۱۶ خرداد ۱۳۴۲۷، آرامگاه محمود داهدار (ریاضیدان قرن نهم) و مقبره مشیر (از وزرای فارس در دوره قاجاریه) از جمله قبور مهم این قبرستان است که با خطوط ممتاز ثلث، نسخ، کوفی و بنایی کنده‌کاری شده است و تصاویری از قیچی، شانه، آینه و ابزار‌های مختلف بر روی قبور حکاکی شده است که نشان‌دهنده حرفه‌ شخص در زمان حیاتش بوده است.

تنگ دم اسب

یکی از جاذبه‌های دیدنی شیراز تنگ دم اسب می‌باشد که به دلیل مسیر جذاب و معبرهای آبی بکری که دارد مورد توجه گردشگران طبیعت است. چگونگی پیدایش این منطقه به زلزله‌ مهیبی که سال‌ها پیش رخ داده است باز می‌گردد که با تغییر مسیر رودخانه دم اسب این تنگه را پدید آورده است. مسیر رسیدن به آبشار مملو از پوشش گیاهی سرسبز همچون بلوط، انار و بوته‌های گیاهان کوتاه قامت است. در برخی نقاط معبر به قدری تنگ می‌شود که باید به صورت انفرادی و دست به سنگ حرکت کرد. مسیر رودخانه که از روستای کره بس می‌گذرد به دریاچه ریخته و در ادامه مسیر به آبشار دم اسب ختم ‌می‌گردد.

نقش رجب

از جمله آثار ارزشمند به جای مانده پیش از اسلام نقش برجسته رجب است. این نقش که در ۳ کیلومتری تخت جمشید قرار دارد شامل چهار صحنه از دوران تاج‌گذاری پادشاهان هخامنشی می‌باشد که به ترتیب شامل: ۱- مجلس شاپور و درباریان ۲- کتیبه کرتیر ۳- مجلس تاج‌گذاری اردشیر بابکان ۴- مجلس تاج‌گذاری شاپور اول می‌باشد.

برای سفر به شیراز و بازدید از نقش رجب می‌توانید بلیط هواپیما تهران شیراز را از گت بیلیت تهیه کنید.

روستای قلات (زیبا‌ترین روستای پلکانی شیراز)

روستای قلات در نگاه اول شاید تنها یک روستا باشد اما اگر در باغ‌های این روستا قدم بگذارید و به تماشا درختان چندین ساله‌ی آن که با عظمتی وصف ناشدنی خودنمایی میکنند بنشینید که در کنار چشمه‌های فراوان و دره‌های عمیق شکوه و جلوه یک نقاشی طبیعی را به رخ می‌کشند بدون شک دیگر این تکه به جا مانده از بهشت الهی را تنها یک روستا تصور نخواهید کرد.

خانه‌های این روستا پلکانی است و همانند تمامی روستاهای پلکانی سقف هر خانه حیاط خانه‌ی دیگری است. جویبار‌های زلالی که از میان کوچه‌های پرپیچ و خم روستا می‌گذرند حس حیات و شادابی را به روستا تزریق می‌کنند. در کنار این جاذبه‌های طبیعی کلیسای قدیمی روستا و قلعه قزل‌ارسلان از دیگر دیدنی‌های این روستای جذاب است.

گت بلیط

خانه توکلی شیراز

خانه توکلی مربوط به دوره قاجار می‌باشد و بنا به معماری آن دوران شامل یک حیاط مرکزی و عمارت‌هایی است که در اطراف آن قد علم کرده‌اند. آجرکاری و کاشی‌‌کاری‌های ظریف و رنگارنگ این خانه و تلفیق ‌آن با تزئینات چوبی و گره چینی درب‌ها یک اثر کم‌نظیر در دوره قاجار را به نمایش گذاشته است.

نقوش ترسیم شده بر دیوار‌های این خانه همچون برگ‌هایی زرین از تاریخ کشور خودنمایی می‌کنند. در میان این نقوش تصویر یک ماشین که گفته می‌شود جز اولین ماشین‌های شخصی وارد شده به ایران بوده و مربوط به سازنده این بنا می‌باشد جالب توجه است.

برای بازدید از این خانه باید به محله قدیمی گود عرب‌ها و خیابان لطفی‌خان زند رفته و وارد کوچه ۱۸۴ شوید پلاک ۸ خانه توکلی است.

اگر قصد سفر به شیراز و بازدید از این جاذبه گردشگری را دارید می‌توانید بلیط تهران شیراز را از گت بیلیت تهیه کنید.

آبشار قلات شیراز

منطقه کوه سرخ شیراز شامل چشمه‌های متعددی است که به طبع رودخانه و آبشار‌های زیادی را پدید آورده‌اند. سه آبشار بزرگ در نزدیکی روستای قلات شیراز شکل گرفته است که هر سه از همین منطقه سرچشمه می‌گیرند که البته در فصل بهار و پس از بارش‌های فصلی پر آب‌تر و خروشان تر هستند.

دسترسی به دوتا از این آبشارها آسان‌تر است که یکی از آن‌ها در نزدیکی بافت قدیمی روستا قرار دارد.مسیر دسترسی به آبشار سوم کمی مشکل‌تر از دو آبشار اول است.

گت بلیط

باغ هفت تن

شهر شیراز گنجینه‌ای عظیم از پیشینه‌ی تاریخی این کشور است باغ موزه هفت تن نیز یکی از همین جاذبه‌های دیدنی است که قدمت آن به پیش از دوره زندیه باز می گردد. علت این نامگذاری وجود هفت قبر از عرفان بنام ایرانی است که کریم خان بر روی قبر هر کدام سنگی بزرگی بدون کتیبه قرار داده است.

شش سنگ قبر در یک ردیف و به موازات یکدیگر و سنگ قبر هفتم در پایین سنگ قبر ششم و به صورت تنها قرار گرفته است. این باغ موزه تا سال‌ها خانقاه درویش‌ها و مرتاضان بوده است که در چند سال اخیر به موزه سنگ بدل شده است. از دیگر دیدنی‌های این باغ، ساختمانی است که دو اتاق در چپ و راست آن قرار دارد و با دو ستون سنگی یکپارچه در جلوی ایوان زینت داده شده است. در وصف دیگر زیبا‌های این باغ می‌توان به حوض بزرگی که در وسط باغ قرار دارد و در گذشته از آب رکن‌آباد پر میشده است اشاره نمود.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز را دارید بلیط هواپیما ارزان را از گت بیلیت تهیه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده