نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

تکنولوژی های جدید در هتل

تکاپوی هتل‌ها برای ارائه خدمات مناسب‌تر سبب شده تا هتل‌داران نیز از قافله تکنولوژی عقب نمانند. آیا تا به‌حال تصور کرده‌اید که هتل‌ها از ربات‌های پیشخدمت استفاده کنند؟

یا تصور کرده‌اید که بتوانید تنها با گوشی همراه خود تمام اتاق خود را کنترل کنید؟ در محیط بسیار رقابتی امروز مطمئنا هتل‌ها نیز در تلاشند تا خود را با تکنولوژی و پیشرفت هماهنگ کنند.

اما چه تکنولوژی‌هایی در هتل‌های امروزی به چشم می‌خورد؟ ارائه این تکنولوژی‌ها در هتل‌ها چه تاثیری بر تجربه مسافرین می‌گذارد؟ از رزرو آنلاین هتل گرفته تا اتوماسیون خانگی، شما جلوه‌های متعددی از فناوری را در هتل‌ها مشاهده خواهید کرد. برای آگاهی از امکانات و رزرو هتل های سراسر کشور شما می‌توانید سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

رزرو آنلاین

بارزترین تجلی فناوری در صنعت هتل قطعا گزینه رزرو آنلاین هتل است. اینترنت دستیابی به اطلاعات را بسیار آسان‌تر و شفاف‌تر کرده است. ارائه اطلاعاتی همانند نرخ ها، تخفیفات و سایر جزئیات به مهمانان اجازه می‌دهد تصمیم گیری هوشمندانه‌ای داشته باشند.

برای مثال در زمینه رزرو اینترنتی هتل‌های ایران، رزرو هتل مشهد یا کیش و تهران از پیشروترین شهرها است. با مراجعه به صفحه هتل‌های مشهد در ایران هتل آنلاین شما می‌توانید تمام جزئیات هتل‌های مشهد را ملاحظه کنید.

هتل هوشمند

مهمانان تقاضاهای دیگری نیز دارند. به‌عنوان مثال با تلفن همراه خود زمان تمیز کردن اتاق را برنامه‌ریزی کنند. نمونه دیگر اینکه برخی ترجیح می‌دهند پس از تمیز کردن اتاق ازطریق موبایل به آن‌ها اطلاع داده شود. جستجوی پیشرفته همچنین به مهمانان امکان می‌دهد هتل‌هایی را انتخاب کنند که امکاناتی مطابق با سلیقه و علاقه آن‌ها دارد.

به نظر می‌رسد هتل‌هایی که از این فناوری استفاده نمی کنند باید نگران آینده باشند. امروزه اغلب هتل‌های مشهور جهان از چنین امکانی بهره‌مندند.

قفل‌های کارتی

آیا تا به‌حال اتفاق افتاده که کلید اتاق خود در هتل را گم کنید؟ فناوری به کمک شما آمده و با ارائه قفل‌های کارتی این مشکل را حل کرده است. فناوری که اکنون در اغلب هتل‌های ایران و جهان به کار برده می‌شود. با استفاده از این کارت حتی می‌توانید از آسانسور و سایر امکانات هتل همچون استخر نیز استفاده کنید.

اگر برای رزرو هتل تهران را انتخاب کرده‌اید، اغلب هتل‌های تهران از این تکنولوژی جدید بهره برده‌اند.

کنترل اتاق با فناوری

هتل مشهور وین در لاس وگاس از فناوری جالبی با نام Amazon Echo استفاده می‌کند. این دستیار صوتی به مهمانان هتل اجازه می‌دهد تا اتاق خود را کنترل کنند. با این دستیار صوتی شما می‌توانید میزان نور، دما و تلویزیون اتاق خود را کنترل کنید.

دستیار روباتیک

بازکردن در اتاق با اپلیکیشن‌های گوش همراه نیز از دیگر فناوری‌های هوشمند به کار رفته در اتاق‌ها است. فناوری که در هتل‌های Aloft استفاده می‌شود. هتل‌های این گروه از یک دستیار روباتیک با نام Botlr نیز برای پذیرایی از مهمانان کمک می‌گیرند. این دستیار روباتیک در ۲۴  ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس است.

کانسیرج هوشمند

هتل Renaissance Midtown Hotel در نیویورک نیز از تکنولوژی جالبی استفاده می‌کند. در این هتل یک دیوار تعاملی با نام Discovery Portal وجود دارد. این دیوار هوشمند درواقع یک کانسیرج یا همان دستیار مهمان است. شما می‌توانید با لمس این دیوار و انتخاب بخش‌های مختلف اطلاعات موردنیاز خود را پیدا کنید. از انواع امکانات تفریحی هتل گرفته رستوران‌ها و .... اطلاعاتی است که در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

چک این با کمک هوش مصنوعی

Yotel یکی دیگر از هتل‌های شهر نیویورک است که از فناوری‌های جالبی استفاده می‌کند. در این هتل برای راحت‌تر شدن فرایند چک این، از یک کیوسک هوشمند استفاده می‌شود. این هتل حتی برای حمل چمدان‌ها نیز از ربات‌ها کمک می‌گیرد. استفاده از ربات‌ها و هوش مصنوعی پذیرش مهمانان را بسیار ساده‌تر کرده است.

از کنترل دوش تا خدمات کانسیرج با آیپد

Eccleston Square Pimlico یکی از مشهورترین هتل‌های انگلستان است. این هتل درکنار یک نمای تاریخی از فناوری‌های نوینی استفاده می‌کنند. در این هتل یک کیپد در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما با این کیپد نورپردازی، موسیقی و حالات دوش خود را کنترل می‌کنید. همچنین در آینه‌های حمام تلویزیون‌های تختی تعبیه شده است که با کیپد کنترل می‌شوند.

برای استفاده از خدمات کانسیرج نیز شما تنها باید از آیپدی که در اتاق است، استفاده کنید.

کنترل رباتیک هتل

هتلی با مدیریت ربات‌ها

اغلب کارمندان هتل Pengheng در چین ربات اند. بدون شک این هتل یکی از هتل‌های آینده است. از نگهبان ورودی گرفته تا پیشخدمت شما تنها ربات‌ها را مشاهده خواهید کرد. تمامی اتاق‌ها نیز به‌صورت یک کپسول فضایی طراحی شده است. فضای داخلی اتاق‌ها بسیار تمیز و علمی طراحی شده است.

هتلی تمام دیجیتال

هتل مشهور Sinclair, Autograph Collection واقع در تگزاس به‌عنوان نخستین هتل تمام دیجیتال جهان شناخته می‌شود. هتلی که در تمام اتاق‌های آن از اینترنت اشیا بهره برده شده است. یکی از جذاب ترین بخش‌های اتاق‌های این هتل آینه‌های ال.ای.دی آن است. در این آینه‌ها شما می‌توانید اخبار روز را مطالعه کرده یا موسیقی دلخواه خود را گوش کنید.

ارتباط با پذیرش یا تنظیم هوای اتاق از دیگر خدمات این آینه‌ها است.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده