نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰

بازدید از دو مقصد تاریخی در دو قطب اصلی گردشگری آسیا

سفر جز یکی از لذت بخش ترین قسمت های زندگی است که شما می‌توانید تمام خستگی‌ها و نگرانی های خود را در آن رفع کنید و اوقات خوشی را بگذرانید.

نکاتی که باید در سفر رعایت کنید این است که قبل از سفر خود یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید، مقاصد گردشگری که دوست دارید از آن‌ها بازدید کنید، مراکز خرید و.... را شناسایی کنید تا بهتر بتوانید سفر خود را مدیریت کنید. جاذبه‌ها و مقاصد تاریخی شهر یا کشوری را که به آن سفر می‌کنید فراموش نکنید، چون این جاذبه‌ها، تاریخ و فرهنگ یک کشور را برای شما به نمایش می‌گذارند و شما اطلاعات عالی می‌توانید از آن‌ها به‌دست آورید. باهم چندتا از جاذبه های تاریخی، دو شهر از مقاصد مهم آسیا را بررسی می‌کنیم.

جاذبه های تاریخی شهر ساحلی کوش آداسی ترکیه

شهر ساحلی کوش آداسی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهر های ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از این شهر زیبا بازدید می‌کنند. شما باید قبل از سفر به کوش آداسی یک برنامه‌ریزی دقیق برای خود داشته باشید تا بتوانید یک سفر عالی را برای خود رقم بزنید. دوتا از جاذبه های تاریخی و مهمی که باید در سفر نوروزی خود با تور کوش آداسی نوروز 99، از آن‌ها بازدید کنید به شرح زیر است.

بازدید از قلعه گوورجین کوش آداسی

کوش آداسی، توسط مردمانی که در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از فلات مرکزی آناتولی به این مکان مهاجرت کرده‌اند پایه ریزی شده‌است و دارای بناهای تاریخی بسیاری است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند، از این بناهای تاریخی می‌توان به گورجین کوش آداسی اشاره کرد که در ادامه آرزوی آسمان آبی شما را بیشتر با آن آشنا می‌کند.

گوورجین نام یک قلعه قدیمی در کوش آداسی است که قدمت آن به سال ۱۷۷۰ بازمیگردد. این قلعه در یک جزیره کوچک در دریا ساخته شده که به وسیله یک خیابان به ساحل متصل می‌شود. در زمان قیام مورا این قلعه توسط عثمانی ها، به‌عنوان یک کلانتری و بدستور بارباروس خیرالدین پاشا ساخته شد. روی دروازه قلعه کتیبه ای وجود داشت که امروزه از بین رفته و در برج شمالی کتیبه ای دیده می‌شود که متشکل از چهار خط است و تاریخ آن به ۱۸۲۶ میلادی می‌شود.

بازدید از منطقه پرینه کوش آداسی

پرینه (Priene) یک منطقه باستانی است که از زمان هلنی معماری یونان باستان به جا مانده است و در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر کوش آداسی واقع شده است. وجود مناظر کوهستانی و خرابه های به جا مانده سبب شده تا پری‌ین یکی از زیباترین‌ جاذبه های گردشگری کوش آداسی شود. بندر باستانی آن در سال‌های ۳۰۰ تا ۴۵ قبل از میلادی رونق داشته است، امروزه با گذشت سال‌ها این بندر توانسته به‌خاطر آمد‌ و ‌رفت توریست‌ها دوباره رونق گدشته را داشته باشد. اصلی‌ترین جاذبه‌ ای که در منطقه پرینه کوش آداسی وجود دارد، معبد آتنا است که معماری به شیوه‌ی یونیایی (یکی از شیوه‌های معماری یونان باستان) آن را یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی کرده است. اطراف معبد آتنا، تئاتری وجود دارد که گنجایش ۵.۵۰۰ نفر را دارد که گردشگران با دیدن آن شگفت زده می‌شوند.

آسمان آبی

جاذبه های تاریخی و عجیب کشور زیبا هندوستان

آماده سفر به کشور رنگارنگ هندوستان هستید؟ یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این کشور زیبا و فراموش نشدنی تعطیلات نوروز است. کشور هند مهد تمدن‌ها مملو از جاذبه های تاریخی فراموش نشدنی است و شما در سفر به هند با تور هند نوروز ۹۹ نباید بدون برنامه‌ریزی سفر کنید چون ممکن از جاذبه‌ها و نقاط زیادی را برای تماشا از دست بدهید. با هم دوتا از جاذبه های مهم و تاریخی این کشور زیبا را بررسی می‌کنیم.

بازدید از کاخ هوا محل جیپور کشور هند

هوا محل یا هاوا محل در زبان محلی به معنای قصر بادها است و در سال ۱۷۹۹ توسط مهاراجه ساوای پراتاپ سینگ در ۵ طبقه ساخته شد. در نگاه اول، چیزی که هر بیننده را جذب هوا محل می‌کند، معماری منحصر‌به‌فرد آن و پنجره های متعدد به کار رفته در این کاخ است. در مجموع ۹۵۳ پنجره در ساخت این بنا به کار رفته است. هدف اصلی از ساخت هوا محل و پنجره های متعدد آن، آشنایی زنان حرمسرا و خاندان پادشاهی با زندگی روزمره کوچه خیابان بوده است و از آن‌جا می‌توانستند به‌راحتی جشن‌ها و نمایش‌های خیابانی را ببینند. البته تمامی پنجره های به کار برده در هوا محل به‌صورت مشبک بوده تا چهره بانوان سلطنتی از بیرون قابل مشاهده نباشد. یکی دیگر از دلایل استفاده از پنجره های مشبک، تهویه هوا طبیعی است و باعث می‌شود که در طول تابستان هوای خنک و مطبوعی در کل عمارت در جریان باشد.

معماری این ساختمان به‌گونه‌ای است که فقط ۳ طبقه از این ۵ طبقه قابل استفاده است و سقف ۲ طبقه بالایی بسیار کم است و فقط به‌صورت خمیده می‌توان در آن‌ها تردد داشت. مانند بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری جیپور، هوا محل نیز از سنگ ماسه های سرخ و صورتی درست شده است. این بنای زیبا بعد از ۵۰ سال، در سال ۲۰۰۶ مرمت و بازسازی شده است و به‌صورت جدی از این عمارت با ارزش که یک آثار ملی به حساب می‌آید نگه‌داری می‌شود.

بازدید از پنج محل آگرا کشور هند

شهر فاتح‌پور سیکری که حدود ۳۷ کیلومتر از شهر آگرا فاصله دارد در سال‌های ۱۵۷۱ تا ۱۵۸۵ به دستور پادشاه اکبر بزرگ به‌عنوان پایتخت شناخته می‌شود و پادشاه اکبر بناهای تاریخی زیادی در این منطقه ساخته است. یکی از این بنا های ساخته شده توسط اکبر بزرگ که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری آگرا تبدیل شده است پنج محل است.

پنج محل که به زبان محلی به نام بادگیر نیز شناخته می‌شود. این بنا که یکی از مهم‌ترین ساختمان های مجموعه فاتح پور سیکری است و در طراحی آن از اعمال معبد های بودایی استفاده شده است ودارای ۵ طبقه است که در هر طبقه از وسعت آن کاسته می‌شود. طبقه های این بنا روی ستون هایی استوار هست که از بیرون قابل مشاهده است. طبقه همکف که بزرگ‌ترین طبقه است دارای ۸۴ ستون، طبقه اول دارای ۵۶ ستون و طبقه های دوم و سوم به ترتیب دارای ۲۰ و ۱۲ ستون هستند. طبقه فوقانی که به‌عنوان سایبان از آن استفاده می‌شود دارای ۴ ستون است. هر کدام از این ستون‌ها دارای نقش و نگار منحصر‌به‌فرد خود هستند که از زیبایی خاصی برخوردار اند. مانند خیلی از بناهایی که در زمان حکومت اکبر ساخته شده است مانند قلعه سرخ آگرا، این بنا نیز با ماسه سنگ قرمز ساخته شده که نشان از علاقه این امپراتور به این رنگ است.

آسمان آبی

آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی با ارائه بهترین خدمات گردشگری، خرید تور، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل در خدمت شما مسافران گرامی است. شما می‌توانید برای دریافت این خدمات گردشگری به سایت آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده