نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰

بهترین نوع تیرآهن در بازار آهن ایران کدام است؟

شرکت مرکز آهن با نام تجاری سجاد مهر سپاهان با همراهی تیم متعهد و متخصص در حوزه متالورژی، ارائه مشاوره صادقانه و تأمین انواع محصولات آهنی و غیر آهنی برای تمامی صنایع، فعالیت خود را از حدود 30 سال پیش آغاز کرده و خلق ارزش و رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده است.

در حال حاضر این شرکت علاوه‌بر تأمین انواع آهن آلات، در سایر بخش‌ها هم چون صادرات، خدمات خمکاری و برشکاری فلزات، حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی، درج اخبار و مقالات علمی و به‌روزرسانی قیمت در سایت و هر آنچه نیاز مشتریان در بازار آهن است فعالیت گسترده‌ای دارد.

امروزه با وجود تعداد زیاد کارخانجات تولید تیرآهن و افزایش مراکز فروش این محصول باید بیش‌ازپیش در هنگام خرید آن دقت کنید. از طرفی تیرآهن‌های تولیدی دارای استانداردهای مختلفی هستند که هر یک برای پروژه به خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی در داخل کشور محبوبیت بیشتری دارند. ازاین‌رو به شما توصیه می‌کنیم پیش از خرید این محصول به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تیرآهن و بررسی بازار با کارشناسان مرکزآهن ازطریق شماره تلفن 03135155 تماس حاصل کنید.

معرفی محصول تیرآهن

تیرآهن ها از لحاظ ظاهر شبیه حرف H برعکس هستند. به دو قسمت بالا و پایین بال تیر گفته می‌شود و به قسمتی که دو بال را به یکدیگر متصل می‌کند تیغه تیر می‌گویند. به فاصله پشت به پشت بال ها نیز جان تیر اطلاق می‌شود. اندازه تیرآهن براساس جان آن تعیین می‌شود.

سه استاندارد تولیدی این محصول شامل IPE ،INP و IPB است که پیش از خرید باید با تفاوت های این سه آشنا باشید؛ چرا که هر یک از استانداردها کاربرد خاصی دارند.

استاندارد تولید تیرآهن

تیرآهن IPE

این نوع استاندارد در کشور ایران و کشورهای اروپایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. جهت تشخیص این محصول چنانچه به آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که ضخامت بال‌ها در ابتدا و انتها یکسان است. نقشه های ساختمانی در ایران معمولا براساس استفاده از تیرآهن با استاندارد IPE است و دارای ضخامت بال ثابتی هستند. از جمله مهم‌ترین کارخانجات تولیدی تیرآهن IPE می‌توان به شرکت ذوب آهن اصفهان اشاره کرد که دارای وزن سنگینی است و براساس جدول اشتال تولید می‌شود.

تیرآهن INP

تیرآهن INP براساس استاندارد کشورهای روسیه و چین تولید می‌شود و برای تشخیص آن چنانچه به تیر نگاه کنید بال‌ها در ابتدا نازک و در انتهای آن ضخیم است.

تیرآهن IPB

تیرآهن‌ها با استاندارد IPB با نام بال پهن، عریض یا H نیز شناخته می‌شوند و طول بال‌ها نسبت به استاندارد IPE بیشتر است. در هنگام خرید تیرآهن دقت کنید چنانچه پس از نام استاندارد تولیدی حرف V آورده شود به معنای سنگین بودن آن و چنانچه حرف L آورده شود به معنای سبک بودن آن است.

معرفی کارخانجات تولید تیرآهن

پس از شناخت مشخصات ظاهری محصول باید به سراغ شناسایی کارخانجات تولیدی بروید و آن‌ها را از نظر کیفیت و قیمت بررسی کنید. در حال حاضر بهترین و با کیفیت ترین تولیدکننده این محصول ذوب آهن اصفهان است و تیرآهن تولیدی آن دارای بیشترین وزن و مرغوب ترین کیفیت است. همچنین مشخصات فنی تیرآهن ذوب آهن اصفهان مطابق جدول اشتال است. برای تشخیص تیرآهن تولیدی اصفهان لازم است به آرم ESCO که به فاصله هر دو متر روی آن درج شده است دقت کنید. همچنین این محصول دارای وزن زیادی است. دقت کنید که برخی محصولات وارداتی با وزنی کمتر از تیرآهن اصفهان و قیمت پایین‌تر به فروش می‌روند ولی دارای کیفیت پایین تری نیز هستند. از جمله کارخانجات تولیدی این نوع محصول می‌توان به فایکو، یزد، اهواز، ظفر بناب و ناب تبریز اشاره کرد. جهت اطلاع از قیمت تیرآهن اصفهان با کارشناسان مجموعه مرکزآهن تماس کنید.

خرید آهن

نکاتی که پیش از خرید تیرآهن باید بدانید

پس از انتخاب دقیق نوع محصول براساس نوع پروژه باید نسبت به انتخاب کارخانه و استعلام قیمت اقدام کنید و در راستای این امر می‌توانید از آهن فروشی های معتبر کمک بگیرید. به‌دلیل نوسانات زیاد بازارهای کشور لازم است پیش از خرید محصولات فولادی با مراجعه به سایت‌های معتبر یا تماس با کارشناسان فروش قیمت لحظه ای محصول مورد نظر را دریافت کنید. دقت داشته باشید به‌دلیل وجود اجناس تقلبی در بازار حتما به سراغ مراکز خرید معتبر فروش آهن آلات بروید.

خرید این محصول از کارخانه به‌صورت وزنی و کیلوگرم صورت می‌گیرد ولی در بازار به‌صورت شاخه ای نیز می‌توانید خرید کنید. درهرصورت پیش از خرید لازم است میزان تناژ مورد نیاز خود را شناسایی کنید. دقت کنید که پیش از پرداخت مبلغ مورد نظر و انجام قطعی معامله لازم است از کارشناس فروش مربوطه پیش فاکتور دریافت کنید. همچنین قبل از پرداخت مبلغ نهایی بایستی تاییدیه خود را به کارشناسان فروش ارسال کنید. پس از تحویل بار نیز آن را به‌طور کامل بررسی کنید و از لحاظ رنگ، ظاهر و سایر مشخصات ذکر شده مطمئن شوید. چنانچه بار دریافتی شما دچار زنگ‌زدگی، عدم وجود علامت یا مشخصه کارخانه مورد نظر و سایر مشکلات باشد باید هرچه سریع‌تر نسبت به مرجوع کردن آن اقدام کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده