نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

میهن بلاکچین: ورود بلاکچین به بازی؛ معرفی دنیایی جدید برای گیمرها!

میهن بلاکچین یکی از اولین مراجع آموزشی، تحلیلی و خبری در حوزه فناوری بلاکچین و ارزهای رمزنگاری شده است.

صنعت بازی های کامپیوتری قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در طول این مدت بسیار سریع پیشرفت کرده است. در ابتدا بازی ها گرافیک بسیار ساده و ابتدایی داشتند اما با همان کیفیت هم افراد زیادی به این دنیا جذب شدند. امروزه به کمک تکنولوژی‌های جدید، دنیای بازی به دنیای واقعی نزدیک‌تر شده و روزبه‌روز مرز بین این باریک‌تر می‌شود. همین موضوع باعث شده حتی کسانی که به بازی علاقه‌ای ندارند هم مجذوب این بازی‌ها شوند و می‌توان گفت بازی کردن امروز دیگر برای کودکان نیست.

بلاکچین و صنعت بازی؛ رویایی که می‌تواند به حقیقت تبدیل شود

اما یکی از دغدغه‌های همه گیمرها این است که فضایی وجود داشته باشد تا رکورد تمام بازی‌هایی که تا امروز کرده‌اند، موفقیت‌ها یا چیزهای عجیبی که در بازی پیدا کردند و حتی قهرمان‌های بازی‌ها را در یکجا ذخیره کنند. جایی که پروفایل شخصی برای گیمر باشد و کسی نتواند آن را دستکاری کند. بلاکچین تکنولوژی نوظهوری است که می‌تواند این آرزو را تبدیل به واقعیت کند.

ممکن است اسم بلاکچین را تا به‌حال نشنیده باشید یا اگر شنیدید کنار نام بیت کوین بوده و تصور کردید این فناوری هیچ ارتباطی با دنیای بازی ندارد. بلاکچین یک شبکه غیرمتمرکز است و می‌تواند هرچیزی را در خود ذخیره کند که برای ارز دیجیتالی بیت کوین، تراکنش‌های آن است.

بلاکچین فقط مختص ارزهای دیجیتال نیست!

بیت کوین که بزرگ‌ترین و اولین ارز دیجیتال جهان است این روزها سروصدای زیادی ایجاد کرده و قیمتش مدام افزایش پیدا می‌کند. اما جدا از قیمت و خرید و فروش آن، چیزی که به همراه بیت کوین توانست دنیا را متحول کند فناوری بلاک چین بود.

چند سال بعد از معرفی این تکنولوژی، بلاکچین پای خود را از سیستم‌های مالی فراتر گذاشت و وارد صنایع مهمی مانند پزشکی، غذا و گیمینگ شد. بازی‌های زیادی با استفاده از بلاکچین تا امروز طراحی شدند که معروف ترین آن‌ها کریپتوکیتیز (CryptoKitties) است. در این بازی شما گربه‌ای دارید که از زمان خرید آن تا زمانیکه این دنیا وجود دارد، روی شبکه ثبت می‌شود و می‌توانید آن را به شخص دیگری بفروشید و حتی زوج مناسبی برای آن انتخاب کنید و کمکش کنید تا تشکیل خانواده دهد.

علاوه‌بر بازی‌های بی شماری که توسط بلاکچین پیاده‌سازی شدند، شرکت‌های بزرگ سازنده بازی های کامپیوتری مانند یوبیسافت و سونی نیز به سمت استفاده از این تکنولوژی رفته اند.

شاید خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم با ورود بلاکچین به دنیای بازی، آرزوی گیمرها برآورده شود. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر راجع به این تکنولوژی و اتفاقات و اخباری که تا امروز منتشر شده است، به وبسایت میهن بلاکچین مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده