نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰

نگاهی به قیمت خودرو بی‌ام‌و i8 در سایت دیوار

در این رپورتاژ آگهی ابتدا از ویژگی‌ها و دلیل محبوبیت بی ام و i8 گفته‌ایم و سپس نگاهی به قیمت این خودرو در سایت دیوار انداخته‌ایم.

اگر می‌خواهید به آینده و خودروهایی که قرار است تا چند سال دیگر خیابان‌های شهرهای دنیا را دربر بگیرند، نگاهی بیندازید باید اخبار مربوط‌به پروژه مدل‌های i بی‌ام‌و را دنبال کنید. این خودروساز پیشرو با ارائه مدل‌های مفهومی از خودروهایی که در آینده خواهد ساخت چشم‌های بسیاری را به سمت خود خیره کرده اما یکی از پروژه‌های مفهومی که حالا به تولید رسیده بی‌ام‌و i8 است؛ خودرویی که در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان یک خودرو الکتریکی مفهومی با بهره‌وری بسیار زیاد ارائه شد و از سال ۲۰۱۴ آن را به بازار ارائه کرد.

پنج سال پس از اینکه بی‌ام‌و i8 وارد بازار شده همچنان انگار این ماشین از اختلال چیزی در فضا و زمان ایجاد شده است. i8 درواقع بسیار افراطی به نظر می‌رسد؛ به ظاهر ماشینی است که فرازمینی‌ها در یکی از مأموریت‌هایشان روی زمین جا گذاشته‌اند. کارهایی که برای بهره‌وری بهتر انجام شده درکنار زرق‌ و برق همه‌پسند آن یک ماشین خارق‌العاده درست کرده که شاید باید ده‌ها سال دیگر تولید می‌شد. طراحی موتور و سازه آن هم به اندازه ظاهر آن سنت‌شکن است. یک موتور کوچک بنزینی با قدرت ۲۳۱ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ای با ۶دنده‌ چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد و در همان زمان یک موتور نسبتا بزرگ الکترونیکی با قدرت ۱۴۳ اسب‌بخار چرخ‌های جلو را می‌چرخاند. این ترکیب باعث شده که این ماشین بی‌ام‌و بتواند بهترین استراتژی‌ها را برای کاهش مصرف سوخت (چه بنزین و چه الکتریسیته) به کار بگیرد. وزن پایین خودرو هم به کاهش مصرف آن کمک می‌کند.

بی ام و i8 / BMW i8

مهندسان شرکت بی‌ام‌و توانسته‌اند که عملکرد باتری‌ها را در این خودرو تا ۷۰ درصد افزایش دهند و ترکیب آن با عملکرد بسیار خوب موتور بنزینی توانسته میزان دی‌اکسید کربنی را که بی‌ام‌و i8 در مدل کوپه‌اش تولید می‌کند به رقم باورنکردنی ۴۲ گرم در هر کیلومتر کاهش دهد. میزان مصرف سوخت موتور بنزینی آن ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در حالت کنترل الکترونیکی حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این بی‌ام‌و فوق‌مدرن می‌تواند در ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

طراحی داخلی بی‌ام‌و i8 هم به اندازه طراحی بیرونی و ویژگی‌های فنی آن خیره‌کننده است. درهای بالی‌شکل آن ورود به آن را کمی سخت کرده‌اند اما نشستن در این ماشین جادویی به سختی‌هایش می‌ارزد. داخل آن کاملا حس و حال یک سوپر ماشین اسپرت را دارد. در این ماشین خبری هم از آینه عقب نیست و سنسورها به‌خوبی به‌جای آینه کارشان را انجام می‌دهند. مدل کوپه آن صندلی‌های کوچکتری در عقب دارد و صندوق عقب کوچک اما قابل استفاده است. در مدل رودستر هم سقف در ۱۵ ثانیه باز و بسته می‌شود؛ به شرطی که کمتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشید. وقتی سقف مدل رودستر آن بسته می‌شود تقریبا به همه استانداردهای فنی مدل کوپه می‌رسد.

بی ام و i8 / BMW i8

تقریبا همه کارشناسان معروف خودرو که سخت‌گیری‌های وحشتناکی برای امتیازدهی به خودروها دارند، مبهوت بی‌ام‌و i8 شده‌اند. البته قیمت آن هم خیلی‌ها را شگفت‌زده می‌کند؛ قیمت پایه این خودرو ۱۵۰ هزار دلار است. شاید باورکردنش برای خیلی‌ها سخت باشد اما این سوپر ماشین بی‌نظیر وارد ایران هم شده است؛ کافی است سری به سایت دیوار بزنید تا آگهی فروش این مدل بی‌ام‌و را ببینید. البته باید خود را برای قیمت‌ بی‌ام‌و i8 هم آماده کنید؛ چیزی نزدیک به سه میلیارد تومان.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده