نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

مقایسه پورشه باکستر و بی ام و Z4 در دیوار

در این رپورتاژ آگهی نگاهی به ویژگی‌های پورشه باکستر و بی‌ام‌و Z4 و همینطور وضعیت خرید و فروش پورشه باکستر در ایران انداخته‌ایم.

در عرصه جولان‌دهی خودروهای سوپر اسپرت در کشورمان این دو خودرو یعنی پورش باکستر و بی‌ام‌و Z4 رقابتی دیرینه با یکدیگر دارند. طوری که پیست‌های مسابقات ایران پر شده از خط ترمز این دو یاغی سرکش و خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را در برای صاحبان خود به ثبت رسانده‌اند. شاید بتوان گفت یکی از شیرین‌ترین دو راهی‌های دنیا دو راهی بین خرید پورشه باکستر و بی‌ام‌و Z4 است. چراکه این دو خودرو باظرافت هرچه‌تمام‌تر امکاناتی برای بیشترین لذت از رانندگی را درکنار زیباترین طراحی‌ها فراهم می‌کند. در این مطلب قصد داریم توانایی‌های این دو پرچم‌دار از خودروهای سوپر اسپرت پورش و بی‌ام‌و را در یک نبرد به چالش بکشیم و از بین این دو راهی یک راه را برای ادامه ماجراجویی‌های رانندگی خود انتخاب کنیم. البته این مقایسه را میان مدل‌های یکسان قرار می‌دهیم، زیرا مدل‌های جدید پورشه به‌دلیل موتورهای حجم بالا و محدودیت‌های وارداتی به ایران وارد نمی‌شوند. به همین دلیل خریدوفروش پورشه باکستر در ایران به‌صورت دست‌دوم در ایران ادامه دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا این نبرد را به‌پیش ببریم.

مقایسه طراحی خارجی و زبان طراحی بی‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر

بی‌شک هر دو برند برای طراحی این دو خودرو سوپر اسپرت و لوکس از ایده‌های بهترین طراحان خود استفاده کرده‌اند تا در نگاه اول بهترین تأثیر را روی علاقه‌مندان خودروهای اسپرت بگذارند. اما اگر دقیق‌تر طراحی این دو رودستر خشن را بررسی کنیم باید به این نکته اشاره‌کنیم که بی‌ام‌و Z4 نسبت به پورشه باکستر از کاپوت کشیده‌تر و صندوق‌عقب کوچک‌تری برخوردار است.

البته این موضوع تا حد زیادی به‌جای‌گیری موتور در این خودروها بستگی دارد. موتور پورشه باکستر در قسمت میانه خودرو قرار دارد و به‌اصطلاح به آن موتور وسط می‌گویند به همین دلیل نیز صندوق‌عقب این خودرو از قسمت کاپوت آن کشیده‌تر است. در بی‌ام‌و Z4 نیز موتور مانند تمام مدل‌های دیگر بی‌ام‌و در قسمت جلویی خودرو قرار دارد. ازنظر کارایی در طراحی پورشه امتیاز بیشتری دریافت می‌کند، زیرا طراحی دماغه ظریف‌تر آن باعث افزایش آیرودینامیک خودرو شده است. این موضوع در خودروهای سوپر اسپرت باعث افزایش سرعت و کاهش مصرف سوخت می‌شود که از فاکتورهای مهم انتخاب یک خودرو اسپرت محسوب می‌شود. بنابراین اگر به‌دنبال خودرویی با ظاهر اسپرت تر و کارایی بهتر هستید خرید پورشه باکستر گزینه بهتری است.

پورشه باکستر و بی ام و Z4

مقایسه طراحی داخلی و امکانات داخل کابین بی‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر

برای شروع مقایسه امکانات داخل کابین باید گفت این خودروها تا حد زیادی شبیه به هم هستند. اما ازنظر طراحی داخلی و کیفیت متریال به‌کاررفته در داخل کابین پورشه باکستر بازهم پیروز ماجراست. این رودستر سوپر اسپرت مدرن در داخل کابین خود باوقار تر و لوکس‌تر از بی‌ام‌و Z4 ظاهر می‌شود. داشبورد و فرمان چرم این خودرو و حس لوکس بودن و کلاسیک بودن را برخلاف ظاهر آن به راننده منتقل می‌کند، اما تریم دو رنگ و طراحی اسپرت داخلی بی‌ام‌و Z4 در داخل کابین خشن بودن آن را به‌وضوح به نمایش می‌گذارد. البته در خارج از کشور این خودروهای سوپر اسپرت با تریم های دلخواه قابل سفارش هستند و می‌توان گفت تقریباً هیچ دو نمونه‌ای از این خودروها شبیه به هم نیست.

پورشه باکستر و بی ام و Z4

کیفیت رانندگی و عملکرد دو یاغی در پیست مسابقه

حال به قسمت اصلی ماجرا می‌رسیم که درواقع لذت اصلی رانندگی با یک خودرو اسپرت را به رانندگان منتقل می‌کند. پورشه باکستر و بی‌ام‌و Z4 هر دو به‌نوعی در پشت فرمان آدرنالین خالص را در اختیار شما قرار می‌دهند تا لذتی خالص از تجربه رانندگی با یک سوپر‎اسپرت خشن را به بهترین شکل تجربه کنید. اما در یک بررسی دقیق‌تر با شرایط ایران باید گفت در پیست مسابقه شتاب گیری بی‌ام‌و Z4 از پورشه باکستر در سرعت‌های بالا بهتر است و سریع‌تر عمل می‌کند. بی‌ام‌و Z4 این موضوع را مدیون خودرو توربوشارژ خود می‌باشد. این موتور در مقابل موتور تنفس طبیعی پورشه باکستر از قدرت پایین‌تری برخوردار است و در شتاب‎گیری اولیه عملکرد بهتری دارد. اما سیستم توربوشارژ موتور بی‌ام‌و Z4 عملکرد بهتری را در سرعت‌های بالا ارائه می‌دهد.

بی‌ام‌و Z4 در دور بالای موتور توانایی تولید ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور و ۲۴۵ اسب‌بخار نیرو را دارد. در مقابل آن پورشه باکستر در دور بالا توانایی تولید ۲۵۵ اسب‌بخار نیرو و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. از این اعداد می‌توان نتیجه گرفت که برای انجام حرکات نمایشی در پیست بی‌ام‌و Z4 گزینه مناسب‌تری است. اما این عملکرد با خشکی فنربندی بالایی همراه است که البته در خودروهای اسپرت این موضوع طبیعی است. در مقابل این خودرو پورشه باکستر با صدای اگزوز گوش‌نواز تر و فرمان پذیری نرم‌تر خود بازهم می‌تواند بسیاری از اسپرت سواران را به لذت موردنظر خود برسانند. اگر با فنربندی خشک بی‌ام‌و Z4 ارتباط برقرار نمی‌کنید، خرید پورشه باکستر نیز با عملکردی بسیار نزدیک با رقیب خود و فنربندی و فرمانی نرم‌تر می‌تواند شما را راضی کند.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده