نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

قیمت خودرو بیسوT3 در بازار ایران

در این رپورتاژ آگهی به قیمت خودروی بیسو T3 و بیستو T5 در دیوار و بازار ایران نگاهی انداخته‌ایم.

این‎طورکه پیدا است برندهای خودروسازی چینی قصد ندارند بازار ایران را ترک کنند؛ البته حق هم دارند! شاید بتوان گفت بازار ایران برای این برندهای چینی زمینه‎ای شده برای به‎دست آوردن سود بیشتر. مردم ایران نیز باتوجه‌به نیاز خود و انتخاب‎هایی که دارند مسلما به‌جای رفتن به سراغ خودروهای کم امکانات داخلی، به سراغ خودروهای چینی پر‎آپشن و پر‎زرق و برق می‎روند. هرچند هر دوی این گزینه‎ها از نظر عملکرد فنی تفاوت زیادی باهم ندارند. اما زرق و برق خودروهای چینی چشم بسیاری از خریداران را فریب می‎دهد. در خلال جولان‏دهی خودروهای چینی در بازار ایران، باز هم شاهد یک نام جدید در میان خودروهای پیش‌فروش شده برای سال ۹۸ هستیم؛ بیسو نام برندی چینی است که از سال ۹۶، دو نمونه از خودروهای آن با نام بیسوT3 و بیسوT5 از طرف شرکت سیف خودرو که وارد کننده این محصولات است پا به ایران گذاشت.

این دو مدل خودرو از برند بیسو در کلاس کراس‏اور به مشتریان عرضه خواهد شد. پیش‌فروش بیسو T3 و بیسو T5 هم‌اکنون آغاز شده است و افرادی که فکر می‎کنند قیمت ۱۹۰ میلیون و ۲۵۰ میلیون تومان برای این خودروهای چینی مناسب است می‌توانند با مراجعه به سایت سیف خودرو در پیش‌فروش این خودرو ثبت‌نام کنند. حضور این خودرو ها در بازار خودرو ایران، معرفی آن‌ها را نیز ایجاب می‎کند. ازاین‌رو در ادامه به معرفی بیسوT3، این گماشته جدید چینی‎ها در بازار ایران می‎پردازیم.

بیستو T3

طراحی ظاهری بیسوT3

بیسوT3 نسبت به خودروهای دیگر چینی که اکثراً متعلق به حداقل ۵ سال پیش هستند و هنوز در کشور ما تولید و خریدوفروش می‌شوند، به‌ظاهر به‌روزتر است و یکی از جدیدترین محصولات شرکت بیسو محسوب می‌شود. اما با نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو متوجه خواهید شد که مثل همیشه چینی‌ها در طراحی بدنه خودروهای خود از کمترین مدرنیته بهره برده‌اند. قرار دادن چراغ‌های گرد جلو در قالبی کشیده، جلو پنجره ساده با خطوط کوچک کرومی در اطراف آن و نمای جانبی ساده و به‌دوراز تهاجم همگی نشان‌دهنده سادگی در این طراحی است. هرچند نمی‌توان گفت این طراحی قدیمی است، اما باتوجه‌به جدید بودن آن انتظارات بیشتری از طراحی این محصول می‌رفت. شاید بتوان گفت تنها چیزی که نمای جانبی این خودرو را از سادگی بیش‌ازحد درآورده رینگ‌های این خودرو است.

بیستو T3

طراحی داخلی بیسوT3

آنچه اکنون از طراحی داخل کابین این خودرو وجود دارد، عکس‌هایی از نسخه وارداتی این خودرو است. خرید و فروش بیسوT3 در حال حاضر با ۷ درصد داخلی‎سازی انجام می‌شود. این بدین معنی است که باید منتظر برداشته شدن آپشن‎های مدل استاندارد وارداتی و عرضه آن‌ها به‌عنوان آپشن‎های اضافی برای خودروهای مونتاژی باشیم.

می‌توان گفت نقطه قوت طراحی بیسوT3 و درواقع چیزی که در اکثر موارد ایرانیان را به خرید خودروهای چینی و بعضاً خرید بیسوT3 وا می‌دارد، طراحی داخل کابین و امکانات این خودرو است. در داخل کابین سادگی قبل کنار گذاشته‌شده و با استفاده از خطوط کرومی در کابین طراحی این قسمت کمی جذاب‌تر از نمای بیرونی آن است. نمایشگر لمسی ۹ اینچی با قابلیت اتصال موبایل با بلوتوث، سانروف پانوراما، صندلی‌های چرمی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ جهته برقی، دریچه کولر برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید، استارت/استاپ موتور و گرمگن شیشه‌های عقب ازجمله امکانات رفاهی این خودرو است.

سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی در خرید بیسوT3 نیز تا حدی به‌روزتر از محصولات دیگر چینی موجود در بازار ایران است. ازجمله این سیستم‌ها می‌توان به دوربین دید عقب، حسگر پارک عقب و جلو، کروز کنترل، دوربین جلو با قابلیت ثبت تصاویر، هشدار سرعت بالای 120 کیلومتر، سیستم کنترل فشار باد تایر، ۴ ایربگ جلویی و جانبی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم ضد لغزش در شتاب‌گیری ASR، سیستم پایداری ESP و ترمز ABS و EBD اشاره کرد.

بیستو T3

عملکرد فنی بیسوT3

بیسوT3 از پیشرانه‌ای توربوشارژ با حجم ۱.۳ لیتری بهره می‌برد. این موتور به همراه جعبه‌دنده اتوماتیک CVT و انتقال نیروی پیوسته ۱۳۳ اسب‌بخار نیرو و ۱۸۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز به ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. ازاین‌رو می‌توان گفت بیسوT3 یک کراس‎اور کم‌مصرف با موتوری با قدرت میانه محسوب می‌شود.

قیمت بیسوT3 توسط شرکت واردکننده و مونتاژ کننده این خودرو ۱۹۰ میلیون تومان اعلام شده است. البته که باتوجه‌به شرایط بازار خودرو ایران و حضور دلالان بی‌شمار این قیمت برای یک خودرو چینی دیگر تعجب‌آور نیست.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده