نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

بازار فعلی BMW530i؛ پر فروش ترین سدان سری 5 بی ام و در ایران

شرکت بی‌ام‌و با تولید سری 5 خود درواقع انقلابی در صنعت خودروسازی ایجاد کرد و ما در این رپورتاژ آگهی می‌خواهیم نگاهی به بازار این خودرو در ایران بیندازیم.

از همان ابتدای تولید این گربه‌های جدید و چابک بی‌ام‌و با ویژگی‌های به‌خصوص خود تعریف جدیدی از سدان خانوادگی را مطرح کردند. در طول نسل‌های مختلف تغییرات زیادی در طراحی و عملکرد مدل‌های سری 5 بی‌ام‌و رخ داد که همگی در پی برطرف کردن نیاز مشتریان و جلب رضایت طرفداران رخ داد. به همین دلیل نیز سدان‌های بی‌ام‌و سری 5 توانستند برای فروش بی‌ام‌و رکوردی جدید ثبت کنند.

از سال ۱۹۷۲ که اولین مدل از این سری وارد بازار شد تا سال ۲۰۱۷ آمار فروش بی ام و سری 5 در رتبه دوم پر فروش ترین های بی‌ام‌و قرار داشت. اما در سال ۲۰۱۸ این موفقیت بیشتر شد و فروش بی‌ام‌و سری 5 جایگاه اول را تصاحب کرد. در بین انواع مدل‌های سری 5 بی‌ام‌و 530i در بازار جهانی از بیشترین توجه و فروش برخوردار است. چه در نسل جدید و چه در نسل‌های گذشته این خودرو با عملکرد خوب و امکانات بالا توانست خانواده‌های بسیاری را در سراسر جهان به سمت خود جذب کند. در ایران نیز این مدل از بی‌ام‌و سری 5 تنها مدلی است که در نسخه‌های به روز خود در بازار موجود است. در ادامه با ما همراه باشید تا وضعیت بازار خرید و فروش بی‌ام‌و 530i را در ایران بررسی کنیم.

بی ام و سری 5

قیمت بی‌ام‌و 530i دست دوم ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

قدیمی‌ترین مدل‌های بی‌ام‌و 530i در ایران مربوط‌به سال ۲۰۰۵ است. این نسل از بی‌ام‌و 530i با موتور ۲.۹ لیتری و جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک در ایران موجود است. قیمت بی ام و 530i دست دوم سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون قرار دارد. به‌عنوان مثال قیمت بی‌ام‌و 530i مدل ۲۰۰۵ با ۳۱۰ هزار کیلومتر کارکرد و رنگ دار ۲۲۰ میلیون تومان است. نمونه‌های بدون رنگ و تمیزتر ۲۰۰۵ تا ۲۵۰ میلیون قیمت گذاری شده‌اند. خرید بی‌ام‌و 530i مدل ۲۰۰۶ نیز با قیمت حدود ۳۵۰ میلیون تومان امکان‌پذیر است. مدل‌های بالاتر این نسل یعنی مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ قیمت بالاتری دارند. قیمت بی‌ام‌و 530i سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در رنج ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان قرار دارد. برای مثال بی‌ام‌و 530i سال 2008 با 90 هزار کیلومتر کارکرد و بدون رنگ ۴۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. در یک آگهی دیگر مربوط‌به فروش بی‌ام‌و 530i ، مدل ۲۰۰۹ این خودرو با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر و بدون رنگ ۴۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به‌دلیل محدودیت واردات خودروهایی با حجم موتور بالاتر از ۲.۵ لیتر، واردات بسیاری از خودروهای لوکس از جمله بی‌ام‌و به ایران متوقف شد. دراین‌میان مدل‌های ۲۰۱۲ بی‌ام‌و 530i نیز به‌دلیل حجم بالای موتور به ایران وارد نشدند. این رویه تقریباً ۵ سال ادامه داشت. تا اینکه بی‌ام‌و تصمیم گرفت به منظور مصرف سوخت کمتر و اقتصادی‌تر شدن خودروهای خود از موتورهای کم حجم و توربورشارژ استفاده کند. در سال ۲۰۱۶ و با معرفی نسل جدید سری 5 بی‌ام‌و با موتورهای کم حجم ۲ لیتری و ۴ سیلندر، پرشیا خودرو دوباره واردات این خودرو را از سر گرفت و در سال ۲۰۱۷ نسل جدید بی‌ام‌و 530i وارد ایران شد. به همین دلیل نیز در بازار خرید و فروش بی‌ام‌و 530i مدل‌های مربوط‌به سال 2011 تا 2015 یافت نمی‌شوند. اما مدل‌های مدرن‌تر نسل هفتم سری 5 در ایران موجود هستند و در ادامه به حدود قیمت آن‌ها خواهیم پرداخت.

بی ام و سری 5

قیمت بی‌ام‌و 530i سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸

مدل‌های جدید بی‌ام‌و در زمانی وارد ایران شدند که تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی ایران تأثیر بسیار بدی بر بازار خودرو و مسکن گذاشته بود. این تاثیرات منفی قیمت خودروهای وارداتی مانند تویوتا، هیوندا و بنز را سرسام آور کرده بود. خودروهای بی‌ام‌و که یکی از برندهای لوکس داخل ایران محسوب می‌شود نیز دچار افزایش قیمت شدیدی شد. در سال ۹۷ این افزایش قیمت‌ها شدیدتر از سابق شد و بر آشفتگی و افسار گسیختگی بازار اضافه شد. ازاین‌رو خرید و فروش بی ام و 530i مربوط‌به سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ با قیمت بالای 1 میلیارد تومان در بازار انجام می‌شود. به‌عنوان مثال قیمت بی‌ام‌و 530i دست دوم ۲۰۱۷ با کارکرد ۹ هزار کیلومتر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. مدل‌های ۲۰۱۷ صفر این خودرو نیز در بازار موجود است. قیمت بی‌ام‌و 530i صفر در بازار فعلی خودرو حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. بی‌ام‌و 530i مدل ۲۰۱۸ نیز به‌صورت صفر در بازار موجود است و برای خرید آن باید هزینه‌ای معادل ۱ میلیارد و ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان بسته به آپشن های نصب شده روی آن‌ها پرداخت کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده