// پنجشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱

نیسان، محبوب بازار خودرو ایران در سایت شیپور

در این رپورتاژ آگهی محصولات نیسان و انواع موجود در بازار ایران را به نقل از سایت شیپور بررسی می کنیم.

نیسان یکی از کمپانی‌های خودروساز ژاپنی است که با برخی مدل‌های خود در بازار ایران حضور داشته است. از نیسان آبی رنگ گرفته تا ماکسیما، در ایران فروش خوبی داشته‌اند. اگر کمی اهل ماشین‌بازی باشید و مدل‌های مختلف خودرو را بشناسید، بعید است در بین باکیفیت‌ترین‌ها نامی از کمپانی ژاپنی نیسان به گوش‌تان نخورده باشد.

هرچند در ایران نام نیسان حتی اگر بهترین مدل‌هایش را در خیابان‌های کشور ببینیم باز هم با نیسان آبی رنگ گره خورده است، ولی بی‌تردید حضور خودروهای باکیفیتی چون مدل‌های مختلف نیسان یا تویوتا برای یک کشور لازم است. با کاش نیسان در ایران باشد از وبسایت آشام همراه باشید.

نیسان جونیور یا زامیاد 24 همان نیسان وانت آبی رنگ خودمان که حق پدری بر گردن صنعت حمل و نقل ایران داشته، شباهت‌هایی با پیکان دوست‌داشتنی و البته یک تفاوت عمده نیز با آن دارد.

از نظر نوستالژی بودن، قدیمی‌بودن، سابقه‌ی طولانی تولید در ایران، نداشتن امکان زیاد، استحکام بالا و کارکرد طولانی مشابه پیکان است. ولی تفاوت عمده‌ی دو خودرو این است که نیسان آبی از سال ۱۳۴۹ تا الان بی‌وقفه و با کمترین تغییرات رکورد یکی از طولانی‌ترین تولیدهای تاریخ را به خودش اختصاص داده است.

اما اگر بخواهیم کمی از نیسان وانت فاصله بگیریم، دو خودروی دیگر از نیسان در ایران وارد شده‌اند و هنوز هم گاهی خرید و فروش می‌شوند که طرفداران زیادی داشتند. اولین مدل نیسان پاترول و دومی نیسان ماکسیما در دو کلاس متفاوت هستند که طرفداران زیادی داشتند و در زمان خودشان به فروش‌های بالایی رسیدند.

نیسان پاترول

نیسان پاترول به عنوان یکی خودروی شاسی بلند و آفرود در روزهایی که تنوع چنین مدل‌هایی در ایران زیاد نبود خیلی زود توانست نظر مردم را به خود جلب کند. نیسان پاترول 4 درب و پاترول 2 درب که در دو نسخه‌ی ۶ و ۴ سیلندر وارد بازار شدند خیلی زود توانستند علاوه بر مردم عادی، در بین ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نیز طرفدار پیدا کنند.نیسان پاترول در زمان هشت سال جنگ ایران و عراق به عنوان عصای دست ایرانی‌ها بود و به دلیل کیفیت و استقامت بالا در بسیاری از مواقع به عنوان یک خودروی نظامی یا امدادی از آن استفاده می‌شد.

اما با ورود شاسی‌ بلند های جدیدتر، با امکانات، کیفیت، مصرف سوخت، طراحی و مشخصات فنی بهتر، رفته‌رفته نیسان پاترول کنار رفت. اما همچنان به عنوان یک خودروی آفرود ارزان‌قیمت و خوب برای تفریحاتی چون آفرود می‌توانید روی آن حساب کنید.یکی از این شاسی بلند‌های جدید که البته حضور آن در حال حاضر در بازار ایران کم‌رنگ شده و مانند پاترول فقط می‌توانید به عنوان یک خودروی آفرود روی آن حساب کنید، نیسان رونیز است. نام اصلی رونیز در واقع نیسان اکسترا است که به دلیل برخوردار بودن از پیشرانه قدرتمند و طراحی ظاهری خود توانست فروش خوبی داشته باشد.

این خودروی ۶ سیلندر از یک پیشرانه‌ی چهار لیتری با قدرت ۲۶۱ اسب بخار یا یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با توان ۱۵۰ اسب بخار بهره می‌‌برد. نیسان برای مدل رونیز از ترمز ABS، سی‌دی پلیر، بالابرهای برقی شیشه، ایربگ، کولر، چراغ مه‌شکن جلو و عقب و دربازکن برقی صندوق بهره گرفته بود. در صورتی که بتوانید یک نیسان رونیز کارکرده تمیز پیدا کنید، هنوز هم به عنوان یک خودروی زیبا، سرحال، قدرتمند و با صلابت می‌توانید روی آن حساب کنید.

هیولایی به نام ماکسیما

به جرات هنوز هم می‌توان ادعا کرد نیسان ماکسیما یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین خودروهایی بوده که خریداران ایرانی آن را تجربه کرده‌اند. خودرویی چابک، سرحال، ۶ سیلندر با موتور ۳۰۰۰ سی‌سی و باکیفیت ساخت بالا و امکانات رفاهی که تا سال‌ها به عنوان یکی از نمادهای زندگی لاکچری و پولداری در فیلم و سریال‌ها شاهد آن بودیم.

Maxima نیسان ماکسیما

با اینکه بدنه نیسان ماکسیما وزن زیادی داشت و از سوی دیگر مصرف ۱۱.۵ لیتری آن در ۱۰۰ کیلومتر برای همه قابل قبول نبود، اما سرعت و شتاب مثال‌زدنی آن باعث می‌شد تا حتی پلیس راهور نیز از این خودرو در ناوگان حمل و نقل خود استفاده کند.

طراحی زیبا، طراحی آیرودینامیک، پیشرانه‌ی پرقدرت، تکنولوژی‌های به‌کار رفته توسط مهندسان نیسان و امکانات ماکسیما باعث شده تا هنوز هم خریداران این خودرو از آن رضایت کافی داشته باشند. ماکسیما در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار ایران شد و هنوز هم شاهد خرید و فروش ماکسیما هستیم.

ماکسیما از آن دست خودروهایی است که اگر الان هم مدل‌های جدید آن وارد بازار ایران می‌شد، حتی با وجود رقبای سرسخت باز هم می‌توانست فروش بالایی داشته باشد.

کمپانی نیسان و خودروهای آن از جمله محصولات باکیفیتی هستند که هر مصرف‌کننده‌ای دوست دارد سراغ آنها برود. گرچه فعالیت این خودروساز ژاپنی در ایران کم شده و دیگر خبری از مدل‌های جذاب ان در کشور ما نیست، ولی کاش نیسان همیشه در ایران باشد!

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده