نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

نگاهی به قیمت اوپل موکا در سایت دیوار

در این رپورتاژ آگهی با نگاهی به ویژگی‌های خودروی شاسی بلند اوپل موکا، از قیمت این خودرو در سایت دیوار گفته‌ایم.

از دهه پنجاهی‌ها تا دهه هفتادی‌ها با اوپل و محصولاتش خاطره دارند. خیلی‌ها با این برند آلمانی به اتومبیل‌ها علاقه‌مند شدند و طعم شیرین رانندگی با خودروهای اروپایی را با اوپل کورسا، امگا و غیره چشیدند. اوپل در سبد محصولاتش از سدان تا هاچ‌بک و شاسی بلند دارد. مثلا اپل موکا، شاسی بلند این شرکت آلمانی است که پروژه تولیدش در سال ۲۰۱۲ کلید خورد و در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد. خودرو جی در سال ۱۳۹۴ در یک اقدام جسورانه مجوز واردات این شاسی بلند را گرفت؛ خودرویی که از آن سال تاکنون رقیب جدی رنو داستر و میتسوبیشی ASX به شمار می‌رود.

اوپل موکا را نسخه اوور کراس کورسای هاچ‌بک مدل جدید می‌دانند. از خوش روزگار در سال ۱۳۹۶ نیز دو نمونه کم مصرف و در عین حال قدرتمند این خودرو به کشور وارد شد، اوپل موکا ایکس که در دو نمونه ادیشن و اینوویشن طراحی شده است. موتور ۱.۴ لیتری اوپل موکا ادیشن می‌تواند ۱۳۸ اسب بخار تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. از نمای بیرونی، اپل موکا کاملا لوکس بودن خودش را نشان می‌دهد؛ یک شاسی بلند جمع و جور و سه بعدی. اوپل موکا اینوویشن که کمی از مدل پیشین از نظر قیمت‌گذاری بیشتر ارزیابی شده، قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

ایربگ‌های جلو و پرده‌ای، سیستم خودکار حرکت در سربالایی و سرپایینی، کروز کنترل هوشمند، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر ۷ اینچی سیستم هوشمند، سنسور رطوبت، شیشه‌های سولار، سانروف، برف پاک‌کن یخ زدا جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک و غیره از آپشن‌های رفاهی این خودرو به شمار می‌رود. همچنین اوپل موکا در زمانی که جاده لغزنده است، به حالت AWD در می‌آید.

پیشتر از قیمت اوپل موکا ایکس گفتیم، سال گذشته نمایندگی جدید واردات این خودرو (ساپرا موتور) نسخه ادیشن را ۱۵۰ میلیون تومان و اینوویشن را ۱۸۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. با وجود گرانی خودرو در این روزها، در سایت دیوار اوپل موکا ۲۰۱۴ با ۲۵ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در این سایت چند اوپل موکای دیگر نیز وجود دارد که همه آن‌ها از نوع نمایشگاهی و با قیمت توافقی آگهی شده‌اند. متاسفانه شرکت‌های وارد کننده (توان جی و ساپرا موتور) در واردات این خودرو ضعیف عمل کرده‌اند و اوپل موکا مانند دیگر ماشین‌های مدل جدید این کمپانی آلمانی در کشور محدود است.

اپل موکا ایکس در برابر نیسان جوک، رنو داستر و میتسوبیشی ASX در ایران قرار می‌گیرد. رنو داستر یک خودروی فرانسوی است که در دو مدل دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل تولید شد. مصرف سوخت داخلی این خودرو ۹.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با این حال حداکثر قدرتش تنها ۱۳۵ اسب بخار و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت توصیف می‌شود. تمامی امکانات رنو داستر در اوپل موکا ایکس نیز دیده می‌شود. البته موکا ایکس آپشن‌های بیشتری نیز دارد. قیمت صفر کیلومتر رنو داستر ۲۴۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده