نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

نگاهی به قیمت اوپل استرا هاچ بک در سایت دیوار

اوپل استرا هاچ بک با پنج ستاره ایمنی و کیفیت و دوام بالایی که دارد، هنوز هم در سایت دیوار با قیمت‌های مختلف خرید و فروش می‌شود.

زمانی که هنوز خودروهای رنگ و وارنگ چینی وارد بازار خودروی ایران نشده بودند، «اوپل» با ۴ خودرو به ایران آمد؛ کورسا، امگا، کالیبرا و آسترا که البته قضیه به سال‌ها پیش برمی‌گردد. با این وجود می‌توان به جرات گفت اوپل یکی از چند برند خارجی بود که در ایران ماند و هنوز در تعدادی محدود وارد می‌شود و حتی خودروهای لوکس قدیمی‌اش در سایت دیوار آگهی دارند. به عنوان مثال آسترا خودرویی بود که در نسخه سدان و هاچ‌بک تولید شد و هر دو مدل نیز به کشور آمد. اپل استرا هاچ بک از گذشته تا به امروز که به‌روز شده است، بیشتر مورد استقبال جوان‌ترها واقع شد.

اول از همه می‌خواهیم از اوپل آسترای هاچ بک که در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ تولید و رونمایی شدند، حرف بزنیم. آلمانی‌ها در آن زمان ظاهرا فعال‌تر بودند و مدل به مدل خودروهایشان را به جهان صادر می‌کردند که کشور ما نیز از این امر مستثنا نبود. نسخه هاچ بک استرا با موتور ۱۴۰۰ سی سی بنزینی که از نوع ۳ سیلندر ۸ سوپاپه بود، یک خودروی بسیار قدرتمند معرفی شد. کیفیت و دوامی که استرا داشت، این ماشین را زبان‌زد خاص و عام کرد و حال بعد از سال‌ها هنوز هم در سایت دیوار، اوپل استرا هاچ بک در آگهی‌های مختلف به چشم می‌خورد. به عنوان مثال در این سایت استرا هاچ بک قدیمی با ۲۷۰ هزار کیلومتر کارکرد، ۲۶ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

و اما اگر بخواهیم از اوپل استرا هاچ بک مدل جدید بگوییم، خودرویی که همزمان با نمونه سدان از آن رونمایی شد و به ویژه برای ژاپنی‌ها نفس‌ها را در سینه حبس کرد که فکر می‌کردند مدت‌هاست در بازار ایران در زمینه صادرات خودروهای لاکچری همتا ندارند. از طراحی پویای هاچ بک جدید اوپل حرف بزنیم یا سیستم تعلیق و شتاب‌گیری فوق‌العاده‌اش؟ حداکثر سرعت نمونه پیشین استرا هاچ بک ۱۷۵ کیلومتر در ساعت بود، اما موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه اپل استرا هاچ بک 2013، تا ۲۳۰ الی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را جواب می‌دهد. وارد کابین این خودرو که می‌شویم، دیگر خبری از شلوغی‌های مدل قدیمی نیست اما در عین سادگی، فرمان سه پر آن به همراه سیستم صوتی هوشمند و یک مانیتور ۵ اینچی حس دلنشینی به سرنشینان می‌دهد. در دو طرف این صفحه نمایش نیز تهویه هوا وجود دارد، این‌ها را در کنار سیستم مدیریت پیمایش و قفل برقی صندوق عقب بگذارید تا بفهمید چرا می‌گوییم جدیدترین هاچ‌بک اوپل، لاکچری است. از همه مهم‌تر اوپل استرا هاچ بک 2013، چیزی دارد که رقبای چینی و کره‌ای ندارند: 5 ستاره ایمنی که برای جاده‌های ایران موضوع کمی نیست. نکته آخر در خصوص این خودرو، صندوق عقب آن است که مانند دیگر خودروهای هاچ بک نیست؛ بلکه فضای نسبتا خوبی برای مسافرت‌های خانوادگی دارد.

در سایت دیوار آخرین مدل اپل استرا هاچ بک موجود در ایران که انصافا تعداد آن‌ها بسیار محدود است، چند آگهی خرید و فروش را به خود اختصاص داده است. برای مثال در یک مورد این خودرو با ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد ۴۰۰ میلیون تومان و در آگهی دیگری صفر کیلومتر اوپل استرا هاچ بک ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته کارشناسان خودرو می‌گویند این وسیله نقلیه تا ۵۰۰ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است، اما توصیه می‌کنیم برای معامله راحت‌تر قیمت معقولانه را انتخاب کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده