نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰

راهنمای سفر نوروزی به جنوب ایران، شیراز و بندرعباس را از دست ندهید

جاذبه‌های گردشگری و هوای خنک و مطبوع شهرهای جنوبی کشور در ایام نوروز،‌ باعث شده تا هرساله بسیاری از مسافران به شهرهای بندرعباس و شیراز سفر کنند.

نوروز برابر با روز اول فروردین و یکی از بزرگ‌ترین رویدادهایی به شمار می‌رود که در تقویم ملی ایران ثبت شده است. مردم ایران زمین هرسال در این اتفاق بزرگ از زنده شدن دوباره زمین و روییدن دوباره گیاهان و درختان، جشن و پایکوبی می‌کنند. تعطیلات نوروزی سیزده روز است و خانواده های ایرانی برای این تعطیلات حداقل از یک ماه قبل برای سفر رفتن شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند.

به‌دلیل اینکه نوروز هنوز هوا سرد است و مردم دوست دارند به شهرهایی سفر کنند که آب و هوای خنکی دارند، شهرهای جنوبی کشور را در لیست مسافرت خود قرار می‌دهند که علاوه براینکه هوای خنک و مطبوعی دارند، جاذبه‌های گردشگری بسیاری هم دارند. براساس آمارهایی که از سازمان میراث و گردشگری به‌دست آمده است، هر سال مسافران بسیاری به شهرهای بندرعباس و شیراز سفر می‌کنند. خرید بلیط اینترنتی هواپیما به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مکان و جاذبه‌ها دیدنی این شهرها بیشتر توضیح داده شود.

سفر نوروزی به بندر عباس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوب کشور ایران است که به عنوان بزرگ‌ترین بندر کشور محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین بنادر کشور از نظر اقتصادی به حساب می‌آید. مسافران و گردشگران بسیار علاقمند هستند در نوروز به این شهر بسیار زیبا سفر کنند. این شهر دارای جاذبه گردشگری بسیاری همچون آب گرم گنو، موزهای خلیج فارس، موزه آب، موزه حیات وحش و آثار تاریخی ارزشمند مانند معبد هندوها، حمام گله‌داری که موزه مردم شناسی بندرعباس را در خود جای داده است. اگر قصد سفر از تهران به این شهر بسیار زیبا را دارید پیشنهاد می‌کنیم که از بلیط هواپیما تهران بندرعباس استفاده کنید تا مسیر برای شما طولانی نشود.

آب و هوای شهربندرعباس در نوروز

بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار است. شهر بندر عباس در نوروز هوای بسیار معتدل و دلچسبی دارد. این شهر در بهار، سردی زمستان را ندارد و همچنین مانند تابستان بسیار گرم نیست و هوای بسیار خنک را تجربه خواهید کرد.

بندرعباس

هزینه‌های سفر به بندرعباس در نوروز

با هزینه های بسیار متعارف می‌توانید به این شهر سفر کنید و یک سفر لذت بخشی داشته باشید. از هزینه های رفت‌و‌آمد تا اجاره یک اقامتگاه در یک سفر نوروزی برای شما بسیار ارزان تمام می‌شود. البته شهر بندرعباس امان بسیار لوکسی هم دارد و می توانید هزینه سفر خود را به این مکان‌ها اختصاص دهید.

سفر نوروزی به بهشت بهار نارنج

شیراز، مرکز استان فارس از زیباترین شهرهای ایران زمین است. شهر شیراز با دارا بودن جذابیت های تاریخی و طبیعی یکی از اصلی ترین مقاصد مسافران به حساب می‌آید. زمانی که وارد این شهر می‌شوید با وجود باغ های نارنج رایحه بوی نارنج هوش از سر شما می‌برد. تمام این زیبایی‌ها دست به دست هم می‌دهند که اشتیاق شما برای قدم زدن در شهر چندین برابر شود.

آب و هوای شیراز در نوروز

شیراز با توجه به قرارگیری در منطقه کوهستانی آب و هوای بسیار عالی دارد. در فصل بهار و مخصوصا نوروز، هوای بسیار دلچسب‌تر از فصل‌های دیگر است. جذابیت شیراز با توجه به داشتن باغ و بوستان‌ها، مسافران را ترغیب به بازدید از این شهر زیبا کرده است. اگر تصمیم به سفر نوروزی از تهران به شهر زیبای شیراز را دارید و می‌خواهید زمان کمتری تا به مقصد طی کنید می‌توانید بلیط هواپیما تهران شیراز را از خدمات گردشگری سامتیک خریداری کنید. تمام ایرلاین‌ها همه روزه از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه بین الملی شیراز، پرواز دارند.

هزینه سفر به شیراز براساس بودجه شما

شیراز از آن دسته از شهرها است که می‌توانید با هر بودجه‌ای سفر کنید. این شهر دارای هتل لوکس با گران‌ترین قیمت و همچنین اقامتگاه‌های بسیار ارزان است. اگر هزینه بسیار کمی برای رفت و آمد در این شهر درنظر گرفته‌اید می‌توانید از وسائل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید.

شیراز

هزینه خورد و خوراک در سفر نوروزی به شهر شیراز

هرسال با توجه به حجم تقاضا در شهرهای که گردشگر زیاد است، هزینه ها به مقدار کمی بالاتر می‌رود. شهر شیراز هم از این قاعده مستثنا نیست. اما در شهر رویایی شیراز شما براساس بودجه‌ای که دارید می‌توانید غذاهای باب میل‌تان را نوش جان کنید.

تنوع غذایی در این شهر زیبا بسیار زیاد است و می‌توانید با طعم‌های جدید آشنا شوید. رستوران و فست‌فود زیادی در این شهر وجود دارد که می‌تواند لذت بخش‌ترین خاطره زندگی خود را رقم بزنید.

دیدنی‌های شهر شیراز در ایام نوروز

شهر شیراز با توجه به بناهایی همچون آرامگاه‌های حافظ و سعدی محبوبیت فراوانی دارند. مسافران بسیاری در سراسر دنیا علاقمند به دیدن این جاذبه‌های گردشگری هستند. همچنین آرامگاه های نظیر سید احمد بن موسی برادر امام رضا در این شعر زیبا قرار گرفته است. و علاقمندان بسیاری را جذب کرده است.

در نهایت شما هستید که باید انتخاب کنید که به شیراز یا بندرعباس در نوروز می‌خواهید سفر کنید. با توجه به راهنمای سفر که برای شما گفته شده است یک برنامه عالی نوروزی می‌توانید در نظر بگیرید تا سفر عالی تجربه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده