نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

رقبای چانگان ایدو در بازار خرید و فروش خودرو

در این رپورتاژ آگهی نگاهی انداخته‌ایم به رقبای چانگان ایدو در بازار خرید و فروش خودرو و از قیمت چانگان ایدو در ایران گفته‌ایم.

چانگان ایدو به‌عنوان یک سدان باکیفیت چینی رقبای زیادی را در مقابل خود می‌بیند. رقبای چینی مانند جک j5 و بسترن b30 از همان ابتدای حضور چانگان ایدو در ایران عرصه را برای این خودرو تنگ کرده بودند. بااینکه در حال حاضر این خودرو در ایران عرضه نمی‌شود اما همچنان خرید چانگان ایدو جزو گزینه‌های بسیاری از افراد است؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر با این خودرو باکیفیت چینی و رقبای آن آشنا شویم و نکات مثبت و منفی هر یک از آن‌ها را بررسی کنیم.

چانگان ایدو؛ کیفیت قابل‌قبول اما امکانات ضعیف

قیمت چانگان ایدو در سایت دیوار حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است. در این بازه قیمتی رقابت شدیدی بین خودروهایی که از آن‌ها نام بردیم وجود دارد. اما وضعیت این خودرو در مقابل رقبای آن چگونه است؟ چانگان ایدو با موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر که نهایت خروجی آن ۱۲۲ اسب بخار است کار سختی برای رقابت با جک j5 دارد؛ ضمن این‌که امکانات چانگان ایدو در مقابل رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد. بااین‌حال عملکرد فنی خودرو حتی با موتور ضعیف‌تر کاملاً قابل دفاع است و خریداران روی این نکته تأکید بسیار زیادی دارند.

از طرفی طراحی چانگان ایدو آن را به زیباترین خودرو در این بازه قیمتی تبدیل کرده است. نکته دیگری که به برتری چانگان ایدو نسبت به رقبای آن کمک می‌کند کیفیت ساخت بالای این خودرو است؛ به‌خصوص خودروهای مونتاژی مانند جک و بسترن ازلحاظ کیفیت ساخت در رتبه پایین‌تری از چانگان قرار می‌گیرند. استهلاک پایین و عدم وجود مشکلات فنی در این خودرو سبب شده است که آگهی‌های فروش چانگان ایدو نسبت به رقبا کم‎تر باشد و اکثر خریداران راضی به تغییر خودروی خود نباشند.

جک j5

جک j5؛ سدان پرطرفدار کرمان موتورز

جک j5 رقیب اصلی چانگان ایدو در زمان ورود این خودرو به ایران بود؛ خودروی خوش‌رکابی که به دلیل داشتن موتور قوی‌تر و امکانات بیشتر توانست خیلی زود بازار خوبی در ایران پیدا کند و گوی سبقت را از چانگان ایدو برباید. این خودرو در مدل اتوماتیک با موتور ۱.۸ لیتری و توان خروجی ۱۴۱ اسب بخار به بازار عرضه شد که نسبت به چانگان برتری نسبی داشت. تهویه هوای اتوماتیک، صندلی برقی با تنظیم ۴ حالته، سنسور فشار باد تایر و اتولایت از برتری‌های جک j5 نسبت به چانگان ایدو محسوب می‌شود. بااین‌حال سیستم تعلیق، کیفیت ساخت، سیستم تهویه و مصرف سوخت این خودرو نسبت به چانگان در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد؛ ضمن این‌که در حال حاضر در بازار خریدوفروش خودرو دست‌دوم، قیمت جک j5 حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که به دلیل بازار ضعیف‌تر نسبت به چانگان قیمت پایین‌تری نیز دارد.

بسترن b30

بسترن b30؛ امکانات بیشتر، توان فنی کمتر!

بسترن b30 یکی از محصولات جدید کمپانی چینی فاو محسوب می‌شود که توانسته است بازار مناسبی را در ایران تجربه کند. برخلاف جک و چانگان، فروش بسترن b30 صفر همچنان ادامه دارد و به همین دلیل قیمت این خودرو از دو رقیب آن بیشتر است. بسترن b30 دارای امکانات بیشتری از رقیبان خود است و با داشتن کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، فرمان برقی و حساس به‌سرعت، نویگیشن، دوربین عقب و گرم‌کن آینه‌بغل توانسته است فاصله زیادی با چانگان و جک ایجاد کند. موتور این خودرو از چانگان ایدو هم ضعیف‌تر است که نقطه‌ضعف بزرگی برای آن محسوب می‌شود. موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بسترن b30 تنها ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد که کاملاً ناامیدکننده است و حتی گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با حالت اسپرت نیز نمی‌تواند این مشکل را به‌طور کامل رفع کند.

علاوه بر این بسترن b30 دارای تهویه دستی است که در این مورد نیز در مقابل جک j5 با تهویه اتوماتیک عملکرد ضعیف‌تری از خود ارائه می‌کند. درنهایت مصرف سوخت بسترن نیز به‌طور ترکیبی ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که حداقل روی کاغذ نسبت به دو رقیب خود مصرف سوخت پایین‌تری دارد. قیمت بسترن b30 صفر در سایت دیوار ۱۵۰ میلیون تومان است. اما نمونه‌های دست‌دوم این خودرو قیمتی تقریباً مشابه چانگان ایدو دارند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده