نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵

هاچ‎بک چینی جیلی امگرند RV7 چه رقبایی در بازار خودروی ایران دارد؟

در این رپورتاژ آگهی از رقبای هاچ بک چینی جیلی امگرند RV7 در ایران گفته‌ایم و نگاهی به قیمت RV7 انداخته‌ایم.

هاچ‎بک جیلی امگرندRV-7 یکی از خوش استایل‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هاچ‎بک‌های موجود در بازار ایران است که در حال حاضر مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ آن در بازار موجود است. این خودروی اقتصادی برای مسیرهای پرترافیک و پرمخاطره شهری گزینه بسیار مناسبی است. به همین دلیل اکثر افرادی که بیشتر وقت خود را صرف رانندگی در مسیرهای شهری می‌کنند، خرید جیلی امگرند RV-7 را جزو اولین گزینه‌های خود قرار می‌دهند. تا قبل از به وجود آمدن تورم‌های شدید و افزایش بی‌رویه قیمت خودروها در ایران، فقط با پرداخت ۴۰ الی ۶۰ میلیون تومان می‌توانستید صاحب این خودروی کم‌مصرف شهری شوید؛ اما پس‌ از این آشفتگی‌ها، قیمت این خودرو نیز به‌شدت افزایش پیدا کرد؛ طوری که هم‌اکنون قیمت جیلی امگرندRV-7 کارکرده در سایت دیوار حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

موضوعی که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم، بررسی رقبای جیلی امگرند RV-7 در رنج قیمتی بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون است. با این بررسی به این نتیجه خواهیم رسید که آیا این خودرو با این رنج قیمت هنوز هم ارزش خرید دارد یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید.

رنو ساندرو اتوماتیک 95-96

رنو ساندرو اتوماتیک 95-96

رنو ساندرو نیز مانند جیلی امگرند RV-7 یک هاچ‎بک شهری است که از نظر قیمتی در همین رنج قرار دارد. در یک مقایسه کوتاه باید گفت رنو ساندرو با موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس ۴ سرعته خود قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار نیرو است و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تا اینجا در برار نیروی ۱۳۵ اسب بخاری و سرعت ۱۸۵ کیلومتری جیلی امگرند RV-7، رنو ساندرو حرفی برای گفتن ندارد اما از نظر شتاب تفاوت چندانی با امگرند RV-7 ندارد.

ازنظر مصرف سوخت، رنو ساندرو در مسیرهای شهری، ۹.۴ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند؛ در حالی‌ که این عدد در امگرند RV-7 به ۶.۵ لیتر می‌رسد. این اختلاف فاحش نشان‌دهنده عملکرد هماهنگ‌تر موتور و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر آن است.

رنو ساندرو با داشتن تنها دو کیسه هوا و سیستم ترمز ABS در مقابل ۶ کیسه هوای امگرند RV-7، ایمنی بسیار ضعیف‌تری ارائه می‌دهد. علاوه بر این امکانات داخل کابین رنو ساندرو محدودتر از رقیب آن است؛ بنابراین با این قیمت، خرید جیلی امگرند RV-7 تا اینجا گزینه عاقلانه‌تری است.

اچ س ‎کراس اتوماتیک 95

اچ‎سی‎کراس اتوماتیک 95

اچ‎سی‎کراس، کراس‌اور متعلق به خودروسازی دانگ فنگ چین است که با همکاری کمپانی‌های خودروسازی ژاپن قطعات خودروهای خود را تولید می‌کند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت کیفیت ساخت این خودرو در درجه بالایی قرار دارد. این خودرو نیز تا قبل از سال ۹۷ در رنج قیمتی زیر ۵۰ میلیون قرار داشت؛ اما حال در بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون قرار دارد. این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، سرعتی معادل با سرعت جیلی امگرند RV-7 تولید می‌کند؛ اما قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخاری آن بازهم در مقابل رقیب آن رضایت‌بخش نیست؛ به‌طور کلی ازلحاظ امکانات داخل کابین و طراحی خارجی و داخلی، اچ سی کراس یک سر و گردن از امگرند RV-7 بالاتر است. صندلی‌های عقب تاشو، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سانروف برقی، فرمان تلسکوپی و بسیاری از امکانات دیگر در این خودرو وجود دارد که در جیلی امگرند RV-7 خبری از آن‌ها نیست.

ازنظر ایمنی باز هم امگرند RV-7 از رقبای خود سرتر است. اچ‎سی ‏کراس با داشتن ۴ ایربگ و نیز سیستم ترمز ABS و EBD توانست سه ستاره از CNCAP دریافت کند. درصورتی‌که رقیب آن موفق به کسب ۴ ستاره شده است؛ بنابراین اگر به استایل ظاهری طراحی و آپشن‌های زیاد خودرو اهمیت می‌دهید، خرید جیلی امگرند RV-7 می‌تواند گزینه دوم شما باشد؛ اما ازنظر ایمنی و قدرت موتور، جیلی پیروز ماجراست.

پژو 207 اتوماتیک 95-96

پژو 207 اتوماتیک 95-96

پژو i207 از دیگر خودروهای هاچ‎بک تولید داخل است. این خودرو سال‌هاست که در خط تولید ایران‌خودرو قرار دارد و هر سال نیز فروش خوبی دارد. پژو 207 نیز مانند هم‌رده‌های خود از موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد. از نظر عملکرد موتور تفاوت چندانی با رنو ساندرو ندارد؛ اما بیشینه سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از امگرند کمی بیشتر است. این مدل پژو 207 دارای کروز کنترل و سه نوع سیستم ترمز ABS ،BAS و EBD است که سرعت عکس‌العمل خودرو را در هنگام ضربه‌های احتمالی بالا برده است؛ چیزی که جیلی امگرند RV-7 از آن محروم است.

به‌طورکلی به‌ غیر از تعداد کیسه‌های هوا، سیستم‌های امنیتی و حفاظتی پژو 207 به‌روزتر و پیشرفته‌تر از رقیب خود عمل می‌کند. اگر بخواهیم بین این دو گزینه مقایسه‌ای داشته باشیم باید گفت قطعات یدکی پژو 207 از قطعات یدکی جیلی امگرند RV-7 ارزان‌تر و قابل‌دسترس‌تر است. از طرفی نیز به دلیل این‌که این خودرو تولید داخلی است، هزینه نگهداری پایین‌تری نیز دارد؛ اما مصرف سوخت آن کمی بالاتر از جیلی است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده