نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

BMW i8، خودروی جدید پلیس امارات

در این رپورتاژ آگهی خودرو لاکچری BMW i8 را معرفی کرده‌ایم که در سال‌های اخیر به خدمت پلیس امارات در آمده است.

بحث خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی سال‌ها است که در بازار خودرو مطرح شده است و برندهای بسیاری سعی دارند که به سمت این تکنولوزی حرکت کنند. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا توانستند بازار خوبی را در کشورهایی به دست آورند که زیرساخت استفاده از تکنولوژی هیبریدی و هیبریدی ترکیبی دارند.

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهایی که این تکنولوژی را در ساخت و طراحی خودروهای خود مد نظر قرار داد، کمپانی بی ام و بود که در سال ۲۰۰۸ از خودروهای هیبریدی تولیدی خود با نام پروژه i صحبت به میان آورد و در سال ۲۰۰۹ رسما ازاین محصولات رونمایی شد. یکی از معروف‌ترین محصولات این کمپانی خودرو لاکچری BMW i8 است که کمپانی بی ام و از آن در سال ۲۰۱۱ رونمایی کرد تا نمادی از خودروهای برقی و هیبریدی را در مجموعه خود به دنیای خودرو معرفی کند. در سال ۲۰۱۲ بود که برای BMW i8 نسخه بدون سقف نیز مطرح شد و در آخر در سال ۲۰۱۴ از i8 قابل عرضه به بازار رونمایی شد و طبق برنامه در سال ۲۰۱۵ به بازار جهانی عرضه شد.

BMW i8 نشان دهنده یک راه و روش جدید در تفکر خودروسازی برای شرکت آلمانی است. این اتومبیل یک خودروی فوق العاده با تکنولوژی متوسط است، که توسط یک موتور ۱.۵ لیتری و سه سیلندر ساخته شده است. چیزی که باعث می‌شود ماشین BMW i8 یک ماشین فوق العاده با کارایی بسیار بالا باشد. همچنین چیزی که باعث جذابیت آن می‌شود، این است که یک وسیله نقلیه الکتریکی پلاگین هیبریدی است. خودروهای پلاگین هیبرید یا به اختصار PHEV، در مقایسه با مدل‌های هیبرید از باتری قوی‌تر استفاده می‌کنند و بنابراین شعاع حرکتی آن‌ها در حالت رانندگی تمام برقی بیشتر است. همچنین این خودرو تا حدودی یک ماشین منحصر به فرد در دنیای خودرو است؛ چرا که هیچ رقیبی مستقیم برای این مدل از بی ام و ندارد.

از هر لحاظ، 2019 BMW i8 یک سوپراسپرت است. از ظاهر شگفت انگیز و آینده نگری در ساخت و طراحی آن به نظر می‌رسد بی ام و با ساخت این اتومیبل شگفت انگیز ریسک بسیار زیادی را برای خود خریده است و از آن جا که چنین ریسک‌هایی نیاز به تصمیمات مدیریتی کلان و شجاعانه دارد، این محصول به گونه‌ای طراحی شده است تا شبیه به هیچ خودروی دیگری نباشد و در کنار خودروهای معمولی به مثابه یک فضاپیما جلوه کند.

تنها مشکلی که در طراحی این ماشین وجود دارد این است که معمولا Supercars به خاطر ظاهر جسورانه و عملکرد ظالمانه آنها شناخته شده‌اند که ماشین های فراری و لامبورگینی نیز در این دسته قرار می‌گیرند، اما i8 کمی کوتاه‌تر از اینهاست. ایده تولید خودروهای قدرتمند و اسپرت دوست دار محیط زیست بسیار جالب است و بی‌ام‌و به‌خوبی از پس این کار برآمده است؛ اما برای کسانی که i8 با کاربری آن‌ها همخوانی ندارد و فکر می‌کنند که فضای داخلی آن ناکافی است.

با تمام نقاط قابل بهبود، نام این محصول به عنوان یکی از خودروهای محبوب در دنیا مطرح می‌شود. اولین نسخه این خودرو به طور رسمی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از طریق گمرک شهید باهنر بندرعباس وارد ایران شد. هم‌اکنون نیز خرید و فروش این خودرو در بازار خودرو ایران در سایت های خرید و فروش آنلاین خودرو مانند دیوار رواج دارد.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده