نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

برلیانس C3 کراس بخریم یا پژو 207؟ نگاهی به مدل های ارائه شده در سایت دیوار

اصولاً اگر قصد خرید اتومبیل ارائه شده در این بازار داغ این روزها را داشته باشید با قیمت‌های نجومی و سر به فلک کشیده روبه‌رو خواهید شد.

با نگاهی به سایت دیوار به راحتی می‌توانیم این موضوع را متوجه شویم که کار برای کسانی که قصد انتخاب بین برندهای مختلف را دارند نیز سخت‌تر خواهد بود؛ چون هر برند هر سال مدل‌های مختلفی از همان خودروی سابق تحت عنوان تیپ جدید عرضه می‌کند و آپشن‌های جدیدی را با خود به همراه می‌آورد. از همین رو برندهایی مثل پژو که تیپ خودروی‌های سابق خود را عرضه می‌کنند کمتر در مرکز توجهات قرار می‌گیرند اما فروش بیشتری را به علت قدیمی بودن خود به دست می‌آورند. برلیانس اتو، مدل جدیدی نسبت به اتومبیل قبلی خود، یعنی H320 را روانه بازار کرده است و این مدل اکنون با نام C3 یا برلیانس کراس، یک نسخه فول اپشن است.

برای کسانی که خیلی پیگیر هستند قیمت روز برلیانس کراس معمولاً تندوتیز جلوه می‌کند. وب‌سایت‌ها، نمایندگی‌ها و مراکز فروش برلیانس کراس معمولاً از ۶۲ تا ۱۲۰ میلیون تومان قیمت این اتومبیل مجهز را لیست کرده‌اند اما قیمت واقعی این اتومبیل ۶۲ میلیون تومان است و در مقابل رقیبانی چون پژو 207 خیلی منطقی به نظر می‌رسد. برای مثال قیمت یک پژو 207 طرح سال (دنده‌ای یا اتوماتیک) از ۷۵ تا ۱۱۰ میلیون تومان متفاوت است. حال اگر بخواهید قیمت و میزان آپشنی که از هرکدامشان به دست می‌آورید با هم مقایسه کنید قضیه کاملاً متفاوت است.

موتور 4 سیلندرِ و 16 سوپاپِ برلیانس که تمام نیرو محرکه اتومبیل را از دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند مجهز به سیستم تنفس طبیعی موتور است که حجم آن به نسبت رقیبش قابل توجه است. حجم موتور برلیانس کراس جدید ۱۶۵۴ سی‌سی بوده و از رقیبش یعنی پژو 207، یک سر و گردن بالاتر است. برتری مکانیکی برلیانس کراس جدید فقط به قدرت ختم نمی‌شود؛ این موتور هوشمند در هر صد کیلومترش تنها ۶.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در مقابل پژو که سبک‌تر از برلیانس کراس جدید است این رقم با اختلاف ۰.۷ لیتر تفاوت بسیار زیادی در میزان سوخت مصرفی، استهلاک موتور و همچنین هزینه‌های سوخت شما ایجاد می‌کند. این مهم‌ترین نکته‌ای است که مراکز فروش برلیانس کراس به شما گوشزد خواهند کرد. در ضمن برلیانس کراس جدید ۵ لیتر فضای باک بیشتری نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که هیچ‌وقت بد نیست. برلیانس با باک ۵۵ لیتری خود تقریباً ۷۰۰ کیلومتر مسافت خارج شهری را پشتیبانی می‌کند و برای کسانی که اهل سفرهای خارج شهری هستند بهترین گزینه است.

صحبت از سفرهای خارج شهری شد و نوبت درخشش برلیانس کراس جدید در مسافت‌های طولانی رسید. البته قبل از هر چیزی باید ذکر کرد که تمامی آپشن‌هایی که ذکر خواهند شد امروزه در هر اتومبیلی با این رنج قیمت یافت می‌شوند اما ازنظر کیفیت ساخت و دسترسی به آن برلیانس کراس می‌درخشد. برای مثال کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، بهترین در این رنج قیمتی هستند و ارتفاع اتومبیل راحتی‌ را به همراه دارد که کمتر اتومبیلی به شما ارائه می‌کند.

در مبارزه میان برتری‌های فنی برلیانس کراس با وجود داشتن 2 ست از ترمزهای استاندارد جهانی یعنی ABS و EBD از پژو عقب می‌ماند؛ چون آخرین مدل این خودرو علاوه بر این دو سیستم از EBA یا همان سیستم ترمزهای چهارگانه نیز پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال باوجود تمامی تفاوت‌های کوچکی که میان این دو خودرو وجود دارد شباهت‌هایی نیز به چشم می‌خورند که تصمیم خرید را ساده‌تر می‌کنند. برای مثال آپشن های اصلی هر اتومبیلی مانند کیسه‌های هوا، سیستم‌های گرمایشی، تهویه و... خیلی با هم تفاوت ندارند و این معمولاً چیزهایی هستند که مراکز فروش برلیانس کراس به شما نمی‌گویند. به این ترتیب از یک‌جایی به بعد مرز بین خرید یک پژو و برلیانس کراس جدید میان تنها سلیقه شخصی برای یک اتومبیل است.

البته مدل و برند تنها بخش این چرخه اقتصادی نیستند و همیشه باید هزینه‌های مربوط به تعمیرات را در نظر بگیرید. برلیانس کراس جدید یک اتومبیل چینی است و این دست از خودروها همیشه در مورد قطعات یدکی و هزینه این قطعات لنگ می‌زنند. حتی اگر قصد خرید مدل‌های کارکرده همین یک سال پیششان را هم داشته باشید با افت قیمتی باور نکردنی مواجه می‌شوید. اگر تمامی پیشرفت‌های برلیانس کراس را نادیده بگیریم قیمت روز برلیانس کراس به راحتی تصمیم خرید را برایمان خواهد گرفت. اگر قصد خرید اتومبیل دارید و میان خرید برلیانس کراس جدید و پژو 207 دو دل مانده‌اید فقط کافی است سلایق را قبل از هر چیزی مقایسه کنید. بعد از آن قیمت‌های روز به راحتی شما را به سمت مدل و برند جدیدتر سوق می‌دهند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده