نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

شش برند خودرو که در ایران تبدیل به رویا شدند

در این رپورتاژ آگهی نگاهی می‌اندازیم به ۶ برند خودروی لوکس که قیمت آنها در یک سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

اگر شما هم از طرفداران خودروهای لوکس باشید، احتمالا اخبار خودرو مربوط به آنها و جدیدترین قیمتها را دنبال می‌کنید. این روزها ماشین دیگر تنها یک وسیله نقلیه نیست؛ طراحی‌های بینظیر از برندهای مختلف آن را تا حد یک اثر هنری بالا برده است. بسیاری افراد شیفته این همنشینی تکنولوژی و هنر هستند و رویای خرید یکی از مدل‌های لوکس را در سر می‌پرورانند. اگر در ایران زندگی می‌کنید حتما می‌دانید که دسترسی به این رویا هر روز از شما دورتر می‌شود. در ادامه به معرفی 6 برند خودروی لوکس می‌پردازیم که قیمت آنها در یک سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

ولوو

شرکت ولوو از سال 1924 و در سوئد آغاز به کار کرد. این برند معروف در ابتدا قرار بود ماشین‌های سنگینی بسازد که با آب و هوای سرد سوئد سازگاری داشته باشند اما بعدها بخشی به عنوان ولوو کارز به آن اضافه شد که به ساخت خودروهای سبک می‌پرداخت. مالکیت بخش ولوو کارز در سال‌های گذشته چند بار جابه‌جا شده است و اکنون در دست شرکت چینی جیلی قرار دارد.

مدل‌های مختلفی از ولوو در ایران وجود دارد. مهم‌ترین محصول این برند ولوو XC90 است که از سال 2002 تاکنون 86 هزار دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این خودرو با چهار سیلندر و حجم موتور 1969 سی سی، قیمتی در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان دارد.

لکسوس

لکسوس یک برند ژاپنی است که در واقع شاخه‌ای از تویوتا محسوب می‌شود. لکسوس خودروهای لوکس تویوتا را طراحی، تولید و توزیع می‌کند و بزرگترین تولیدکننده خودروهای سفارشی و لوکس ژاپنی است؛ یکی از ده برند برتر در ژاپن که تولیدات خود را در بیش از ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند.

لکسوس RX یکی از اولین خودروهای کراس اور لوکس در اندازه متوسط است که از دو دهه پیش به فروش می‌رسد. لکسوس RX خودرویی مناسب برای طبیعت‌گردی است و جدیدترین مدل آن با سه ردیف صندلی ارائه شده است. مدل 2018 این خودرو در حال حاضر با قیمتی بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به فروش می‌رسد.

لکسوس

لکسوس NX یک شاسی بلند کوچک لوکس است که در دو مدل NX200 و NX300 عرضه می‌شود. مدل 2018 این خودرو تغییراتی داشته و نمای اسپرت و جذابی به دست آورده است. لکسوس NX در حال حاضر با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

دی اس

دی اس در ابتدا زیرمجموعه‌ای از سیتروئن بود اما در چند سال گذشته به یک برند مستقل تبدیل شده است. این برند جلوه‌هایی زیبا از خودروهای لوکس فرانسوی را به نمایش می‌گذارد. دی اس 7 جدیدترین مدل این برند است که به ایران نیز وارد شده است. کارشناسان طراحی این ماشین را الماس‌مانند توصیف کرده‌اند. تمامی جزئیات در دی اس 7 کراس بک به شکلی خاص طراحی شده‌اند. از جلو پنجره مشبک تا چراغ‌های LED و نوارهای کروم تا چراغ‌های سه بعدی و دیفیوزر عقب، همه جزئیات ماشین در هماهنگی بی‌نظیری با هم قرار دارند. DS7 اکنون در ایران با قیمتی بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بنز

مرسدس بنز یک شرکت خودروسازی آلمانی است که ادامه‌ای از قدیمی‌ترین شرکت سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایلمر، محسوب می‌شود. محصولات این شرکت برای سال‌های طولانی جزو پرفروش‌ترین خودروهای لوکس در جهان بوده‌اند. یکی از این محصولات مرسدس بنز کلاس E است. بنز کلاس E با طراحی ظاهری و طراحی کابین عالی و امنیت و راحتی سواری بسیار بالا، در ایران با قیمتی بالای یک میلیارد و دویست میلیون تومان معامله می‌شود.

بنز

مرسدس بنز کلاس C پرطرفدارترین مدل بنز در ایران است و در مدل‌های سدان و کوپه و اسپرت و لوکس عرضه می‌شود. بنز کلاس C با طراحی بی‌نظیر و دقیق آلمانی، قدرت بالا و امنیت عالی با قیمتی بالای یک میلیارد و دویست میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد.

لندکروز

نامی افتخارآمیز برای کمپانی تویوتا که داستان جالبی دارد. در سال 1941 ارتش ژاپن در فیلیپین با خودرویی مواجه شد که به راحتی از مسیرهای دشوار عبور میکرد. این خودرو از محصولات کمپانی جیپ بود. افسران ژاپنی یک نمونه از این خودرو را به کشور خود فرستادند و از تویوتا خواستند نمونه‌ای شبیه آن بسازد. این کار در نهایت به تولید تویوتا لندکروز منجر شد.

یک خودروی شاسی بلند با قدرت بی‌نظیر و امنیت بالا که یک گزینه عالی برای طرفداران آفرود محسوب می‌شود. در سال 2013 واردات رسمی لندکروز به ایران متوقف شد و پس از آن تعداد محدودی توسط واردکنندگان غیر رسمی فروخته می‌شود. همین مسئله باعث افزایش قیمت شدید این مدل شده است. اکنون در ایران جدیدترین مدلهای لندکروز با قیمتی بالاتر از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان فروخته می‌شوند.

بی ام و

یکی از محبوبترین برندهای خودرو در ایران و جهان که در سال 1916 توسط فرانتس یوب تاسیس شد. بی ام و به خودروهای لوکس و گرانقیمت خود مشهور است. بی ام و سری 5 سدان در سایز بزرگ با مدل‌های 530i ،528i و 520i و با قیمتی بالای یک میلیارد و دویست ملیون تومان در ایران موجود است.

بی ام و

شاسی بلندهای بی ام و برگ برنده آن در مقابل رقیب سنتی‌اش مرسدس بنز به شمار می‌روند. یکی از این شاسی بلندها بی ام و X4 است. ایمنی بالا، راحتی و سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند از جمله ویژگی‌های این مدل به شمار می‌رود. بی ام و X4 با قیمتی بالای یک میلیارد و دویست میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بی ام و Z4 حاصل همکاری مشترک بی ام و و تویوتا است؛ یک کروک زیبا با شش سیلندر خطی و قدرت 335 اسب بخار که رقیبی جدی برای پورشه 718 کیمن محسوب می‌شود. بی ام و Z4 با قیمتی بالای یک میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

در این مقاله به معرفی شش برند خودرو پرداختیم که با توجه به افزایش ناگهانی قیمت‌‌ها، خرید آن‌‌ها برای بسیاری از طبقه‌‌های اجتماعی به یک رویا تبدیل شده است؛ خودروهایی از برندهای لکسوس، تویوتا، بی ام و، بنز، ولوو و دی اس که قیمت جدیدترین مدل‌‌های آن‌‌ها بالای یک میلیارد تومان است. به نظر نمی‌‌رسد این قیمت‌‌ها در آینده نزدیک کمتر شود و ایرانی‌‌ها برای خرید خودروهای باکیفیت با قیمت‌‌های معقول، فعلا صبر کنند.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع Vajeban
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده