نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

سامسونگ در کشورهای دیگر چقدر می‌ارزد؟

با ما همراه باشید تا ببینیم گوشی‌های برند سامسونگ در دیگر کشورهای دنیا از چه ارزشی برخوردار هستند.

افزایش قیمت گوشی موبایل در ماه‌های اخیر به دلیل بی‌ثباتی بازار ارز چشم‌گیر بود؛ البته قبل از آن، با اجرای طرح رجیستری تلفن‌های همراه در پی سیاست‌های منع ورود کالاهای قاچاق نیز افزایشی جزئی داشت. سامسونگ و ال‌جی اما جزو گوشی‌هایی بودند که در این طرح کمتر از سایر برندها بالا رفتن قیمت‌ها را تجربه کردند. اما در دو ماه گذشته به دلیل افزایش ناگهانی نرخ دلار، سامسونگ هم مانند دیگر برندها از کنترل قیمت خارج شد و به عنوان مثال S9 پلاس که در آن زمان ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. در واقع طبق اعلام مقامات رسمی تلفن‌های همراه ۳۰ الی ۴۰ درصد گران‌تر شدند. اما به نظر شما اسمارت‌ فون‌های سامسونگ در کشورهای دور و نزدیک چه قیمتی دارند؟ در ادامه به این موضوع و مقایسه ارزش آن‌ها با توجه به آگهی‌های خرید موبایل سامسونگ در سایت دیوار خواهیم پرداخت.

 

ترکیه

در نزدیکی‌های ایران، یعنی در کشور ترکیه، تلفن‌های همراه سامسونگ تا چندی پیش از بالا رفتن قیمت لیر چندان هم ارزان به نظر نمی‌رسید، اما حالا که لیر در کشور دو برابر شده، گوشی‌های هوشمند موجود در ترکیه به هیچ عنوان ارزان نیستند. البته گرانی قیمت اسمارت فون در ترکیه فقط به چشم ما نمی‌آید؛ بلکه بسیاری از مردم ترکیه نیز از این موضوع شاکی هستند. به عنوان مثال Galaxy Note 5 در ترکیه ۲ هزار و ۷۹۹ لیر قیمت‌گذاری شده است؛ یعنی حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. این در حالی است که اگر به قسمت خرید موبایل سامسونگ در بخش لوازم الکترونیکی سایت دیوار رجوع کنید، می‌بینید که قیمت آکبند نوت 5، نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت کارکرده آن در حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آگهی شده است.

سامسونگ گلکسی S7، دو هزار و ۸۹۹ لیر در ترکیه به فروش می‌رسد که اگر بخواهیم معادل‌سازی کنیم، به پول ما چیزی در حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ الی ۶ میلیون تومان می‌شود. در سایت دیوار اس 7 نو در یک آگهی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و در آگهی دیگری S7 در حد نو، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید این گوشی را هدیه گرفته و فقط یک بار از آن استفاده کرده است.

رپورتاژ آگهی سامسونگ

 

آمریکا

حالا چند اقیانوس دورتر می‌شویم و به کشور آمریکا می‌رسیم. پیش از مقایسه قیمت‌های خرید موبایل سامسونگ در ایران و آمریکا باید دو نکته را بدانید: ۱. گوشی‌های هوشمند در این کشور تقریبا ارزان نیست، اما مانند ترکیه هم به آن شدت گران نیست. ۲. سامسونگ در آمریکا بیش از اپل طرفدار دارد.

S7 همانطور که گفتیم در ایران ۲ میلیون و ۹۰۰ تا ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این موبایل در آمریکا در یکی از وب‌سایت‌هایی که مانند سایت دیوار عمل می‌کند، ۴۶۹ دلار قیمت‌گذاری شده است؛ که با دلار ۱۰ هزار تومانی یعنی ۴ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان!

J3 2017 در دسته اسمارت فون‌های میان رده سامسونگ قرار دارد که در این وبسایت آمریکایی ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسد. J3 گرچه در ایران جزو گوشی‌های کمیاب محسوب می‌شود، اما در میان آگهی‌های خرید موبایل سامسونگ سایت دیوار یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مدل آکبند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در مدل کارکرده قیمت‌گذاری شده است؛ دقیقا معادل قیمت فروش آن در کشور آمریکا!

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده