نویسنده: تیم زومجی
// سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

یک کیس برای کامپیوتر شما

کیس،‌ بدنه اصلی رایانه شخصی است که تمامی قطعات کامپیوتر در آن قرار می‌گیرند. اما چه مدل کیس‌هایی در بازار وجود دارند؟

کامپیوتر که در زبان فارسی آن را رایانه هم می‌نامیم دستگاهی است که می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا دستورهای منطقی و ریاضی را به صورت اتومات انجام دهد. کامپیوتر از مجموع چند دستگاه مانند مانیتور، کیس، مادربرد، کارت گرافیک و غیره تشکیل شده است که البته در نمونه‌های All In One دیگر کیسی مشاهده نمی‌شود و تنها مانیتوری است که همه دستگاه‌ها مانند کارت گرافیک و مادربرد داخل همین مانیتور جای گرفته‌اند. دستگاه‌های All In One تفاوت‌شان با لپ‌تاپ در اتصال کیبورد و ماوس به این مانیتور است؛ در صورتیکه لپ‌تاپ کیبورد و ماوس همراه خود دارد. اما با روی کار آمدن کامیپوترهای All In One بیشتر به علت قیمت گران آنها هنوز هم کامپیوترهای رومیزی طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کاربران به دنبال خرید و فروش کیس کامپیوتر به صورت نو یا کارکرده هستند.

 

درباره کیس کامپیوتر

کیس کامپیوتر (Case) جعبه‌ای پلاستیکی یا فلزی است که مانند جعبه‌ای عمل می‌کند و قطعات اصلی کامپیوتر در آن قرار دارند. کیس نقشی اساسی برای کامپیوتر ایفا می‌کند. اجزای تشکیل‌دهنده کیس کامپیوتر عبارتند از مادربرد، کارت گرافیک، کارت صدا، فن دستگاه، هارددیسک، سی پی یو، رم یا دی وی دی رام و غیره. ضمن اینکه هر کیس یک منبع تغذیه یا پاور دارد که وظیفه آن کاهش ولتاژ برق شهری ۲۲۰ ولت به ولتاژهایی که کامپیوتر نیاز دارد مثلا ۵، ۶ یا ۱۲.۵ ولت است.

کیس‌های کامپیوتر در مدل‌های دسک‌تاپ (Desktop) و تاور (Tower) طراحی شده‌اند. کیس‌های دسکتاپ مستطیل شکل و همانطور که مشخص است کیس‌های تاور برجی شکل هستند.

با متداول شدن استفاده از کامپیوتر و بالطبع کیس کامپیوتر شرکت‌های مشهوری مانند ایسوس، گرین، Eco، ترمالتیک، مسترتک، تسکو و رید مکس شروع به طراحی و تولید انواع متعدد با ظاهر و کارایی متفاوت کردند تا در این بازار پررقابت کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنند. طراحی ظاهری کیس نشان‌دهنده نوع کاربرد آن است؛ به‌طوریکه کیس‌هایی با اضلاع زیاد و رنگ‌های قرمز و مشکی بیشتر برای گیمرها مناسب هستند و کیس‌های بزرگ با قابلیت قرار دادن فن‌های زیاد می‌توانند برای اورکلاکرها مناسب باشند. همچنین کیس‌هایی با ظاهری ساده می‌توانند برای کارهای روزمره، چه ابتدایی و چه حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند. 

 

کیس خوب کجاست؟

گفتیم بازار پر رقابتی برای خرید و فروش کیس کامپیوتر وجود دارد که انتخاب از بین انبوهی از محصولات با برندهای مختلف گاهی دشوار به نظر می‌رسد. مثلا در سایت دیوار مدل‌های مختلف از برندها با قیمت‌های متفاوت موجود هستند. در این سایت می‌توانید با توجه به نیاز خود مبنی بر عملکرد یک دستگاه و بودجه‌ای که در اختیار دارید، کیس کامپیوتر مناسب یا هر دستگاه دیگری را در مدل‌های مختلف، نو یا کارکرده انتخاب و خریداری کنید. ضمن اینکه اگر کیسی دارید که دیگر به آن نیاز ندارید، ابتدا خود یا فردی که امین شماست و اطلاعات کافی در این زمینه دارد آن را فرمت کرده و بعد با ذکر مشخصات و چند عکس خوب در دیوار تبلیغ کنید تا به صورت نقد یا اقساط براساس آنچه که مایل هستید، دستگاه‌تان را که شاید در کمد بلااستفاده رها شده و جای شما را تنگ کرده باشد به فروش برسانید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده