نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰

دستگاه فکس مورد نیاز ما کدام است؟

با اینکه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است دستگاه‌های فکس کاربردشان کم شود، اما هنوز هم استفاده از این دستگاه در اداره‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

امروز روش‌های ارسال فکس به حدی گسترده شده که تنها با یک گوشی می‌توان کارکرد یک دستگاه فکس را ایجاد کرد. در فضای اینترنت سایت‌ها و اپلیکشن‌های متعددی نیز به این منظور راه‌اندازی شده‌اند؛ از جمله HelloFax ،MyFax ،eFax ،MetroFax ،Send2Fax و... . این سرویس‌های اینترتی به ازای مبالغی فکس‌های متقاضیان را دریافت و ارسال می‌کنند. شاید به نظر برسد پیشرفت روزافزون تکنولوژی بازار خرید و فروش دستگاه فکس را کساد کرده باشد، اما حقیقت این است که هیچ‌کدام از این خدمات اینترنتی برای کاربردهای اداری با حجم فکس بالا به‌صرفه و کارآمد نیست. حتی سرویس‌هایی که رایگان هستند هم دردسر دارند و به کار حجم کار بالا نمی‌آیند؛ بنابراین برای اداره‌ها و شرکت‌ها هم‌چنان خرید دستگاه‌های فکس توصیه می‌شوند. 

وابسته به کاربرد، هنگام خرید و فروش دستگاه‌ فکس‌، نمونه‌های مختلفی را برای مصارف خانگی یا اداری می‌توان انتخاب کرد. دستگاه‌های حرارتی سرعت کم‌تری دارند و در شرکت‌های کوچک که تعداد نامه‌های ارسالی و دریافتی کم است مورد استفاده قرار می‌گیرند. فکس حرارتي پاناسونيک مدل KX-FP215 به قیمت‌ ۵۳۰ هزار تومان از نمونه‌های این دسته است که سرعت پاسخگویی بالا، قابلیت کپی‌کردن و منشی تلفنی را به همراه دارد، با سیستم تمام دیجیتال به ‌صورت بی‌صدا کار می‌کند و می‌تواند تا ۲۵ صفحه را در حافظه‌ خود برای ارسال نگهداری کند که برای ارسال فکس‌های چندصفحه‌ای به چندین مقصد بسیار مطلوب است. نمونه کارکرده اما در حد نو این دستگاه را در بخش رایانه سایت دیوار تا ۲۰۰ هزار تومان زیر قیمت بازار هم می‌توان تهیه کرد. پاناسونیک یکی از برندهایی است که به تولید فکس‌های قدرتمند و باکیفیت شهره است.

فکس‌ کاربنی‌ با سرعت متوسط برای رفع بیشتر نیازهای اداری حتی در اداره‌های بزرگ‌تر هم پاسخگو است؛ به‌علاوه اینکه قیمت، هزینه‌های مصرفی و روش‌های نگهداری بسیار مقرون به صرفه دارد. در میان مدل‌های کربنی به KX-FP711CX-W پاناسونیک می‌توان اشاره کرد که یک گوشی تلفن و سینی کاغذ با ظرفیت ۵۰ برگ A4 دارد. اسکن سریع، حافظه جانبی و بلندگوی دیجیتالی از دیگر نقاط قوت این مدل پاناسونیک است. فکس‌هایی که دارای گوشی تلفن هستند می‌توانند هنگام عدم پاسخگویی پیام‌ها را دریافت کنند. این محصول در بازار ۵۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما در سایت دیوار نمونه بسیار تمیز و کم‌کارکرد آن به قیمت ۲۷۰ هزار تومان آگهی شده است.

FAX-575 ساخت کمپانی برادر هم یکی از محصولاتی است که امتیاز بالایی گرفته و تنها ۳۶ دلار قیمت دارد. ۶۰ درصد از کاربران آمازون نمره ۵ از ۵ را به این دستگاه داده‌اند. گزینه‌ای عالی برای مصارف شخصی و خانگی است. گوشی، ظرفیت ذخیره ۱۵ برگ و ظرفیت کاغذ ۵۰ برگ دارد و در هر ۱۵ ثانیه یک صفحه چاپ می‌کند. مدل FAX-685MC کمپانی برادر که قدیمی‌تر است در دیوار ۵۰ هزار تومان آگهی شده است. 

فکس‌های‌ لیزری پرسرعت با امکان فکس در تعداد بالا هم برای اداره‌های و شرکت‌های وسیع مطلوبند و بیشترین طرفدار را در بازار خرید و فروش دستگاه فکس دارند. FL-612CX لیزری پاناسونیک ۱۴ برگ در دقیقه چاپ می‌کند و در صورت عدم وجود کاغذ تا ۱۲۰ برگ از فکس‌های دریافتی را ذخیره می‌کند. این دستگاه در بازار حدودا یک میلیون و صد هزار تومان قیمت دارد، اما در سایت دیوار یک آگهی به قیمت باورنکردنی ۳۰۰ هزار تومان نمایش داده شده است. اگرچه این مورد کارکرده است اما به گفته فروشنده بدون عیب و نقص و در حد نو است و امکان تست آن هم برای خریداران وجود دارد. FAX-2840 برادر هم قیمتی مناسب (۱۲۰ دلار) دارد و در لیست برترین فکس‌های ۲۰۱۸ به چشم می‌خورد.

دستگاه‌های چند‌کاره لیزری هم اگرچه قیمت بالاتری دارند اما در عوض امکان کپی، اسکن و پرینت را هم هم‌زمان فراهم می‌کنند. با مراجعه به بخش رایانه سایت دیوار می‌توان انواع دستگاه‌های چند‌کاره اچ‌پی، برادر، اپسون و... را با قیمتی مقرون به صرفه پیدا کرد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده