نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰

قشقایی و مورانو؛ دو شاسی‌ بلند محبوب

اگر به خودروهای شاسی‌بلند علاقه داشته باشید، قطعا نام نیسان را شنیده‌اید. سازنده‌ای که خودروهای شاسی‌بلند متنوعی را در بازار ایران وارد کرده است.

افراد متفاوت سلیقه متفاوتی در انتخاب خودرو دارند؛ عده‌ای خودروی سدان را می‌پسندند، عده‌ای خودروی اسپرت و عده‌ای خودروی شاسی بلند یا اس‌یو‌وی. افرادی که طرفدار خودروهای شاسی‌بلند هستند ممکن است به خاطر علاقه به شکل ظاهری این خودروها باشد یا مفید بودن کارکرد آنها. خودروهای شاسی‌بلند نسبت به خودروهای سواری ارتفاع بیشتری از زمین دارند و همچنین معمولا از بدنه و سیستم فنی‌ قوی‌تری برخوردارند. به طور کلی خودروهای شاسی بلند دوام و ایمنی بیشتری را در قیاس با خودروهای سواری دارا هستند. به همین دلایل این خودروها بیشتر برای پیمودن مسیرهای دشوار مناسب هستند. اگر کسی علاقمند به خودروهای شاسی‌بلند باشد حتماً در این زمینه با نام شرکت نیسان برخورد داشته است. نیسان خودروسازی است که خودروهای شاسی‌بلند زیادی را روانه بازار کرده؛ خودروهای نیسان مورانو و نیسان قشقایی از این زمره هستند. در بازار ایران هم نیسان قشقایی و هم نیسان مورانو مشتریان خاص خود را دارد. علاوه بر مشتریانی که خریدار مدل‌های جدید و به روز این خودروها هستند، افرادی در بازار خرید نیسان کارکرده، به دنبال این خودروها هستند.

نیسان قشقایی خودرویی است که نام آن از ایل قشقایی، ایل بزرگی در استان فارس، گرفته شده و برای اولین بار در دفتر اروپایی شرکت نیسان در لندن طراحی شده است. در ایران شرکت پارس خودرو برای جایگزینی نیسان رونیز اقدام به مونتاژ و تولید نیسان قشقایی از اواخر سال ۱۳۸۸ کرد اما این موضوع ادامه نیافت. مدیرعامل وقت سایپا (سهام‌دار اصلی پارس خودرو) در تیر ۱۳۹۱ در خصوص توقف تولید قشقایی اعلام کرد: «خودروی قشقایی به علت آنکه ۵۰ درصد از قطعاتش از انگلستان وارد کشور می‌شد، هم اکنون واردات و تامین آن با مشکل مواجه شده است. به تبع آن در حال حاضر تولید این محصول متوقف شده است.» به همین دلیل در بازار، خرید و فروش نیسان قشقایی دسته دوم و به خصوص ساخت پارس خودرو، هم‌چنان در جریان است. اگر برای بررسی این موضوع به طور مثال به سایت دیوار سر بزنیم این موضوع واضح‌تر می‌شود. به عنوان نمونه در این سایت، نیسان قشقایی مدل ۱۳۹۰ به قیمت ۱۱۵ میلیون تومان آگهی شده است. اگر برای خرید این خودرو در بازار خرید نیسان کارکرده، بیشتر جست‌وجو کنیم به نتایج بیشتر و متنوع‌تری می‌رسیم.

خودروی شاسی‌بلند دیگری که ابتدا پارس خودرو و سپس شرکت‌های خصوصی دیگر آن را وارد بازار خودروی ایران کردند، نیسان مورانو است. خودرویی که وقتی در اواخر دهه ۸۰ شمسی، وارد ایران شد رقیبی جدی برای سایر خودروهای شاسی‌بلند موجود از جمله پرادو شد. نیسان مورانو خودرویی است که مدل‌های متنوعی از آن در بازار موجود است و ویژگی مشترک آنها لوکس بودن و داشتن آپشنهای بسیار زیاد و خلاقانه است. گفتنی است که علاوه بر مشتریانی که اقدام به خرید مدل جدید و صفر می‌کنند، افرادی در پی خرید نیسان کارکرده و به طور خاص نیسان مورانو هستند. از آنجایی که اوج وارادات این خودرو مربوط به سال‌های قبل از اعمال تحریم‌های علیه ایران است، مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در بازار خرید و فروش نیسان مورانوی دسته دوم، حرف اول را می‌زنند. خوب است که باز هم برای بررسی این موضوع به سایت‌هایی از قبیل دیوار سر بزنید. در این سایت مشاهده می‌کنید که تعداد قابل توجهی نیسان مورانوی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ آگهی شده که با توجه به شرایط هر خودرو قیمت‌های متفاوتی دارند و میانگین قیمت آنها در حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. علاوه بر این دو مدل، به عنوان نمونه نیسان مورانوی ۲۰۱۲، سالم و بسیار کم کارکرد در سایت دیوار ۲۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.                                               

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده