نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

وانت های کمیاب را در سایت دیوار بیابید

وب‌سایت دیوار، شامل آگهی‌های بسیار زیادی برای انواع و اقسام وانت‌های کمیاب است.

بازار خرید و فروش وانت مانند دیگر خودروها حال خوشی ندارد. اوایل سال ۱۳۹۶ اعلام شد گروهی از وانت‌ها از جمله آریسان و وانت تندر پایشان از خط تولید وانت‌های ایرانی بریده شده است و دیگر عرضه نمی‌شوند. علت آن هم عدم تعادل میان عرضه و تقاضا عنوان شد که به نظر منطقی می‌رسد. در این میان معدود طرفداران و خریداران این وانت‌‌ها با سرگردانی جهت خرید خودروی مورد نظر خود که حالا با توقف خط تولید دست و پنجه نرم می‌کند، روبه‌رو شدند. راه حل ساده است: جست‌وجو در سایت دیوار با انبوهی از آگهی‌های خرید وانت در مدل‌های متنوع حتی آن دسته‌ای که دیگر تولید نمی‌شود.

وانت درکا، از آن ماشین‌هایی بود که نیامده رفت. کارشناسان فنی خودرو آن را «محکوم به شکست» نامیدند و برای آن روضه می‌خواندند. درکا در واقع چیزی بود مابین وانت و کامیون؛ مینی کامیونتی که همواره بلاتکلیف بود. زامیاد تصمیم گرفته بود مینی کامیونت‌های درکا را در خیابان عادی‌سازی کند، اما در نهایت موتور کم توان این وانت کار دست زامیاد داد تا سرانجام در بیانیه‌ای باخت خود را اعلام کند. با این وجود، درکا هنوز برای عده‌ای دلبری می‌کند. ظاهر خاص و سوخت پایین از ویژگی‌های مثبت ‌این وانت به حساب می‌آید. در کنار همه این‌ها، این خودرو برای حمل و نقل‌های سبک شهری گزینه مناسبی است. در سایت دیوار دو مدل سفید و قرمز درکا به چشم می‌خورد. قیمت این دو مدل خودرو توافقی عنوان شده است.

آریسان، جایگزین پیکان وانت بود که گروه خودروسازی ایران خودرو تصمیم به ساخت آن گرفته بود. مانند پیکان وانت، آریسان نیز خود را مجبور کرده بود پلتفرمی شبیه به یکی از خودروهای ارزان قیمت و دم دستی بازار ایران داشته باشد؛ در این میان چه چیزی بهتر از تقلید از پژو؟ آریسان در یک کلام ۴۰۵ای بود که وانت داشت. البته از حق نباید گذشت که محل بار این خودرو سطح بسیار وسیعی داشت تا مبادا دارندگان آن دغدغه کمبود فضا داشته باشند. زمانی که آریسان پا به صحنه خرید و فروش گذاشت، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، اما به تدریج خط تولید آن کم کار شد؛ تا جایی که دیگر آریسان جدید به بازار نیامد. نکته جالب اما آگهی‌های بسیار زیاد خرید وانت آریسان در سایت دیوار با قیمت‌های مختلف است. کمترین آن چیزی حدود ۱۹ میلیون تومان و بیشترین آن ۲۷ میلیون تومان در این سایت به حراج گذاشته شده است. عجیب‌ترین آگهی آریسان نیز در دیوار به چشم می‌خورد؛ وانتی که مجهز به یخچال، سرخ کن، سینک ظرفشویی و منبع آب است. فروشنده آن می‌گوید از این ماشین به عنوان کافه سیار استفاده می‌کرده که حالا قصد فروش آن را دارد. قیمت این خودرو ۲۸ میلیون است.

این کمپانی تصمیم گرفت بعد از موفقیت در بازار خرید و فروش تندر ۹۰، مدل وانتی آن را نیز روانه بازار کند و شانس خود را دوباره امتحان کند. نمای جلویی این خودرو عینا همان ال ۹۰ است. وانت تندر با مصرف سوخت پایین، کیفیت بالای ساخت و ایمنی قوی جای خود را حسابی در دل وانت‌سواران باز کرد و خرید وانت تندر میان وانت‌بازها رواج یافت، به خصوص آن‌هایی که برای امور روزمره به وانت احتیاج دارند، اما در نهایت تولید آن متوقف شد. البته این وانت در مقایسه با دو مدل بالاتر، کمی گرانتر است؛ مثلا در سایت دیوار یک وانت تندر 90 با سال ساخت ۹۵، ۳۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده