نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰

بررسی قیمت آپارتمان در محله‌ های مختلف وحیدیه

گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌های وحیدیه، واقع در منطقه هشت شهرداری تهران، در کجا قرار دارند؟

یک مثل آمریکایی می‌گوید:« شما واقعا احتیاج به خرید خانه ندارید، می‌بینید دوستانتان اقدام به این کار کرده‌اند و فقط ‌می‌خواهید از آن‌ها عقب نمانید. اما باید قبول کنید ملکیت یک خانه، برای همه گزینه مناسبی نیست.» افراد زیادی هستند که خرید آپارتمان برای آن‌ها آخرین اولویت زندگیشان است، برخی از سکونت دائم گریزانند، برخی مدام در سفر هستند و برخی به صورت کلی استطاعت مالی ندارند. آمارها نشان می‌دهد رهن خانه در میان ایرانیان از خرید و فروش طرفدار بیشتری دارد و در مناطق مختلف، منطقه ۸ شامل محله‌های نارمک، مجیدیه، وحیدیه و تهران‌پارس یکی از مناطق محبوب اجاره‌نشین‌هاست. در میان این چند خیابان معروف، رهن آپارتمان در وحیدیه ارزان‌ترین نرخ را دارد. این اختلاف قیمت علاوه بر محله‌های منطقه ۸، در داخل محدوده وحیدیه هم بارز است.

وحیدیه را به «داودی» هم می‌شناسند، کسی نمی‌داند علت ناگهانی این تغییر نام چیست اما کمتر کسی محله وحیدیه را به این نام صدا می‌زند. بخت آزاد، میرحسینی، واشقانی، سلیمی افضل، تسلیحات، رضایی، نصیری، نبیئیان و حافظ خیابان‌های اصلی این محدوده هستند.

به نظر می‌رسد خیابان میرحسینی یکی از خیابان‌های ارزان محله وحیدیه باشد، البته هر چه به خیابان دماوند نزدیک‌تر رویم قیمت‌های آن هم افت می‌کند. به عنوان مثال در سایت دیوار یک آپارتمان ۴۵ متری ۳ ساله، بدون آسانسور و پارکینگ، با ودیعه‌ای حدود ۳۰ میلیون تومان آگهی شده است. خیابان بخت آزاد هم وضعیتی به نسبت یکسان با میرحسینی دارد. در دیوار یک آپارتمان ۶۰ متری ۶ سال ساخت با پارکینگ و انباری واقع در طبقه دوم آپارتمانی در این خیابان تنها به قیمت ۳۵ میلیون تومان به رهن کامل گذاشته شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی این آپارتمان هم به خیابان دماوند نزدیک‌تر است.

در مقابل هر چه به خیابان سبلان نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت‌های رهن آپارتمان در وحیدیه هم افزایش پیدا می‌کند. مثلا در دیوار یک واحد آپارتمان ۴۵ متری با دو سال ساخت واقع در طبقه ۴ ساختمانی تک واحدی دارای پارکینگ، پکیج، سرویس بهداشتی فرنگی و بدون پارکینگ و آسانسور با ۴۷ میلیون تومان رهن کامل به حراج گذاشته شده است. این آپارتمان در خیابان حافظ قرار دارد و از نظر موقعیت جغرافیای نزدیک به خیابان سبلان جنوبی است و از سوی دیگر دسترسی خوبی به متروی سبلان، پاساژ، بانک و بوستان دارد. قیمت‌های رهن آپارتمان در خیابان نبیئیان نیز کمی بیشتر از خیابان حافظ به نظر می‌آید، مثلا واحدی ۶۸ متری دو خواب در آپارتمانی ۵ سال ساخت و بدون آسانسور با ودیعه‌ای ۷۵ میلیون تومانی در سایت دیوار آگهی شده است.

واشقانی، همان‌طور که گفته شد یکی از خیابان‌های اصلی محله وحیدیه است و در واقع خیابانی شمالی‌تر به حساب می‌آید. واشقانی هم به دماوند نزدیک است هم به سبلان و شاید به همین دلیل باشد که قیمت رهن آپارتمان در وحیدیه در این خیابان بیشتر از محله‌های دیگر است. مسجد جامع فاطمیه، یکی از مسجد‌های قدیمی و اصلی وحیدیه نیز در این خیابان قرار دارد. یک اپارتمان ۶۵  متری ۴ ساله در واشقانی با ودیعه‌ایی ۸۵ میلیون تومانی در سایت دیوار آگهی شده است. همچنین در این سایت یک واحد آپارتمان  ۱۲۵ متری نوساز با پارکینگ، انباری و آسانسور در واشقانی به قیمت ۱۸۵ میلیون تومان به رهن کامل داده می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی /.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده