نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰

کیسی برای کامپیوتر شما

کیس کامپیوتر، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های رایانه است که تمام قطعات اصلی مانند کارت گرافیک، پردازنده و رم در آن قرار می‌گیرند.

کامپیوتر که در زبان فارسی آن را رایانه هم می‌نامیم دستگاهی است که می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا دستورهای منطقی و ریاضی را به صورت خودکار انجام دهد. کامپیوتر از مجموع چند دستگاه مانند مانیتور، کیس، مادربرد، کارت گرافیک و غیره تشکیل شده است که البته در نمونه‌های All in One دیگر کیسی مشاهده نمی‌شود و تنها مانیتوری است که همه دستگاه‌ها مانند کارت گرافیک و مادربرد داخل همین مانیتور جای گرفته‌اند. دستگاه‌های All in One تفاوت‌شان با لپ‌تاپ در اتصال کیبورد و ماوس به این مانیتور است؛ در صورتیکه لپ‌تاپ کیبورد و ماوس را همراه خود دارد. اما با روی کار آمدن کامپیوترهای All in One بیشتر به علت قیمت گران آنها هنوز هم کامپیوترهای رومیزی طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کاربران به دنبال خرید و فروش کیس کامپیوتر به صورت نو یا کارکرده هستند.

 

درباره کیس کامپیوتر

کیس کامپیوتر (Case) جعبه‌ای پلاستیکی یا فلزی است که مانند جعبه‌ای عمل می‌کند و قطعات اصلی کامپیوتر در آن قرار دارند. کیس نقشی اساسی برای کامپیوتر ایفا می‌کند. اجزای تشکیل‌دهنده کیس کامپیوتر عبارتند از: مادربرد، کارت گرافیک، کارت صدا، فن دستگاه، هارددیسک، سی پی یو، رم یا دی وی دی رام و غیره. هر کیس یک منبع تغذیه یا پاور دارد که وظیفه آن کاهش ولتاژ برق شهری ۲۲۰ ولت به ولتاژهایی که کامپیوتر نیاز دارد مثلا ۵، ۶ یا ۱۲.۵ ولت است.

کیس‌های کامپیوتر در مدل‌های دسکتاپ (Desktop) و تاور (Tower) طراحی شده‌اند. کیس‌های دسکتاپ مستطیل شکل و همانطور که مشخص است کیس‌های تاور برجی شکل هستند.

با متداول شدن استفاده از کامپیوتر و بالطبع کیس کامپیوتر شرکت‌های مشهوری مانند ایسوس، گرین، Eco، ترمال‌تیک، مسترتک، تسکو و رید مکس شروع به طراحی و تولید انواع متعدد با ظاهر و کارایی متفاوت کردند تا در این بازار پررقابت، کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنند. طراحی ظاهری کیس نشان‌دهنده نوع کاربرد آن است؛ به‌طوریکه کیس‌هایی با اضلاع زیاد و رنگ‌های قرمز و مشکی بیشتر برای گیمرها مناسب هستند و کیس‌های بزرگ با قابلیت قرار دادن فن‌های زیاد می‌توانند برای اورکلاک مناسب باشند. همچنین کیس‌هایی با ظاهری ساده می‌توانند برای کارهای روزمره چه ابتدایی و چه حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند. 

 

بازار خرید و فروش کیس

گفتیم بازار پر رقابتی برای خرید و فروش دستگاه‌های کامپیوتر وجود دارد که انتخاب از بین انبوهی از محصولات با برندهای مختلف گاهی دشوار به نظر می‌رسد. یکی از آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌های خرید یا فروش کیس کامپیوتر، سایت دیوار است. در این سایت می‌توانید با توجه به نیاز خود مبنی بر عملکرد یک دستگاه و بودجه‌ای که در اختیار دارید، کیس کامپیوتر مناسب یا هر دستگاه دیگری را در مدل‌های مختلف، نو یا کارکرده انتخاب و خریداری کنید؛ ضمن اینکه اگر کیسی دارید که دیگر به آن نیاز ندارید، ابتدا خود یا فردی که امین شماست و اطلاعات کافی در این زمینه دارد آن را فرمت کرده و بعد با ذکر مشخصات و چند عکس خوب در دیوار تبلیغ کنید تا به صورت نقد یا اقساط براساس آنچه که مایل هستید، دستگاه‌تان را که شاید در کمد بلااستفاده رها شده و جای شما را تنگ کرده باشد به فروش برسانید.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده