نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

بررسی سایت های فروشگاهی بازی های ویدیویی

امروزِ یکی از عوامل تعیین کننده برای خرید یک بازی ویدیویی، فروشگاه‌های اینترنتی یا آنلاین هستند.

فروشگاه‌های آنلاین سعی در تامین هرچه کامل‌تر لیستی از بازی‌های ویدیویی دارند. اما چیزی که تا به امروز شاهد آن بودیم، رشد فروشگاه های اینترنتی بسیار بی‌کیفیت (که اغلب دارای موجودی‌های ناقص و ناکارآمدی بودند) در حوزه بازی‌های ویدیویی بوده است. از این رو، در این گزارش سعی در واشکافی و تحلیل کمبودهای فروشگاه‌های اینترتی فروش بازی‌های ویدیویی خواهیم داشت.

استاندارد های اولیه فروشگاه آنلاین بازی های ویدیویی

اولین نیاز در یک فروشگاه آنلاین، تامین کالا با قیمت مناسب است. چراکه وقتی یک بازیکن، به طور مثال برای خرید بازی PS4 به یک سایت فروشگاهی مراجعه می کند، انتظار رویارویی با یک قیمت عادلانه دارد. همچنین برای خرید کنسول PS4 نمی تواند صفحه عدم موجودی را تحمل کند. از این باب، حداقل نیاز اولیه برای پاسخ به خواسته مشتری، تامین بازی‌های ویدیویی به همراه قیمت مناسب است.

فاکتور دوم، پشتیبانی از ارسال فراگیر به تمام نقاط تحت پوشش است. پس، فروشگاه‌های محلی که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت  دارند، نمی توانند بازار سنجی مناسبی از قیمت و کالا داشته باشند. چرا که تجارت آنها کاملا مدار بسته است و به گزینش کالاهای آنها و نحوه قیمت‌گذاری نمی‌توان اعتماد کرد. فروشگاه آنلاین مناسب باید شمولیت کامل بر پهنه ارسال پستی کشور عزیزمان، ایران را دارا باشد.

پارامتر بعدی، هولوگرام سبز رنگ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بنا بر صلاح دید خود مبنی بر حفظ وحدت کانون خانواده ها، غیر مجاز اعلام کرده و بدین سان، به این بازی‌های خاص هولوگرام اعطا نمی‌کند. یک سایت فروشگاه آنلاین بازی‌های ویدیویی در راستای رعایت و احترام به قانون باید بازی‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان با هولوگرام سبز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (IRCG) به فروش برساند.

مورد بعدی، احترام به رده سنی بازی‌های ویدیویی و ایجاد بستر مناسب برای والدین به جهت انتخاب بازی مناسب برای کودکان است. هر بازی ویدیویی از سوی سازمان‌های متخصص در این کار، یک رده سنی دریافت می‌کند. به طور مثال بالای ۶ سال یا بالای ۱۸ سال. فروش بازی‌های بالای ۱۸ سال به کودکان غیر قانونی است. از طرفی برخی والدین ممکن است اشراف کامل به نحوه انتخاب صحیح بازی برای کودکان خود نداشته باشند. پس در اینجا سایت‌های فروشگاهی که به آموزش والدین می‌پردازند، بسیار ارجح از بقیه سایت‌ها خواهند بود. 

فاکتور آخر دانش فنی است. برای این مورد به این مثال توجه کنید. دو مغازه فروش بازی‌های ویدیویی در نزدیکی خانه شما قرار دارد. مغازه اول دارای یک فروشنده با دانش بالا و بِروز پیرامون بازی‌های ویدیویی است. ولی فروشنده مغازه دوم، اطلاعات خاصی پیرامون بازی‌ها و کیفیتشان ندارد. حال انتخاب شما کدام یک است؟ این موضوع برای سایت‌های آنلاین فروش بازی‌های ویدیویی نیز صدق می‌کند. سایت‌هایی که در کنار فروش، رسالت دانایی و دانش فنی را حفظ می‌کنند، بسیار معتمد‌تر هستند. چراکه از روی علاقه به این تجارت سوق پیدا کرده‌اند و هرگز مشتری را به چشم دریافت پول نمی‌بینند.

حرف آخر...

پارامترهای تعیین کیفیت یک سایت فروشگاه آنلاین بازی‌های ویدیویی را برایتان شرح دادم. حال می‌خواهم تجربه گشت و گذار در اینترنت را برای شما در میان بگذارم. من به سایت‌های فروشگاهی متعددی برخوردم اما بیشترشان در همان پارامترهای اولیه مشکل داشتند. اما در این میان یک سایت به شدت چشم‌گیر بود. زیرا تمام پارامترهای مذکور را به خوبی در خود جای داده بود. بیشتر بررسی کردم و حتی یک خرید هم برای کنسول خود انجام دادم. همه چیز درست و با کیفیت بود. حتی جعبه ارسالی آنها نیز دارای لوگو سایتشان بود. فاکتور در پاکت طراحی بسیار زیبا قرار گرفته بود.

شاید نام بردن این سایت کار درستی نباشد و نیاز به اجازه از مالکین آن داشته باشد. اما از آنجاییکه می‌بینم هموطنان عزیزم چنین کار با کیفیتی را به جلو پیش می‌برند، خوشحال و سرشار می‌شوم. پس با مسئولیت خویش آنها را به شما معرفی می کنم. فروشگاه و رسانه آنلاین کروکوگیم به آدرس crocogame.com حتما توصیه می کنم یک بار از آنجا خرید بفرمایید. 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده