نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

آیپد همچنان بر قله خرید و فروش تبلت

در سالی که گذشت تعداد تبلت‌های فروخته شده به عدد ۱.۳۲ میلیارد دستگاه رسید و آیپد کماکان در صدر خرید و فروش تبلت‌ها قرار دارد.

با توجه به آمار منتشر شده، حدود یک هفتم مردم دنیا یک تبلت دارند. آیا شما نیز یکی از همین یک میلیارد نفر بوده‌اید؟ برای خرید تبلت مانند گوشی‌های هوشمند رقابت بارزی بین آیپد و سامسونگ وجود دارد. آیپدهای فروخته شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، ۲۵ درصد از کل تبلت‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همین تاریخ ۱۵ درصد تبلت‌های فروخته شده سامسونگ، ۷.۴ درصد لنوو، ۷.۵ درصد هواوی، ۱۰.۹ درصد آمازون و ۳۳ درصد برندهای دیگر بوده است. این آمار مقایسه بین سطح خرید و فروش تبلت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۱ بوده است. جالب اینکه تفاوت خرید و فروش تبلت های اپل و سامسونگ سال ۲۰۱۱، ۵۴ درصد بوده است؛ به این معنی که ۶۱ درصد از تبلت‌های آن سال اپل بودند و ۶ درصد سامسونگ. در گزارش زیر عملکرد خرید و فروش تبلت‌های این دو شرکت را بررسی خواهیم کرد.

 

۸ سال بازار بی‌رقیب

آیپدها سال ۲۰۱۰ آشکار شدند. از آن زمان اپل ۶ مدل مختلف آیپد به بازار روانه کرده است. آیپد‌ها توانستند آن سال جای خالی چیزی را که بین گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر وجود داشت پر کنند. فقط همان سال ۲۰۱۰، ۳۵۰ میلیون آیپد فروخته شد. ۲۰۱۳ مدل بعدی آیپد دوباره به بازار آمد. تا سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۷ حدود ۱۱ درصد از درآمد شرکت اپل مربوط به آیپدهای آن بود. آخرین مدل آیپد که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. نمایشگر این مدل تبلت از رزولوشن بالاتری در مقایسه با دیگر آیپدها برخوردار است. این مدل ۶۴ گیگابایت حافظه دارد و مدل مشابه دیگری با امکانات کمتر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. مدل ارزان‌تر برخلاف قبلی از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند و رزولوشن پایین‌تری دارد. ارزان‌ترین تبلت اپل دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این تبلت ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارد، اما اگر مدل ۳۲ گیگابایتی آن را پیدا کنید ارزانتر هم می‌شود. زمان تولید این آیپد هم گفته می‌شد با تغییرات انقلابی در مدل جدید روبه‌رو نخواهیم بود؛ بلکه به نظر می‌آمد هدف اصلی برای تولید آن ارائه تبلتی با قیمتی پایین بوده است.

 

سامسونگ و پرواز در کهکشان

سال ۲۰۱۳ برای سامسونگ بهترین سال خرید و فروش تبلت بوده‌ است. سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ سهم تبلت‌های این شرکت به ۱۹.۳ درصد از کل بازار رسید. بیشترین قیمت خرید و فروش تبلت سامسونگ مربوط به مدل گلکسی تب پرو اس با قیمت دو میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است. این تبلت به همراه خود یک کیبورد هم دارد. ارزان‌ترین تبلت سامسونگ در بازار Galaxy Tab 3 Lite بوده که صادقانه هیچ ویژگی بارزی برای گفتن ندارد. دوربین برای گرفتن عکس سلفی یا استفاده‌های دیگر ندارد. دوربین اصلی آن دو مگاپیکسلی است و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این تبلت بیشتر به درد بازی کودکان ۳ یا ۴ ساله می‌خورد؛ البته اگر مخالف استفاده کودکان از دستگاه‌های هوشمند نیستید. Galaxy Tab A سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد و با اقبال زیادی همراه بود. این تبلت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قابلیت مکالمه هم دارد. مدل دست دوم همین را با قیمت ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان در وب سایت دیوار می‌توانید پیدا کنید. آمار فروش تبلت شرکت سامسونگ نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۶ برای این شرکت سود زیادی از سوی خرید و فروش تبلت داشته‌ است. سامسونگ ۶ ماه دوم این سال ۱۴.۵ میلیون تبلت فروخته؛ در حالی که ۶ ماه اول سال را با فروش ۱۲ میلیون دستگاه گذرانده‌ بود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده