نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

خرید پراید هاچ بک؛ از کره تا ایران

اگر قصد خرید پراید هاچ‌بک دست دوم را دارید، باید به چند نکته دقت کنید؛ زیرا ممکن است فروشنده پراید خود را یک پراید کره ای بداند.

در خرید پراید هاچ بک دست دوم باید به چند نکته فنی دقت کنید. اول اینکه ممکن است فروشنده عامدانه یا ناآگاهانه پراید خود را یک پراید کره‌ای بداند. برای متوجه شدن این موضوع در نظر داشته باشید که پرایدهای کره‌ای بین سال ۷۲ تا ۷۵ وارد کشور شدند. اگر سن ماشین از آن کمتر و ساخت سال ۷۶ تا ۷۹ باشد یعنی موتور آن کره‌ای بوده و اجزای دیگر آن در ایران مونتاژ شده است. یکی از مشکلاتی که خرید پراید هاچ بک دست دوم دارد این است که خریداران فکر می‌کنند هر پرایدی که شیشه بالابر برقی داشت پس حتما تولید سال ۷۶ به بعد است؛ در صورتی که بسیاری از افراد تمایل دارند پراید کره‌ای خود را به مدل فول تبدیل کرده و کمبودهای آن را کمی جبران کنند.

با این حال برخی از تعمیرکاران اعتقاد دارند که در بیشتر تعمیرگاه‌ها این کار آنقدر با بد سلیقگی انجام شده که مشکلاتی را برای اجزای دیگر خودرو ایجاد می‌کند. برای خرید پراید هاچ بک دست دوم باید حتما یک مدل سرحال و سالم آن را پیدا کنید؛ چیزی که احتمالا کار شما را چند برابر سخت‌تر می‌کند. اما اگر خرید پراید هاچ‌بک دست دوم شما را وسوسه کرده است حتما پیش از خرید، از یک تعمیرکار بخواهید که شرایط فنی این خودرو را چک کند. در هر صورت خودروهای کره‌ای متعلق به ۱۵ الی ۲۰ سال پیش هستند و ممکن است نقص‌هایی داشته باشند که به چشم شما نیاید. قیمت خرید پراید هاچ‌بک دست دوم نیز از ۷ الی ۸ میلیون شروع می‌شود که با جوان‌تر بودن خودرو قیمت افزایش می‌یابد.

برخی گمان می‌کنند که قیمت هاچ بک صفر ارزان‌تر از مدل‌های صندوق دار است؛ در صورتی که اگر به فکر خرید پراید هاچ بک صفر هستید باز هم باید حدودا ۲۱ میلیون تومان بودجه داشته باشید. حذف شدن صندوق از آن منجر به کاهش قیمت این مدل پراید نشده است. البته در تولیدات جدید سایپا دیگر به این خودروهای بدون صندوق عقب هاچ‌بک نمی‌گویند و نام آن ابتدا به نسیم و سپس سایپا 111 تغییر پیدا کرده است.

تغییری که به نظر می‌آید فقط محدود به نام‌گذاری آن باشد. از ابتدا طراحی صندلی سرنشینان این خودرو کوچک‌تر از مدل‌های صندوق دار بود. همین باعث می‌شد که جمع و جور بودن پراید هاچ‌بک وقتی که داخل آن می‌نشینیم زیاد توی ذوق نزند. البته بی انصاف نباشیم؛ داشبورد پراید 111 با هاچ‌بک‌های قدیمی هم تفاوت ریزی دارد، اما این تغییرات مانند تغییراتی که در چراغ جلو و عقب داده شده آنقدر جزئی هستند که اشاره نکردن به آن در حرف اولمان، چیزی را عوض نمی‌کند. البته مدل‌های جدید این پراید بدون صندوق وزن سبک‌تری دارند و همین باعث می‌شود که در بزرگراه‌ها و راه‌های بین شهری با عبور ماشین‌های پر سرعت از لاین‌های کناری احساس لرزش بیشتری بکنید. طبیعتا سبک بودن آن در برخی از جاده‌ها و به‌خصوص در پیچ منجر به کاهش تسلط راننده بر خودرو می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده