نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱

شب‌ ها را با تماشای تئاتر بگذرانید

تئاتر یکی از قدیمی‌ترین فرم‌های هنر است که سالیان سال است مردم با تماشای آن، سرگرم می‌شوند.

تئاتر که به زبان یونانی به معنای چیزی که به آن نگاه می‌کنند، است در فارسی نمایش یا تماشا گفته می‌شود. تاریخچه تئاتر در جهان به روم و یونان باستان به دوران پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. در ایران هم تئاتر به دوران کهن برمی‌گردد که در مراسم و آیین‌های تشریفاتی به ستودن قهرمان‌های افسانه‌ای ملی و میهنی می‌پرداختند و دشمنان را تحقیر می‌کردند. از این دست نمایش‌ها در دوران باستان ایران می‌توان به سوگ سیاوش اشاره کرد.

در دوران قاجار با سفر ناصرالدین شاه به فرنگ پای نمایشنامه‌نویسی به صورت فعلی در ایران باز شد و با پیشرفت روند تئاتر در ایران بزرگان نمایش و نمایش‌نویسی بسیاری در ایران به این هنر پرداختند.

سالن‌های تئاتر

با تصمیم گرفتن به تماشای نمایش مورد علاقه‌تان خوب است تا قبل از خرید بلیت تئاتر از مکان سالن اجرا اطلاع کاملی داشته باشید تا طبق مسیری که باید بپیمایید را بشناسید تا با محاسبه ساعتی که در ترافیک خواهید بود، بتوانید به موقع در سالن تئاتر حاضر باشید. حداقل نیم ساعت پیش از شروع نمایش در سالن حضور بهم رسانید تا قبل از آغاز اجرا در صندلی‌های خود قرار بگیرید. با عدم حضور به موقع هم دقایقی از نمایش را از دست خواهید داد و هم در هنگام پیدا کردن و نشستن در جای خود مانع از تماشای دقیق نمایش توسط سایر تماشاچیان خواهید شد.

برای نشستن به تماشای نمایش باید اصول اولیه‌ای را رعایت کرد بدین ترتیب که برای مثال بهتر و اصولی‌تر است تا با پوشش رسمی به این سالن‌ها مراجعه کنید.

در ابتدای نمایش از شما خواسته می‌شود تا در هنگام اجرا از عکاسی یا فیلمبرداری خودداری کنید. این خواسته در واقع علاوه بر اینکه به این علت است که مسئولین نمایش مانند کارگردان یا تهیه کننده نمی‌خواهند تا اجرای زنده تئاترشان بدون اجازه آنها فیلمبرداری و به اشتراک گذاشته شود، به این دلیل هم هست که نور فلش دوربین‌ها و موبایل‌ها موجب بهم ریختن تمرکز بازیگران روی صحنه اجرا خواهد شد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، خودداری از آوردن و خوردن تنقلاتی مانند چیپس و پفک یا بستنی در داخل سالن نمایش است. در صورت نیاز به خوردن خوراکی هنگام نمایش هم می‌توانید شکلات کوچکی همراه داشته باشید یا در هنگام آنتراک که معمولا برای نمایش‌های با مدت زمان بیش از دو ساعت در نظر گرفته‌ می‌شود به خارج از سالن رفته و خوراکی میل کنید.

آخر هفته‌ها با تئاتر

یکی از تفریحات و سرگرمی‌های تفریحی بین شهروندان هنردوست تماشای تئاتر است، البته متاسفانه به دلیل اینکه در شهرستان‌ها این هنر رواج زیادی ندارد و سالن‌های مناسبی برای اجرای تئاتر وجود ندارد، تئاتر در پایتخت طرفدار و رواج بیشتری دارد. با خرید اینترنتی بلیت تئاتر که عمدتا آن را باید چند ساعت پیش از اجرا و حتی چندین روز قبل به صورت آنلاین تهیه کنید می‌توانید به تماشای تئاتر منتخب خود بروید. اما در صورتیکه مشکل غیر قابل پیش بینی برای شما روی داد و متوجه شدید تا در زمان مقرر نمی‌توانید در سالن تئاتر حضور بهم برسانید می‌توانید آن را به اشخاصی که علاقمند هستند به فروش برسانید. بدین صورت که بلیت خود را در بخش سرگرمی و فراغت سایت دیوار تبلیغ کنید تا افرادی که به دنبال تماشای یک تئاتر خوب هستند با جستجوی عبارت فروش بلیت تئاتر به مقصود خود رسیده و با شما تماس بگیرند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده