نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰

نکاتی درباره رهن و اجاره آپارتمان شرق تهران

خیابان دماوند که قبلا به تهران نو معروف بوده و به قهوه‌خانه های زیادش شهرت داشته امروز مرز بین منطقه ۱۳ و ۸ را از هم جدا می‌کند.

یعنی این خیابان قدیمی نمی‌گذارد که از لحاظ تقسیمات شهری محله پیروزی با تهران نو برخوردی داشته باشد. خیابان دماوند را می‌توان راسته تالار عروسی نامید. تالارهایی مانند مسعود، یاس و غیره تالارهای مشهوری هستند که میزبان مهمانان زیادی در شرق تهران شده‌اند. برای همین شب‌ها و به خصوص جمعه شب ها از ساعت ۹ به بعد ترافیک سنگینی کل خیابان را می‌بندد و صدای کاروان ماشین‌هایی دنبال ماشین عروس و داماد به راه می‌افتد.

یکی دیگر از مناسبت‌هایی که تهران نو را حسابی شلوغ می‌کند هم زمان با شروع زمستان و آغاز سال میلادی است. وحیدیه محله ارمنی نشینی است که از سال ۱۳۳۴ مسکونی‌نشین شد. بوی گاتا قنادی ماسیس (یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی‌های ارمنی) همه محله را می‌گیرد و دل هر فرد با هر دینی را می‌برد.

یک واحد چهار ساله ۶۰ متری را در این محله با ۲۵ میلیون وماهی ۷۵۰ هزار تومان می‌توان رهن کرد. رهن و اجاره آپارتمان در تهران نو، در خیابان وحیدیه با ۶۷ متر بنا و دو خواب و ۱۲ سال ساخت ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره دارد. ۳۲ خیابان تهران نو بعد از انقلاب اسلامی تغییر نام داده‌اند. پیش از انقلاب همه این میدان‌ها و خیابان‌ها به نام شعرا نام‌گذاری شده بودند و هنوز نیز بین برخی از مردم به همان نام‌ها شهرت دارند. برای مثال خیابان خاقانی در سال ۱۳۸۸ به نام شهید حسن باقری تغییر کرد اما هنوز همه مردم این نام را نمی‌شناسند.

برای رهن و اجاره آپارتمان در تهران نو آن هم در این محله می توانید یک خانه ۷۵ متری دو خوابه را با بیست میلیون و ماهی یک میلیون و دویست هزار تومان تا یک سال مال خود کنید.

برای رهن و اجاره آپارتمان در تهران نو ممکن است با قیمت های عجیب و غریبی هم روبرو شوید. مثلا نیرو هوایی که از شمال بر روی نقشه عمود بر محله پیروزی است، به خیابان دماوند منتهی می‌شود و بخشی از منطقه سیزده را در بر می‌گیرد. یک واحد ۱۰۰ متری دو خوابه ۱۵۰ میلیون رهن کامل قیمت دارد. در این محله آپارتمان‌هایی پیدا می شوند که ۹۰ متری هستند و با قیمت رهن و اجاره ۵۰ میلیون و ماهانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان میانگین قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران نو را اینگونه یک دفعه افزایش می‌دهند. واحد مشابه دیگری هم ۸۰ میلیون رهن و ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجاره دارد.

در تهران نو این فقط اسم کوچه‌ها و میدان‌ها نیست که تغییر کرده است. ایستگاه پل یکی از همین نقاط قدیمی است. روی مسیل باختر كه الان پوشیده شده است پل فلزی بود كه برای آمد و شد استفاده می‌شد حالا از آن همه جزئیات تنها نام استگاه پر باقی مانده است. قیمت آپارتمان ۶۳ متری که در این محله اجاره شده، ۴۰ میلیون تومان پول پیش و ۶۰۰ هزار تومان اجاره داشته است. در فلکه لوزی هم آپارتمان ۵۴ متری فول امکاناتی ۳۵ میلیون و ماهانه ۶۵۰ هزار تومان در دیوار برای رهن و اجاره آپارتمان در تهران نو آگهی داده شده است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده