نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

چگونه بلیط تور را با قیمت مناسب بخریم؟

با گسترش تجارت الکترونیک کم کم پای آژانس‌های مسافرتی و گردشگری نیز به فضای مجازی باز شد.

این روزها می‌توانید تمام کارهای مربوط به تنظیم برنامه‌ی سفر خودتان را از طریق اینترنت به آژانس‌های مسافرتی بسپارید، اما انتخاب از میان آژانس‌های ارائه‌دهنده و خرید بلیط تور از آن‌ها می‌تواند کمی پیچیده باشد؛ زیرا برگزاری یک تور باکیفیت به عوامل زیادی بستگی دارد. 

برای انتخاب و خرید بلیط تور باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

تور مناسب را انتخاب کنید

درست است که هر گوشه از دنیا طبیعت خاص و زیبای خودش را دارد، اما لزومی ندارد که تمام مردم از دریا خوششان بیاید یا عاشق کوه باشند. قبل از خرید، درباره‌ی مقاصد گردشگری مورد علاقه‌ی خودتان تحقیق کنید و اگر در سفر همراهی دارید، نظر او را هم بپرسید. شاید شما از ایستادن در عرشه‌ی کشتی لذت می‌برید؛ اما همراه شما که دچار بیماری دریازدگی است از سفر دریایی بیزار باشد. سعی کنید در انتخاب مقصد و نوع سفر به گونه‌ای رفتار کنید که همه لذت ببرند.

 

تناسب قیمت و خدمات

تجربه‌ی سفر بسیار شیرین است. بیشتر مردم آرزو دارند دنیا را ببینند؛ اما با خود فکر می‌کنند که شاید نتوانند از پس هزینه‌های سفر برآیند. باید بدانید که سفر ارزان قیمت رویا نیست. شما می‌توانید با کمی صرفه جویی به بیشتر نقاط دنیا سفر کنید.

نکته‌ی مهمی که قبل از خرید بلیط تور باید بررسی کنید این است که به درستی قیمت‌ها را بررسی و مقایسه کنید. امکانات و خدماتی را که تور ارائه می‌دهد با قیمت آن بسنجید و در پایان بعد از بررسی کامل اقدام به خرید کنید. از طرفی باید در نظر داشته باشید که شاید آژانس‌هایی که قیمت‌های بسیار پایینی ارائه می‌دهند، زیاد قابل اعتماد نباشند. از داشتن بیمه‌ی سفر اطمینان حاصل کنید. آژانس‌ها حتی در سفرهای یک روزه ملزم به ارائه‌ی بیمه هستند.

 

فاکتور رسمی درخواست کنید

اگر به صورت حضوری برای خرید بلیط تور اقدام می‌کنید باید در قبال پولی که به آژانس می‌دهید از آن درخواست فاکتور کنید. در فضای مجازی نیز همین اتفاق می‌افتد. ارائه‌دهنده‌ی تور موظف است به شما بابت پولی که داده‌اید، فاکتور ارائه کند.

 

اگر نتوانستیم به سفر برویم چه کنیم؟

برخی از حوادث غیر مترقبه در کنترل ما نیستند. ممکن است این حوادث برنامه‌ی سفر را تغییر دهند و ما نتوانیم در توری که در آن ثبت‌نام کرده‌ایم شرکت کنیم. برخی از آژانس‌ها پس از کسر مبلغی از پول، باقی هزینه‌ای را که برای تور پرداخت کرده‌اید به شما برمی‌گردانند. اما اگر آژانس شما این کار را نکرد و امکان واگذاری بلیط شما وجود داشت توصیه می‌کنیم با ثبت نام و درج آگهی در سایت دیوار بلیط تور خود را بفروشید. در فروش بلیط تور نباید انتظار داشته باشید که کسی دقیقا معادل هزینه‌ای که کرده‌اید را به شما بپردازد. در آگهی خود به طور کامل ویژگی‌های تور را تشریح کنید و اگر می‌توانید چند عکس از مقصد به آن اضافه کنید. لازم نیست دروغ بگویید یا اغراق کنید؛‌ تنها همان چیزهایی را که در هنگام خرید بلیط تور برای شما جذاب بوده‌اند تشریح کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده