نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۱

سونی در کنفرانس بازی‌سازان ۲۰۱۵ درباره صداگذاری Driveclub صحبت می‌کند

بازی Driveclub به دلیل گرافیک بسیار زیبای خود مورد ستایش همگان قرار گرفت، اما صداگذاری این بازی آنقدر عالی کار شده که تا امروز هیچ رقیبی در میان بازی‌های مسابقه‌ای برای آن وجود ندارد. اگر دوست دارید بیشتر در این رابطه بدانید، سونی در مراسم کنفرانس بازی‌سازان 2015 در این رابطه بیشتر صحبت می‌کند.
زمانی که در پشت‌فرمان نشسته‌اید، صدای غرش موتور، ترمز و لاستیک‌ها به‌قدری واقعی است که فکر می‌کنید پشت یک ماشین واقعی نشسته‌اید. در کنفرانس بازی‌سازان 2015 که در تاریخ ۲ تا ۶ مارس (یازده تا پانزده اسفند) برگزار خواهد شد، مدیر صداگذاری شعبه‌ی اروپای بخش سرگرمی سونی صحبت‌هایی را در رابطه با صداگذاری بسیار واقعی این بازی برای بازی‌سازن دیگر انجام می‌دهد:
در این سخنرانی در رابطه با بحث‌های مختلف مثل ابزار و تکنولوژی ساخت بخش صداگذاری بازی Driveclub بحث خواهد شد و درس‌های بسیار زیادی در این رابطه به سازندگان دیگر داده خواهد شد. مبنای اصلی این سخنرانی تولید بازی و اینکه چگونه تیم صداگذاری با دیگر اعضای تیم برای تولید این بخش کار کرده‌اند، است. همچنین در این صحبت‌ها می‌توانید از چالش‌هایی که سازندگان در ساخت بازی با آن مواجه شده‌اند باخبر شوید. در این سخنرانی می‌توانید تکنیک‌های ما برای ضبط صدا، استفاده از ابزارهای مختلف در این راه و اینکه چگونه با تلاش زیاد سعی کردیم برای تیم بازیسازی مفید باشیم را گوش کنید. این جلسه بیشتر برای طراحان صدا، تهیه‌کنندگان و کسانی که طراح بخش صداگذاری و فیزیک بازی‌های مسابقه‌ای هستند برگزار می‌شود.
سال نوی میلادی و آب و هوای برفی در Driveclub ... سال نوی میلادی و آب و هوای برفی در Driveclub ...
سونی همچنین میزبان غرفه‌ی دیگری با نام «از چه شیوه‌ای برای ساخت بخش صداگذاری بازی خود استفاده کنیم» همهست. در این غرفه «جوانا اورلند»، طراح ارشد صداگذاری Driveclub توضیحات مفیدی را برای علاقه‌مندان ارائه خواهد داد:
این سخنرانی پایانی بر مشکلات بازی‌سازان در بخش صداگذاری بازی‌ها خواهد بود. از طریق تحقیق، آنالیز، تعریف شیوه‌ی صداگذاری و تولید زبان ساده، صداگذاری می‌توانید به یکی از بخش‌های بزرگ بازی تبدیل شود. این سخنرانی به بازی‌سازان نشان می‌دهد داشتن یک شیوه‌ی درست در بخش صداگذاری، چگونه تجربه‌ی بهتری را به بازیکن ارائه می‌دهد. کسانی که در این سخنرانی شرکت کنند، از طریق آنالیز و تحقیق، استفاده از بهترین صدای ممکن برای بازی خود را یاد خواهند گرفت. روش‌های ساخت صدا برای بازی به بازیسازان آموزش داده خواهد شد و ارتباط میان تیم بازی‌سازی و تولید صدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این کار به صداگذاران اجازه می‌دهد بخش صدا را در بازی به یکی از ارکان مهم آن تبدیل کنند. این سخنرانی برای صداگذارانی که به دنبال بهترین طراحی صدا برای بازی‌های خود هستند بسیار مفید خواهد بود. با این حال برای متوجه‌شدن صحبت‌های ما به دانش‌های اولیه برای طراحی صدا نیاز دارید.
اکثر اوقات در بازی‌های مسابقه‌ای زیاد به بخش صداگذاری بها داده نمی‌شود، اما به‌عنوان کسی که ساعت‌ها بازی Driveclub را تجربه کردم، می‌توانم به شما بگویم که کار تیم صداگذاری این بازی به قدری عالی بود که من حتی تا ساعت‌ها فراموش کردم در بازی موسیقی هم وجود دارد! اگر نقد و بررسیDriveclub را خوانده باشید، اشاره کردم که سازندگان به دلیل صداگذاری بسیار واقعی بازی، از همان ابتدا موسیقی بازی را خاموش کرده بودند. منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده