نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰

راهکار سونی برای رفع مشکل اتصال به شبکه‌ی پلی‌استیشن - بروز شد

دیروز در زومجی خبر دادیم که شبکه‌ی پلی‌استیشن به وضعیت عادی خود بازگشته و مشکل آن رفع شده است، اما هنوز بعضی کاربران نتوانستند به آن متصل شوند. سونی برای رفع این مشکلی روشی ساده را پیشنهاد می‌کند.
کاربران بسیاری بالاخره توانستند پس از سه روز قطعی، به شبکه‌ی پلی‌استیشن متصل شوند اما ظاهراً برای عده‌ای این مشکل هنوز پابرجاست. به همین دلیل حساب پشتیبانی پلی‌استیشن در توییتر راهکار زیر را پیشنهاد کرده است: PSN
کاربران پلی‌استیشن۴: اگر هنوز برای اتصال به شبکه‌ی پلی‌استیشن دچار مشکل هستید، لطفاً دستگاه خود را دوباره راه‌اندازی کرده و مجدداً امتحان کنید.
پاسخ‌های ضد و نقیضی به این توییت داده شده است، این روش برای بعضی کاربران جواب داده و عده‌ای هنوز نتوانستند به PSN وصل شوند. سونی در مورد پلی‌استیشن۳ روش خاصی پیشنهاد نکرده و اگر راه‌اندازی مجدد دستگاه راهکار مفیدی نباشد، تنها باید چند روز بیشتر صبر کرد تا این شبکه‌ی آنلاین به وضعیت پایدار خود برسد.
آپدیت:‌ اما در صورتی که همچنان نتوانستید اتصال به PSN را برقرار کنید روش دیگری نیز وجود دارد. در قسمت اتصال به اینترنت به صورت دستی (Manuel) عمل کنید. پس از انتخاب یکی از دو روش اتصال با کابل LAN و یا Wi-fi، در قسمت IP Address گزینه Automatic را انتخاب کنید. سپس Do not Specify را انتخاب کنید. DNS را نیز به صورت Automatic تنظیم کنید. وقتی به قسمت MTU Setting رسیدید حالت Manuel را انتخاب کنید به جای عدد 1500، یکی از اعداد 1473 و یا 1450 را وارد کنید. امیدواریم مشکل شما حل شود.
این مشکلات ناشی از حملات DDoS گروه هکری به نام Lizard Squad بود که تعطیلات کریسمس را فرصت مناسبی برای سرگرمی خود دیدند اما پس از سه روز با قبول پیشنهاد وسوسه‌انگیزی، به حملات خود پایان دادند. اگر شما نیز هنگام اتصال به شبکه‌ی پلی‌استیشن دچار مشکلی شدید یا وضعیت به حالت عادی برگشته است، تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید. منبع: Push Square


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده