نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰

مرد و روبات، بازی جدید استودیویی اوکراینی برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن 4

معرفی زود هنگام هدست واقعیت مجازی سونی به نام Morpheus، به این دلیل بود که سازندگان آن را مورد آزمایش قرار داده و بازی‌های خود را بر پایه‌ی آن توسعه دهند. این دقیقاً همان کاری است که شرکت اوکراینی Beatshapers انجام داده است. با زومجی همراه باشید.
این شرکت خلاق قبلاً یک هدست واقعیت مجازی به وسیله‌ی یک پلی‌استیشن ویتا ساخته بود و تجربه‌ی لازم برای ساخت بازی مخصوص این سبک جدید را کسب کرده است. حالا در مصاحبه‌ای که الکسی منشیکوف، رئیس شرکت بیتشیپرس انجام داده، جزئیات زیادی را از بازی جدید خود بازگو کرده است.
مراحل ساخت بازی فراز و نشیب‌های زیادی داشته و ما تصمیم گرفتیم به جای اینکه یک بازی صرافاً اکشن بسازیم، تجربه‌ای متفاوت برای گیمر خلق کنیم.
بازی ابتدا قرار بود حال و هوای Mass Effect را داشته باشد، یعنی عنوانی نقش‌آفرینی با المان‌ بازی‌های اکشن. اما به نظر می‌رسد در حال حاضر بیشتر به سمت عنوانی ماجراجویی سوق داده شده است. شاید تصمیم آن‌ها برای تغییر سبک بازی، تأثیر بسیاری بر تجربه‌ی آن روی یک هدست واقعیت مجازی بگذارد.
بازی درباره‌ی سفر یک مرد و یک روبات بزرگ است که روی سیاره‌ای نامعلوم به ماجراجویی می‌روند. هر دوی آن‌ها مهارت‌های خاص خود را دارند که در شرایط مختلف به کارشان خواهد آمد. ما فعلاً اسلحه‌ای برای شخصیت‌های بازی در نظر نگرفتیم، البته در این مرحله از ساخت بازی هیچ‌چیز قطعی نیست.
سازنده‌ی بازی تصاویری از گیم‌پلی آن منتشر نکرده است چرا که این عنوان هنوز مراحل اولیه‌ی ساخت خود را طی می‌کند. اما براساس تصاویر هنری‌که منتشر شده می‌توان به درک خوبی از فضای بازی و شخصیت‌های آن رسید.
ما سعی می‌کنیم که سیستمی فراهم کنیم تا با استفاده از یک نمایشگر ثانویه یا برنامه‌ای برای موبایل‌ها و تبلت‌ها، قابلت بازی چندنفره را مهیا کند، اما مطمئن نیستیم که این ویژگی در نسخه‌ی نهایی بازی وجود خواهد داشت یا خیر.
منشیکوف اطمینان می‌دهد که وقتی بازی آماده‌ی رونمایی شد، ما را بی‌خبر نگذارد. نظر شما در مورد بازی‌هایی برای هدست واقعیت مجازی چیست؟ آیا با آن‌ها موافق هستید یا هنوز برای استفاده از این دستگاه قانع نشده‌اید؟ منبع: Push Square


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده