// یکشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰

سونی احتمالا چرخه‌ی حیات پلی‌استیشن 3 را به خاطر پلی‌استیشن 4 کاهش می‌دهد

ظاهرا سونی قصد دارد تا تمرکز خود را بیش از پیش بر روی پلی‌استیشن 4 بیاورد و به تدریج کنسول پلی‌استیشن 3 را از دور خارج کند. این از صحبت‌های جیم رایان، رئیس بخش اروپای برند پلی‌استیشن کاملا مشخص است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
کنسول پلی‌استیشن 4 در سال اول حضور خود به موفقیت‌های خوبی در سطح بازار به واسطه‌ی استقبال و فروش بالایش دست پیدا کرد. پلی‌استیشن 4 با ورود به بازار رکوردهای زیادی را از جمله سریع‌ترین فروش کنسول از آن خود کرد و اخیرا با نمایش‌های خیره‌کننده و جذابی که در نمایشگاه PlayStation Experience داشته، یک سال خوب را پشت سر گذاشت. اما اگر توجه کرده باشید، تمامی رونمایی‌ها و بازی‌های معرفی شده برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ویتا بوده است. آیا جای خالی پلی‌استیشن 3 احساس نمی‌شود؟ رییس بخش اروپای پلی‌استیشن، «جیم رایان» در مصاحبه‌ی اخیرش با سایت MCV به این نکته اشاره کرد که زندگی پلی‌استیشن 3 بعد از عرضه‌ی پلی‌استیشن 4 زیاد دوام نمی‌آورد. در زمان ارائه پلی‌استیشن 3، محبوبیت و فروش پلی‌استیشن 2 همچنان ادامه پیدا کرد. ولی به نظر می‌رسد هم‌اکنون این موضوع برای دو کنسول نسل هفتم و هشتم سونی صدق نمی‌کند. رایان درمورد دلیل این اتفاق توضیح داد:
آخرین دوره‌ی ساخت پلی‌استیشن 2 در مارس ۲۰۱۳ پایان یافت، که به عبارتی می‌شود ۶ سال بعد از انتشار پلی استیشن 3. اما چند دلیل وجود دارد که ثابت می‌کند این اتفاق دوباره نخواهد افتاد. وقتی پلی‌استیشن 3 عرضه شد، ۵۹۹ یورو قیمت داشت، در حالی که پلی‌استیشن2 فقط ۹۹ یورو فروخته می‌شد. می‌بینید که این اختلاف فاحش بین قیمت‌ها برای مدتی خیلی تاثیرگذار بود. اما اکنون پلی‌استیشن4 با قیمت ۳۹۹ یورو به فروش می‌رسد و پلی‌استیشن 3 هم بین ۱۹۹  تا ۲۹۹ یورو قیمت دارد. این فاصله بین قیمت‌ها کاملا کمرنگ شده است. این روزها چرخه‌ی تکنولوژی‌های روز کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود. خیلی از مصرف‌کنندگان هستند که دوست دارند از یک نسل به نسل بعدی نقل مکان کنند. مثال بارز این مسئله در مورد گوشی‌های هوشمند است که مردم در مدت‌ زمان کوتاهی نسبت به تعویض آن‌ها اقدام می کنند. این مشکل در بریتانیا از هرجای دیگری شدیدتر است. بازاری که زودتر از هرجایی محصولات را به خودش جذب می‌کند و با تغییر نسل هم سریع‌تر از هرجایی آن را ترک می‌کند. اما بخش‌هایی از اروپا، آفریقا و خاورمیانه وجود دارد که برخلاف غرب، پلی‌استیشن 3 هنوزمورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.
شما چه فکری می‌کنید؟ آیا با نظر رایان مبنی بر کنار رفتن پلی استیشن 3 از گود رقابت موافق هستید؟ منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده