نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۳

جزئیات جذاب و جدیدی از حالت روگ‌لایت ریمستر The Last of Us Part 2 منتشر شد

ناتی داگ جزئیاتی مربوط‌به گیم‌پلی حالت No Return بازی The Last of Us Part 2 Remastered را منتشر کرد.

ناتی داگ پس از معرفی نسخه نسل نهمی The Last of Us Part 2، جزئیات جدیدی از گیم‌پلی حالت تازه و روگ‌لایت آن به‌نام No Return را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. طبق جزئیات منتشر شده، بازیکن‌ها در هر دور از No Return وارد مبارزاتی نفس‌گیر می‌شوند که نقشه هر مرحله براساس مناطق نسخه دوم ساخته شده‌اند. پیش از این شایعه شده بود که ۱۲ نقشه برای این حالت عرضه می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به کمپ جکسون و ایستگاه خبری کانال ۱۳ اشاره کرد.

بازیکن پس از مبارزه با دشمنان به مخفیگاه خود برمی‌گردد و از آن‌جا می‌تواند مبارزه بعدی خود را انتخاب کند. حالت No Return چهار رویداد مبارزه‌ای را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد تا به دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در آن پیشروی کند. حالت اول Assault نام دارد که هدف آن مبارزه با موج‌های مختلف دشمنان خواهد بود. گزینه بعدی Hunted است که بازیکن در آن باید تا پایان زمانی مشخص، دربرابر حمله دشمن مقاومت کند و از انواع تقویت‌کننده برای زنده ماندن بهره ببرد.

مبارزهالی با رت کینگ در بازی The Last of Us Part 2 Remastere

در حالت Capture بازیکن باید وارد پایگاه‌هایی شود که به‌شدت محافظت می‌شوند تا آیتم‌های ارزشمند را سرقت و مأموریت را کامل کند. درنهایت حالت Holdout به بازیکن امکان می‌دهد درکنار یک همراه هوش مصنوعی دربرابر انبوهی از دشمنان آلوده مقاومت کند. بازیکن‌ها می‌توانند این چهار رویداد مبارزه‌ای را در مناطق مختلف تجربه کنند که شرایط، تقویت‌کننده‌ها و پاداش‌های هر مرحله براساس مکان تغییر خواهد کرد.

همچنین امکان فعال کردن رویدادهای تصادفی و چالش برانگیز برای هر مرحله وجود دارد که در صورت انتخاب هر کدام، پاداش نهایی متفاوت خواهد بود. ناتی داگ اعتقاد دارد چهار رویداد مبارزه‌ای در حالت No Return می‌توانند مهارت‌های بازیکن رابه شکلی سرگرم‌کننده و چالشی آزمایش کنند. دراین‌میان شرایط مختلف به مانند مه‌گرفتگی تمام نقشه یا دشمنانی که پس از کشته شدن منفجر می‌شوند می‌توانند تجربه بازی را هیجان‌انگیز کنند.

حالت No Return گزینه چالش‌های پویا و اختیاری را در دسترس بازیکن قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به جاخالی دادن از حملات فیزیکی به تعداد معین یا کشتن تعداد مشخصی از دشمنان با هدشات اشاره کرد. بازیکن در پایان هر مرحله با یکی از ۶ باس موجود در کمپین The Last of Us Part 2 رو‌به‌رو خواهد شد. به‌گفته ناتی داگ، این مبارزه نهایی بسیار جالب است و بازیکن باید به روشی که تاکنون با این باس به مبارزه نپرداخته است، آن را از پای درآورد. 

انسان‌های آلوده به قارچ در بازی The Last of Us Part 2 Remastere

درنهایت پس از کشته شدن باس، امتیاز مجموع و یک رتبه عملکرد برای بازیکن در نظر گرفته می‌شود. ناتی داگ در ادامه توضیح داد که بازیکن می‌تواند سلاح‌های خود را ارتقا دهد و در طول هر مرحله به توانایی‌های تازه از درخت مهارت دست یابد. باتوجه‌به اینکه No Return یک حالت روگ‌لایت است، میزان پیشرفت بازیکن در پایان هر مرحله از بین خواهد رفت. همچنین تجهیزات و تفنگ‌هایی که در هر مرحله ظاهر می‌شوند، متفاوت خواهند بود.

درنهایت تجربه این حالت پاداش‌های مختلفی از جمله پوسته‌ها، شخصیت‌ها، گمبیت‌ها، همراهان هوش مصنوعی و موارد دیگر را به‌همراه دارد. حالت No Return در مجموع شامل ۱۰ شخصیت قابل کنترل خواهد بود که از میان آن‌ها تنها الی و ابی از ابتدا باز هستند. بازیکن‌ها برای دسترسی به سایر شخصیت‌ها باید انواع چالش و مرحله را پشت سر گذارند. هر شخصیت‌ برای خود مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و سبک‌های مبارزه منحصربه‌فردی دارد؛ برای مثال دینا می‌تواند از انواع تله و بمب گیج‌کننده استفاده کند.

همچنین یک مهارت ویژه او باعث می‌شود دو برابر مقدار معمولی، توانایی ساخت بمب داشته باشد. در مثال دیگر ابی می‌تواند از انواع فنون در درگیری نزدیک استفاده کند و فعال کردن یکی از مهارت‌های ویژه او باعث می‌شود با هر ضربه به دشمن، مقداری از نوار سلامت خود را بازگرداند.

مبارزه الی با تفنگ در بازی The Last of Us Part 2 Remastere

علاوه‌براین موارد، حالت No Return به بازیکن امکان سفارشی‌سازی رقابت‌ها را ازطریق فعال یا غیرفعال کردن برخی ویژگی‌ها خواهد داد. از طرف دیگر Daily Runs برای تمام بازیکن‌های سراسر جهان مشترک خواهد بود و به همه فرصتی یکسان برای انجام مراحل و کامل کردن مجموعه‌ای از چالش‌های تصادفی را می‌دهد. بخش Daily Runs شامل تابلو امتیازاتی است تا بازیکن‌ها بتوانند عملکرد خود در مقایسه با سایر افراد را مشاهده کنند.

بازی The Last of Us Part 2 Remastered در تاریخ ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) روی پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده